uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

oa navigatie, route & ferry's
Gebruikersavatar
evelyn25
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door evelyn25 »

hallo lieden, zo fris in het nieuwe jaar zijn wij druk bezig met het maken van plannen voor de zomer..
het wordt misschien corsica..
eerst toeren en dan met de boot over en....weer karren.. nu staat onze verlengde 508 op kenteken voor 3450 kg
hij zal nu wel zwaarder wegen aangezien er het een en ander is ingebouwd.
daar onze route door oostenrijk zal lopen verwacht ik hier bij evt. controle problemen aangaande het gewicht..
ik hoorde eens dat men ter plekke moest uitladen totdat het juiste gewicht bereikt wass.. broodje aap??

heeft er iemand ervaring mee? moet ik een andere route uitzoeken? wij willen oversteken in italie.
of heeft er iemand een tip waar ik elders dien over te steken? (nice marseille, livorno, genua??)
alles hierover is welkom.
alvast bedankt voor enige reactie.
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Admin »

Als het met name Oostenrijk is, waar je bang voor bent, kun je natuurlijk ook van Frankrijk naar Italië via Nice-Ventimiglia. Scheelt je ook nog een tol-boxje :idea:
Mooie weg langs de kust. Alleen... 's zomers rijden er nog wat toeristen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Frank.fjph »

Ik omzeilde Oostenrijk door langs Bregenz Zitserland in te gaan en daar een sticker te kopen, de wantrouwende douanier kon ik met mijn (PKW)-kentekengewicht van 3250kg overtuigen.

Bus is: 508D busuitv. 7 m lang en weegt >3500 kg

douanier had daar geen weegbrug :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door vanhooltje »

Wij hebben vrienden in Oostenrijk wonen, en hiervan verschillende tip en verhalen gehoord.
Een van die vrienden heeft een hoofdagent als vried.

De Oostenrijkse politie doet het volgende, veel mensen uit duitsland en nederland gebruiken Oostenrijk als doortrekland om in italie, techehie enz te geraken. Op de heen weg rijden we lekker met de camper of carvan door de mooien tunnels, de snelste route dus.
Oostenrijkers zijn ook niet dom, dus camara,s en weeglussen in de tunnels.
Ze weten dat je terug komt, en er word een mooie zwarte lijst gemaakt, dus op de heen rijs geen probleem.
Maar dan! vakantie afgelopen, je rijd oostenrijk weer in, tunnel camara knip gaat er automatich een waarschuwing uit naar diverse politie stations. voor dat je oostenrijk uit bent ben je de sigaar. En ja je mag uitladen en je ziet maar hoe je de spullen weer thuis krijgt. Ook moet je in oostenrijk een viget kopen om op de snelweg te rijden(tol) hier word onderscheid gemaakt tussen <3500kg en zwaarder rij ji te zwaar en heb je de <3500 vinget krijg je daar de eerste boete voor, geen groot rijbewijs 2e bekeuring, te zwaar 3e bekeuring.
Ik heb een duitser gesproken die 400kg te zwaar was en alle bekeuringen kreeg 1700 euro boete.

De juiste tip!!! rij op de terugweg nooit de zelvde weg, en vermeid tunnels.
Wij doen dit ook, en ik weet zeker dat wij te zwaar waren nooit geen probleem gehad.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door catch »

1700 euro :cry: :roll: :cry:

volgens mij is het goedkoper om met een B rijbewijs op een C wagen te rijden dan ,kan je tot 5 ton gaan :D
alleen hoe krijg je je wagen daar weg dan want je mag vast niet meer rijden :?:

grts willem
Gaan als de Brandweerauto
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door winand »

Ik zal er maar vanuit gaan het het ons niet overkomt..
Komende winter gaan we weer in oostenrijk wonen en werken. De bus gaat mee. :roll:
Ik heb geen enkel idee wat ie weegt.
Hanomag F40, 3,5m wielbasis, verhoogd, groot dakrek met koffers en kisten en bovenal een OM314 ipv de orginele OM615 of 616..
Op kenteken staat 2750(!) maar dat is hooguit leeg en voor de motorombouw denk ik?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door beatrix18 »

Hoi Winand,
Ik denk dat jij over de 4 ton heen gaat.
Zoek in jou buurt een weegbrug en voor een paar euries weet je het zeker.
De meeste campers hebben dit probleem.
Voor mij is het belangrijkste dat de camper niet echt overladen is.
Een terug gekeurde 508 kan met 4 ton er best nog 1000 kg bij hebben, maar volgens de regels zit je fout.
Er leek en nieuw rijbewijs aan te komen om van dit probleem af te zijn, maar helaas!

@ evelyn: met 3450kg zit je altijd fout of je moet ALLES thuis laten en zelf errug Sonja B fan zijn!

Peter
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door DVIII »

nota, passagiers reken je niet mee , bagage wel ! dus een auto van 3450 kg , die zijn er zat.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Frank.fjph »

Ik hoop eraltijd nog mee weg te komen doordat het voertuig technisch 4980Kg GVWheeft , het een personenautokenteken (geel) heeft, en ik rbw. CDE heb..... :?: :?: gewicht: ruim 4 ton. :lol:
Frank
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Admin »

Frank,
Dan heb jij toch helemaal geen probleem. Zolang je maar uit jezelf de Maut betaald voor de categorie 3.5 tot 7.5 ton.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Frank.fjph »

Ernst,

Hoe erg is dat in verhouding tot die paar Eu voor de PKW ??

FRank
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Bommes »

met een voertuig met maximum massa van 3500kg die overbeladen is kun je nooit een bekeuring krijgen voor een foutief rijbewijs (of je moet helemaal geen b rijbewijs hebben).
Het is en blijft een rijbewijs b klasse voertuig wel eens waar overbeladen met alle juridische gevolgen van dien.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door DVIII »

ja bom, dat is de nederlandse wet en zijn nederlandse consequenties, hier is het dan zo dat een persoon met die te zware kleinrijbewijsbus met een C rijbewijs toch mag doorrijden , met boete natuurlijk , maar hoe het land van alpenweide en strohrum dat ziet is aan hun.
en die transit belasting voor voertuigen boven de 3500 kg is niet overdreven maat wel duurder dan het < 3500kg tarief
speur eens op het web zou ik zeggen !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Admin »

en die transit belasting voor voertuigen boven de 3500 kg is niet overdreven maat wel duurder dan het < 3500kg tarief

Da's nou ook weer geen wet van Meden en Perzen... In dat andere Alpenland (wel Alpenweiden met paarse koeien, maar geen Strohrum) betaal je van 3.5 tot 7.5 ton iets van CHF 30 per 10 dagen (binnen een jaar). Als je je niet in Zwitserland wilt gaan vestigen dus voordeliger dan met een sticker tot 3.5 t.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Bommes »

Ik zeg niet dat de bekeuring niet extreem hoog kan zijn, maar hij kan en zal ook nooit gebaseerd zijn op een foutief rijbewijs.
en dat je niet door mag rijden geloof ik ook wel, vind ik ook niet meer dan normaal trouwens.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Frank.fjph »

Kijk daar hebben we wat aan Ernst, zo kan ik goedkoper en risicoloos door zwitserland dit jaar, want tot nu toe betaalde ik de sticker voor 2 of 3 dagen zwitserland, en dan nog het risico van een overijverige zwitserse Polizist die ik uit moet leggen wat een PKW in NL is... :roll:
Bedank, weet je soms ook hoe je er aan kunt komen ( die 10 daagse knipkaart)

Frank
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Admin »

Die tiendagen-kaart kost CHF 32.50 en koop je bij de Douane/Zoll.

Het grote verschil met de ">3.5 t-sticker" is dat je die sticker alleen nodig hebt voor de autowegen, maar dat je een van de tien dagen moet aftekenen voor elke dag dat je in Zwitserland of Liechtenstein op de openbare weg bent (dus niet op een camping of op iemand z'n oprit).
Zie http://www.rl-mobil.ch/lsva__psva.html

Ik heb al twee maal meegemaakt dat het kenteken niet werd vermeld, dus... dan kan iemand anders 'm later binnen dat jaar nog eens gebruiken!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door vanhooltje »

tja er is wel meer vreems aan anderre landen, in oostenrijk staat het kenteken op de man/vrouw en niet op het voertuig.
Zo kan je wel 100 auto,s bezitten, als je het nummerbord maar overzet.
En daar is het nu eemaal zo, wat je rijd moet je een bijpasend rijbewijs voor hebben.
En in oostenrijk betaal je alleen voor de snelwegen (sticker) tol.
Dus wij rijden lekker binnen door scheelt echt een hoop geld, dit in geval voor >3500 kg = LKW.

grt, peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
offen065
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2008, 16:23

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door offen065 »

DVIII schreef:nota, passagiers reken je niet mee , bagage wel ! dus een auto van 3450 kg , die zijn er zat.
Waar kan ik dat vinden dat passagiers niet mee tellen als je gewogen word want dat zou mijn probleem meteen uit de wereld helpen ik mag 2800kg wegen en zonder passagiers zit ik net goed maar als ze me gaan wegen met passagiers kom ik op ± 3 ton dus ik ben benieuwd naar jou antwoord M.v.g.

Karel.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Leo »

DVIII schreef:nota, passagiers reken je niet mee , bagage wel ! dus een auto van 3450 kg , die zijn er zat.
Volgens mijn beperkte gegevens wordt een camper bij een wegcontrole in NL gewogen zoals het voertuig op dat moment op de weg rijdt.
Dus tenzij je passagiers achter de camper aanhollen 8) tellen die toch echt mee voor het totaalgewicht.
En terecht natuurlijk, want je hebt het bij een zwaarlijvige familie zo maar over een halve ton of meer.

Dat er B-rijbewijscampers van 3450kg bestaan ligt m.i. dan ook geheel aan de goklust van degene die ze aanschaffen én aan de vreemde wetgeving.
Als er écht op gecontroleerd gaat worden zullen er heel wat tranen van spijt vloeien.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door vanhooltje »

inderdaad, passagiers worden mee gewogen, Leo heeft het bij het rechte end :D

Dus ja, als je gesnapt word ben je zuur.
Probeer aan mijn tip te denken, vermijd tunnels. De binnen door route is erg mooi hoor, kost alleen meer tijd!

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door DVIII »

en daar blijkt maar weer hoe de wetten in nederland in elkaar zitten , de ene instelling let hier op en de andere instantie daarop. voor de douane is het gewicht zonder passagiers van belang , voor de controle op de weg tellen de passagiers weer wel. pas nog een vraag gehad of een grijskenteken kampeerauto <3500 wel of niet kan , afijn daar komen de douane en de rdw niet samen uit , en die rijden er zat rond. is iedereen al op de hoogte dat auto's van na 1986 nooit meer oldtimer worden. de wet is nu zo aangepast dat na dat jaartal en geen klassiekers meer zijn gebouwd. ik zou zeggen koester uw bezit als het van voor 86 is.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Maxer »

de wet is nu zo aangepast dat na dat jaartal en geen klassiekers meer zijn gebouwd. ik zou zeggen koester uw bezit als het van voor 86 is.
Ja, dat hebben we aan de gristenunie te danken. Fijn dat die fijnen het voor elkaar hebben dat je dus fijn met je ouder wordend voertuig door moet en niet meer kan vervangen voor een andere, ietsje jongere oldtimer.
wesse321

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door wesse321 »

Jongens bekijk het nu eens positief. Als je dus nu een oldtimer bezit, heb je over anderhalf jaar gewoon goud in handen, want dan wordt de grote meute pas wakker en als ook nog eens het rekening rijden voor de "oudjes"van nu niet van toepassing zal zijn, ben je toch helemaal spekkoper. :D
En laten we wel wezen, als je dan een 87er of jongere wagen voor een sloopbedrag kunt krijgen, gebruik je die toch lekker als donor voor je "gouwe ouwe" :idea: :lol:
Want wees nou eens eerlijk je gaat toch geen oude bus kopen als je de volle mep moet betalen, dan pak je een jong gebruikte van een paar jaar, dus de net niet meer oldtimers gooien ze je straks dood mee. :mrgreen:
Dus nu nog even een goede bus kopen van uiterlijk 1986 of ietsje ouder en je kunt nog jaren door.
Lang leve de Christen Unie.
Groet Piet
Jaja een 84er per 1 juli vrij van W. Bos tax.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: uitladen op de oostenrijkse schnellweg!!

Bericht door Dennis en Nancy »

grens bij bregenz altijd controle.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten