Op weg naar Turkije

oa navigatie, route & ferry's
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Op weg naar Turkije

Bericht door Admin »

Met name bestemd voor Peter Mercampo:

Helaas is je bericht over de dierenarts niet met de laatste back-up mee teruggezet. Maar ik las dat je op voorspraak van een toevallige passant overweegt de Balkan te mijden en per boot oostwaarts te varen.

Mijn advies: bekijk dat nog eens zorgvuldig!

Hoewel een bootreis als passagier heel ontspannend kan zijn (ik noem het na een paar uur al stomvervelend), ontzeg je jezelf een prachtige trip door het èchte Zuidoost-Europa, prachtige landschappen, heel lekker eten, aardige mensen... Ik kijk nog af en toe met plezier op http://sittig.nl/reizen/reizen/2004.htm . En in 2004 was het al een sentimental journey na 1968 (13 x), 1972, 1973 en 1989 (met twee kleine meiden naar Turkije).
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door zwerver »

helemaal mee eens
vele wegen zijn mogelijk
hongarije servie macedonie griekenland of servie bulgarije griekenland
hongarije servie bulgarije
hongarije roemenie bulgarije ,hierin verschillende routes
hongarije roemenie servie bulgarije
hongarije
croatie montenegro albanie griekenland .
deze routes gereden en met veel plezier en onze ogen uitgekeken .
geen problemen of onveiligheid,wegen varieren idem kosten en grensen met hun eigenaardigheden .
voordeel landroutes veel meer te zien onderweg ,eigen baas ,ws goedkoper en in iedder geval mi veel leuker .
groet kees
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Admin »

Zwerver,
Dat zeg ik, Gamma!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Peter MERCAMPO »

En ik vind kiezen al zo moeilijk :shock:
Ik zal het weer eens in overweging nemen.

Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door zwerver »

hoi peter
mischien om je keuze wat makkelijker te maken.
wat betreft kosten ligt dit redelijk bij elkaar land of zee
zee ....km /diesel is afh verbruik
tol italie vignet zwitserland .
eventuele cp onderweg .
land we stoppen 2 keer in duitsland en een keer in hongarije reserveren onnodig en kosten voor cp gem 15 euro
daarna de keuze voor servie of roemenie
servie tol weg niet goedkoop maar wel snel als je in szeged rond 9 uur vertrek en gewoon rij .max 80 en wat pauzes ben je tegen een uur of 4 zeker in nis overnachten bij hotel nais of doorrijden naar bulgaarse grens ,overnachten bij pirot of omv station voor de grens beide bewaakt .
geen douche ws .
als je bij hotel nais overnacht smorgens op tijd vertrek ben je eind van de dag zeker in of asprovalta griekenland of in biser bij harmanli bulgarije bij turkse grens allebei campings en met name in biser de moeite waard qua omgeving en gastvrijheid
op deze dag is servie tolweg macedonie idem ,niet zo veel,
bulgarije vignet
weg naar griekenland redelijk
bulgarije varierend beide mooie omgeving .
asprovalta turkse grens leuke stop vlak voor turkse grens cp alexandropoulis .
stel je wil via roemenie advies neem de tyd en geniet van het land
je route wordt bepaald door de oversteek van de donau of in vidin ,pont ,
of ruse ,brug,of via de kust .of via dam donau en stukje servie .
goedkoopste oversteek is via de kust route geen tol voor brug of ticket pont .
op alle 3 routes zijn genoeg cp en kun je relaxte dag routes doen .
aanraders in roemenie zijn oa oude wilg ,route roemenie mustang sapanta etc
in bulgarije zijn een aantal cp die door engelsen worden gerund en zuiver bulgaarse cp .
zonder problemen kom je door bulgarije heen zonder te lange dagroutes .
ons campertje is een 2500cc diesel ducato 18 uit 1992 en rij relaxed en stoppen regelmatig .
kwaliteit wegen is redelijk soms goed soms slecht .
afgelopen jaren geen onveilig gevoel gehad .
cp prijzen roemenie rond de 10 13 euro bulgarije 5 tot 10 euro .
wil je meer weten koffie staat klaar .
groet kees
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hoi Kees,

Het was/is onze bedoeling om tol/peage te mijden, afhankelijk van omstandigheden en reisdoel.
Wij willen snel richting turkije voor aangenaam weer, gaan in april rijden.
Het eerste plan was om via de kust via Slovenië, Kroatië (meren van Split), Montenegro richting Albanië/Macedonië te rijden, wij zijn waterliefhebbers.
Vervolgens naar griekenland en oversteek naar turkije.
In Turkije een stuk over land en dan richting zwarte zee om deze kustlijn te volgen Bulgarije, Roemenië, is dan al feitelijk een stuk terugreis.
Roemenië willen wij doorkruizen richting Hongarije Slowakije om vervolgens via Het Tatra gebergte polen binnen te gaan en door te rijden naar de Massoeren en dan via de oost zee kust richting huis te rijden.
Overnachten willen wij ook op gop's doen als wij op doorreis zijn.
In het verleden hebben wij altijd wild gestaan, maar nu is onze trouwe herder er niet meer en wij hebben twee kleine jongens bij ons.
Wel nemen wij Kees mee, onze tackel :wink: ! Even eigenwijs als mijn Opa, alwaar hij naar vernoemd is!
Heb ook vernomen dat Italië een erg mooi maar ook erg duur Camperland is, wat zou pleiten voor een tocht over land.
Voordeel is wel dat je een stukje sneller in Griekenland bent en dat de reis bovenlangs ook prachtig zou zijn.

Je zei dat de koffie klaar zou staan, waar woont jouw koffie machine :?:
Wil in de komende periode een aantal mensen gaan bezoeken en ideeën opdoen.
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Admin »

Hi Peter,

Die route die jij schetst is heel prima te rijden. Maar als je van Macedonië (Bitola) naar Griekenland (Thessaloniki) rijdt, kun je net zo goed via Thracië naar Istanbul rijden. Vanaf Alexandroupoli rijd je dat binnen een dag.
Alternatief voor Griekenland is Bulgarije. Beide zitten inmiddels in de EU. Vroeger was de Turks-Bulgaarse grens soepeler dan de Grieks-Turkse (vanwege Cyprus!) De weg via Sofia-Plovdiv naar Edirne is een "normale" asfalt-snelweg, gefinancierd vanuit Brussel. Snel, maar net iets minder pittoresk dan het Griekse platteland.

Kees vertelde al dat je de Donau niet overal over kunt. Wij stonden bij de veerboot in Nikipol, maar die ging al 10 jaar niet meer! Het gebruik van onze eigen oude kaarten is dus een zuinigheid die de wijsheid bedriegt. Het betekende een dagje omrijden via Ruse. Gelukkig hadden we geen haast...

Uiteraard ben je/zijn jullie ook hier welkom voor koffie, routekaarten en foto's! Maar t/m 18 februari zitten we in Seattle WA en omgeving.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door zwerver »

hoi peter
route albanie afgelopen jaar gereden.mooi en indrukwekkend
albanie trouwens het enige officieele derde wereldland in europa
croatie kustweg gereden mooie rit
montenegro idem
albanie stukje kust en toen binnendoor naar griekenland.
je kan uiteraard ook via elbasan in albanie en via meer van ohrid en skopje je kan dan kiezen om bv via het rilaklooster ,cp zodiac naar harmanli te rijden .
de weg van sofia is deels asfalt ,randweg sofia is hier en daar wat minder en grofweg va plovdiv is het nog de oude weg
LET OP SNELHEIDSCONTROLES
in turkije zou je via cannakale pammukale cappadocie sivas tokat unye sinop naar istanbul kunnen gaan en via de zwarte zee kust naar roemenie kunnen gaan in bulgarije zijn er langs de kust wat minder cp dan vroeger ivm omzetting naar resorts ,bah,
peter je ben van harte welkom we wonen in nuenen bij eindhoven.
Clement
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2008, 21:40
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Clement »

Dag Peter,

Peter MERCAMPO schreef:....................Wij willen snel richting turkije voor aangenaam weer, gaan in april rijden.
Het eerste plan was om via de kust via Slovenië, Kroatië (meren van Split), Montenegro richting Albanië/Macedonië te rijden, wij zijn waterliefhebbers.
Vervolgens naar griekenland en oversteek naar turkije. ....................
Als je toch de buurt van de Ionische kust in Noord-Griekenland wil aandoen, heb je dan al eens het omgekeerde van je huidig plan overwogen? Dus niet rijden naar Griekenland en daar per boot naar Turkije, maar per boot naar Griekenland (vanuit Venetië naar Igoumentsa) met formule Camping aan boord, en dan rijden naar Turkije...? Lijkt mij én attraktiever, én minder duur, én sneller!

Denk eraan dat het water van de Zwarte Zee slechts laat in de lente echt warm wordt.
Vriendelijke zwerfautogroeten.

Clement
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door zwerver »

als je de tijd heb in polen bialowieza oerbos en leuke cp
mazuren mooi en dan langs de kust mooi .
als ik je route lees komen er allerlei herrinneringen op, leuk .
goede kaarten zijn de kaarten van reise know how .
fotos plenty en route kaarten idem
groet kees en bea
ps een miauw van onze reispoezen.
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Peter MERCAMPO »

Helaas hebben wij onze poezen nooit laten wennen aan een 'lijntje' anders waren ze wellicht meegegaan. Nu nog op zoek naar een tijdelijke huurder die twee katten wil verzorgen.
We zien wel hoe het loopt! wij gaan in elk geval op pad!

Peter.
Vandaag is een Kadootje
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door zwerver »

ik weet niet of jouw haar of die van je echtgenote nog een kleurtje nodig heeft ???
in roemenie bij de moldavische grens is een cp gerund door een dame met als hobby haarverven met natuurlijke grondstoffen!!!
in biser bulgarije kan je uit eten gaan voor 2 euro pp en lekker .
in dezelfde plaats is een station aan de spoorlijn sofia istanbul ,orient expres ,
achter het raampje hangt een handgeschreven tijdtabel !!
de cp in kamenovo bulgarije kijkt uit op een bulgaars dorpje waar je ws de derde of vierde buitenlander ben die daar rondloopt savonds hoor je opeens gekletter en harde tikken in een elektra toren gaan er 6 lantaarns branden half uur later weer en dat was het in het dorp zelf branden er maar in een paar huizen lantaarns .
wat we standaard doen is voor een dag of 10 potten met groente etc voor de maaltijd in voorraad
in de kleine dorpjes is het aanbod van verse groente seizoens gebonden ,brood is altijd wel te krijgen bruin brood minder ,houdbare melk varieert .
wat we ook handig vondenwas een assortiment gardena aansluitingen ook de flexibele ,reserve waterpompje idem, gardena filter wwerkt goed bij water dat mineraalrijk is. zomaar wat gedachtes .
groet kees
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Admin »

En als je toevallig langs de 1 (E79) van Thessaloniki richting Sofia rijdt, kun je bij het eerste restaurantje na de grens aan je rechterhand heel lekker eten voor een paar Euro (kellner spreekt Duits). Als je na het eten zegt dat je nog wel een borreltje zou lusten, maar dat je dan niet meer kan rijden, heb je meteen een mooie overnachtingsplek te pakken :roll:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Peter MERCAMPO »

Allemaal leuke tips,
Ik ga mijn meisje er maar eens wat meer bij betrekken en een plan trekken nu blijft het allemaal nog een beetje hangen,
Krijg al hééééél veel zin. Nog een paar afwegingen maken welke zaken ik nog aan boord wil hebben en wat er nog nagekeken en ingebouwd moet worden.
Wil mijn remmen nog even loshalen, lijkt mij ook niet geheel onverstandig!
dan nog de keuze cruise control/airco, denk de eerste.
En mijn versnellingspook trilt dus de veer moet vervangen worden maar dat besteed ik maar uit, tijd tijd tijd.....
Groet, Peter.
Vandaag is een Kadootje
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door zwerver »

hoi peter
snap helemaal dat je er zin in heb!!!!
cruisecontrol ,roemenie,bulgarije croatie albanie macedonie turkije polen niet zo zinvol.
of gaten hobbels vreemdsoortige weggebruikers ook op ,snelwegen ,zoals kippen geiten koeien varkens ezels paarden enz al dan niet met of zonder kar alleen of met meerdere, met of zonder begeleiding,keutels op de weg remmen!!!!!
dronken fietsers ,nuchtere fietsers ,politie .
voor de autobahn wie weet .
ipv airco gekozen voor een stevige truma ventilator zuigt lucht aan onde zij kant camper en uitblaas openingenop hoofdhoogte bij de bedden dit in combi met open dakluiken ging dit prima deze zomer.
bespaart tijd en geld .en gezonder .
zoie zo neem je teveel mee en vergeet je altijd wel wat de eerste lange rit en kom je thuis met een lijstje van A dat moet anders B dat moet er bij of C WAAROM HEBBEN WE DAT 10000KM MEEGESLEEPT .
groet kees
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Dennis en Nancy »

zwerver schreef:hoi peter

croatie kustweg gereden mooie rit
Mooi is de jadranka magistrale zeker maar ook erg vermoeiend in een auto zonder stuurbekrachtiging en met eigenlijk te weinig power. Wij vonden het na een dik wel mooi geweest. Buiten het vakantieseizoen is er helemaal niets geopend! Geen winkel, geen bar geen restaurant. (dat is onze ervaring.)

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Detlev »

Dennis en Nancy schreef:
zwerver schreef:hoi peter

croatie kustweg gereden mooie rit
Mooi is de jadranka magistrale zeker maar ook erg vermoeiend in een auto zonder stuurbekrachtiging en met eigenlijk te weinig power. Wij vonden het na een dik wel mooi geweest. Buiten het vakantieseizoen is er helemaal niets geopend! Geen winkel, geen bar geen restaurant. (dat is onze ervaring.)

Dennis
Enkele jaren geleden ook Kroatië gereden, ga daar vooral niet van de gebaande wegen af....is een groot mijnen veld (beetje afhankelijk waar je bent, maar toch heel groot gedeelte) Als je naar de meren gaat kon dat toen over 1 weg heen en weer weg naar het zuiden... toen we van de enige daar aanwezige camping afgingen, om zoals wij dat gewend zijn kleine weggetjes te reiden, kwamen we echt vast te zitten in de mijnen ( kon niet meer keren!), we zijn door een oud vrouwtje in een totaal kapot geschoten dorpje met drie inwoners terug gewezen :shock: (we durfden niet uit te stappen op b weggetjes om even te plassen :shock:
Ik heb bijna helemaal geen foto's van die vakantie omdat het zo erg was. Hele provincies kapotgeschoten dorpen (en steden) met ook nog eens hele streken met lege huizen van etnisch gezuiverde Serven....Je weet misschien nog wel uit het journaal, de beelden van de lijken op de trap en de verbrande huizen met de auto nog in de garage (hoezo gevlucht?)
Medereizigers in de tupperware klasse keken ons stomverbaasd aan als we hen vroegen hoe het hen verging, I rest my case :( Piet Satelliet had nog steeds de vakantie van zijn leven....Ik zag alleen helden posters van hier gezochte oorlogsmisdadigers. Op enkele uitzonderingen na was de bevolking wel ok als je ze wat vroeg of iets nodig had, toch merk je nog steeds dat er iets niet klopt. Er zijn enkele hoofdwegen veilig met enkele km ernaast die ook veilig zijn, vraag verder iedereen naar waar ik hiervoor over schreef en het wordt in alle toonaarden ontkent, geld (toerisme) heerscht!
Klinkt waarschijnlijk heel negatief, maar dat is het ook!
De toerist viert allang weer feest aan de kust, in luxe hotels en campings met 7000 plaatsen....Ik heb letterlijk gezien wat die oorlog heeft veroorzaakt helaas.
Buiten dit alles is het land onwaarschijnlijk mooi, met riviertjes en beekjes die zo schoon en helder zijn zoals ik ze nog nooit eerder of later heb gezien, heerlijk zwemmen, ook aan de kust op sommige plekken. Sommige steden zijn ook erg mooi (als ze weer opgeknapt zijn, maar dat zal inmiddels wel)
Mercedes 406 uit 1969
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Peter MERCAMPO »

Ben mij ervan bewust dat wij ook door 'voormalig' (?!) oorlogs gebied gaan, maar was het niet altijd al een zooitje?
De wereldoorlogen vonden hun oorsprong in de balkan en vele volken (Etrusken, Ottomaans, Romeinen) hebben ervoor ook 'huis' gehouden. Alleen nu zijn de sporen wellicht nog vers en zichtbaar.
Ben vandaag langsgeweest bij een stel die hetzelfde hebben gedaan met twee kleine koters, zij hebben ook de sporen gezien die zijn achtergebleven maar waren ook erg enthousiast.
Gelukkig heb ik wel voldoende vermogen (afgelopen zomer in de alpen getest) en stuurbekrachtiging was het eerste wat ik heb ingebouwd.
Wellicht waag ik toch de reis via Oostenrijk, alhoewel ik echt geen zin heb in uitpakken, want volgens mij komt de kg grens in zicht.
De airco laat ik wellicht nog even staan, eerst nog de luifel, vuilwatertanks en versnellingspookveer.
Ben mij ook bewust dat je vaak onnodige zooi meesleept en als je wat nodig hebt je meestal wel op je pad tegen komt.
Heb ook nog een 24volts ventilator liggen voor in en uitblazen met drie standen.... Nee eerst maar eens afmaken waar ik mee bezig ben!
Afgelopen zaterdag zijn de wanden behangen met glazvezel behang bekleed, komende week nog een likkie verf er tegenaan. Verder met de imperiaal en luifel en wellicht.... panelen!
Ga nu maar eens een poosje op een oor liggen, morgen weer vroeg dag!

Carpe diem, ik kijk uit naar de reis en probeer te genieten van de weg er naar toe!
Peter
Vandaag is een Kadootje
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Frank.fjph »

Peter,
Bedenk me net dat het panelenantwoord nog in mijn concepten staat,... :oops: :roll: komt er aan...sorry
Frank
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Saskia »

Peter MERCAMPO schreef: de wanden behangen met glazvezel behang
Wat wordt hij luxe, dat hebben wij thuis nog niet eens :wink:
We willen wel graag foto's van het resultaat !
Afbeelding

groetjes van Saskia
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hé ouwe steenklopper :wink: , verbouwing al achter de rug? Vakantie plannen?
Plaatjes zullen nog wel volgen, hoop foto's verloren met het crashen van de harde schijf, maar weer eens wat kiekjes nemen.
[quote="Frank.fjph"]Peter,
Bedenk me net dat het panelenantwoord nog in mijn concepten staat,... komt er aan...sorry
Maakt niet uit, komt wel!
De planning nu; eerst een groter raam in de zijdeur (hebben de kids en fem ook wat zicht opzij), de vuilwatertanks monteren, en liefst zo dat ze er niet onder vandaan flikkeren :wink:
Dan nog de luifel monteren; ben blij dat er een week vakantie aankomt, leve het onderwijs :D

Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door zwerver »

al zoekend naar oversteken over de donau.
ferry bechet -orjahovo gaan ook vrachtwagens mee over .
kosten ws 13 euro .
gaan we dit jaar eens proberen .
groet kees
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hoi Kees,
Ik kom zeker nog even bij je terug omtrent de uitnodiging voor reis en ideeën.
Ben nu druk met de laatste loodjes; camper verder afbouwen en werk afronden/overdragen.
Vandaag mijn zwart water tank eronder gebouwd en aangesloten, morgen verder met het dak.
Voor volgende week staat de grijs water tank en de luifel op het program.
Wat wel rust geeft is dat wij zowiezo via de balkan gaan en niet via de laars van Italië.
Het einddoel is wat verder verplaats richting Azerbedjan / Iran, ik heb mij voorgenomen de berg Arrat te aanschouwen.
Ik verwacht geen resten van de ark van Noah aan te treffen maar wel een hele mooie omgeving.
Het schijnt dat in deze omgeving nauwelijks toeristen te vinden zijn en wij willen daar door het binnenland naartoe rijden om vervolgens via de zwarte zee kust weer richting huis te keren.

Laat nog van mij horen,
Groet, Peter.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door Admin »

Ik neem aan dat je de berg Ararat bedoelt... Die ligt op het drielandenpunt Turkije-Iran-Armenië. In Armenië hebben ze hun nationale brandy "Ararat" genoemd.

Inderdaad niet zo veel toeristen, maar wel gigantische files vrachtwagens voor de grens. Ik heb daar regelmatig langer dan een dag moeten wachten. (Ook wel eens in een paar uur erdoor, maar dat was puur geluk.) En altijd ligt die berg op een afstandje op je handen te kijken :wink:

Houd er wel rekening dat de Turken in die regio proberen de toeristen weg te houden, uit angst voor ontvoeringen door de PKK.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Op weg naar Turkije

Bericht door zwerver »

er staat me iets bij dat je een permit moet hebben voor dat gebied ,zal kijken of ik daar wat over terug kan vinden .
al gevonden .alleen voor ANI bij de armeense grens permit kan je in kars krijgen .
campings daar in dogubasit en yusufeli.
terug via zwarte zee kust is mooie rit een jaar of 5 geleden gereden .cp oa trabzon sinop unye akcacoca.
stuurbekrachtiging is erg handig of stevige arm spieren.
groet kees
ps leuk om verder te kletsen .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten