Vervoer achterop?

oa navigatie, route & ferry's
Plaats reactie
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Vervoer achterop?

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hallo,

Wij gaan in April weg voor een maand of 3,5.
Ik ben er nog niet uit of wij fietsen of brommers mee willen nemen.
We zijn met z'n vieren twee volwassenen en twee kinderen 1,5/4,5 jr.
Dacht eerst aan twee solexen met kinderzitje achterop, deze zijn echter nogal prijzig de laatste tijd.
Een spartamet zou ook nog een optie zijn alhouwel dat mij sterk afgeraden wordt vanwege zijn onbetrouwbaarheid en storingsgevoeligheid.
Ik weet niet of fietsen echt een optie zijn, we zitten namelijk regelmatig in bergachtig gebied en ik ga ervan uit dat de temperatuur niet bepaald nederlands zal zijn!
Ben erg benieuwd naar andere reizigers hun oplossingen.
Zelf heb ik regelmatig hele gezinnen op één scooter gezien in Azië, ik weet echter niet hoe de europese dienders hier tegenaan kijken!
Een honda 4takt met verlengde buddyseat heb ik dan in gedachte.
Wellicht komt er helemaal niets achterop alhoewel ik extra vervoer tijdens onze proefreis van afgelopen zomer toch wel heb gemist.
Lastig als je helemaal staat en je moet de boel weer inpakken voor een aantal boodschappen of een bezichtiging van de omgeving.

Ben gewoon erg nieuwsgierig naar bevindingen en oplossingen van andere reizigers!
Ik kijk uit naar jullie reactie's en met vriendelijke groet,
Peter.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Vervoer achterop?

Bericht door Leo »

Hoi Peter,

voor de boodschappen hebben wij een vouwfiets met 7 versnellingen en redelijk grote wielen aangeschaft.
Een vouwfiets omdat ik niks achterop de camper wil hebben.
Tis diefstalgevoelig, hangt eeuwig in de weg en zó vaak hebben we nou ook weer geen ander vervoer nodig.

Enneuh, als ik op andere forums lees hoe weinig mensen eigenlijk gebruik maken van die fietsen omdat de rest van de wereld een stuk heuvelachtiger is dan NL, dan hou ik het wel bij dat ene vouwfietsje.
Er rijden ook altijd nog taxi's en bussen in de rondte.
Vaak zijn die in zuidelijke landen heel betaalbaar.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vervoer achterop?

Bericht door Bommes »

Wij hadden altijd de fietsen bij, maar inderdaad in het buitenland i het vaak te heuvelachtig voor de nederandse fieten(fietsers).

Sinds vorige zomer hebben we en scootertje achter op staan, gewoon een bromscooter.
Wij zijn trouwens wel maar met zijn 2en dus kunnen we makkelijk op 1 scooter.
In jullie geval wordt het dan wat moeilijker.
Ik zou dan toch voor een setje fatsoenlijke fietsen kiezen, met een flinke set versnellingen.
Je kunt dan toch vaak net ff wat makkelijker naar het dorpje fietsen, okay 40km lange tochten zal e wel niet inzitten maar ff snel een boodschapje doen is dan zoals leo al zei net wat makkelijker.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Vervoer achterop?

Bericht door Detlev »

In tegenstelling tot bovengenoemde in meer of (heel veel) mindere mate fietsende medeforumgenoten en modderraters, fietsen wij wel degelijk ook in het buitenland veel, ook in de heuvels, duinen en (weliswaar) kleine bergen.
Het is heel makkelijk om even boodschappen te doen en of meteen toch die fietstocht van 40km te maken..... :D (even om dat, naar later blijkt :evil: , toch wel wat grotere meertje heen fietsen)
Mijn vriendin zit bij de Spartaclub met haar Sparta uit 1969,(past mooi bij onze ook groene 508 ook uit 1969) en die jongens reizen nog wel eens af naar Sparta (de stad) en komen dus door nogal wat bergen heen. Zonder drie versnellingen kom je daar niet overheen beweren ze.
Denk eraan, je koopt een Nederlandse brommer/scooter, die zijn volgens mij bedoelt om over plat vlak te rijden.....
Ik hou het bij m'n fiets met genoeg versnellingen, menig Fransman met familie versteld doen staan als we ze in een mist van stof achter ons laten..... :D
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Vervoer achterop?

Bericht door Leo »

Ik fiets helemaal niet Detlev, daar heb ik een vriendin voor.. :mrgreen:

No movement withouth a combustion engine.. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Vervoer achterop?

Bericht door karogegro »

Jawel,ik leef nog.
Twee Spartametjes, je weet wel, die dingen met zo'n trektouwtje.
Die hebben ons in zuid Frankrijk een hoop lol gegeven.
De nekken van die fransozen kraakten dat het een lieve lust was van het omkijken.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Vervoer achterop?

Bericht door vanhooltje »

met ze vieren op een brommer zou ik niet doen, of je moet geld te veel hebben.
Ik heb er ook eens een bon voor gehad, met mijn twee kinderren op de brommer.
netjes allemaal een helm op, maar nee hoor, meneer er zijn twee zitplaatsen beschikbaar op uw brommer drie mag niet 45 gulden boeten :(
Tegen woordig neem ik een motorfiets mee, maar ja wij zijn met zijn tweeen.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Vervoer achterop?

Bericht door DVIII »

ik zit eerder aan een boodschappenlijstje te denken , en dan op tijd shoppen , en daarna pas een plek zoeken om te overnachten. geen gesleep met zooi :lol:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Vervoer achterop?

Bericht door vanhooltje »

dat doe ik al jaren zo dave :wink: :D

een anderre manier lijkt me sh.., sta je net moet je naar de winkel, nee bij verplaatsing naar nieuwe locatie ff langs lidl of aldi :D

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Vervoer achterop?

Bericht door Peter MERCAMPO »

Nuttige antwoorden, waar ik mijn keuze uit zal moeten maken, Ik heb graag mijn achterdeuren open.
Je hebt ook van die dragers die met de deur mee kunnen draaien, kun je toch nog makkelijk in de bagageruimte komen.
Zo een vouwfietsje heb ik ook overwogen, niet voor mijzelf maar voor mijn vrouw, tenslotte wil zij graag beweging :)
Voor mijzelf een electrische step? wellicht daar maar eens naar kijken, die krijg ik er vast nog wel bij!
Eten en drinken hebben wij meestal wel voldoende aan boord, alleen het vers gebeuren zoals brood wil nog wel eens ontbreken op de camping.
Rest ons dan slim in te kopen en wellicht zelf brood te gaan bakken, er is tenslotte een oven aan boord!

Ben alleen nog benieuwd naar spartamet ervaring; zijn die dingen nou onbetrouwbaar of niet? en wat zijn veel voorkomende probleempjes bij die aparaten, daar ben ik in geïntereseerd.
Een pareltje of verstopte sproeier heb ik meestal niet zo veel probelemen mee,
Met mjn eerste camper, een gazelle bakfiets met een motori minarelli ben ik ook op en neer naar frankrijk gekacheld.

Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
Clement
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2008, 21:40
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: Vervoer achterop?

Bericht door Clement »

Dag Peter,
Peter MERCAMPO schreef:....................Ik heb graag mijn achterdeuren open.....................
Wij ook, zeker bij onze huidige die achteraan een U-zit heeft. Wij losten dit al op twee verschillende manieren op:

1. bij onze eerste (platsnuit Saviem, zonder motorkap-opening naar buiten: de fiets gewoon vooraan erop. Dit is in België niet wettelijk (en elders ook niet vermoed ik!), maar indertijd nooit problemen gehad. Omdat we de overgrote meerderheid van de kilometers in 't buitenland deden, en dus de pakkans daar 't grootste was, was 't onze bedoeling om daar erg verwonderd te gaan doen dat dit in Duits-/Enge-/Grieken-/Zwitser-/of-gelijk-welk-ander-land niet zou mogen en in België wel... Maar we hebben die uitvlucht dus nooit nodig gehad.

2. bij onze huidige Ford Transit hebben we een fietsendrager die past op de trekhaak, en tevens naar achteren wegklapbaar is: wel wat meer plaats nodig voor de fietsen dan (schuine stand), maar deuren kunnen perfekt open.
Vriendelijke zwerfautogroeten.

Clement
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Vervoer achterop?

Bericht door paulv »

Hallo Peter,

Wij lopen gewoon alles, zijn op "vakantie", hebben tijd genoeg en nooit haast 8) . Je ziet wat meer, je kunt gewoon met elkaar praten, even ergens stoppen en anders lopen, ook over de (kortere) bergachtige paadjes wandelen en je komt wel eens iemand tegen voor een praatje. Je maakt ook meer mee, van de week tuinbonen gekocht bij een boerin langs de weg. Praatje gemaakt; mooi tuin, enz. en voor je het weet krijg je een zak tuinbonen mee :lol: .
Voor zware boodschappen zou je een boodschappenwagen (liefst met grote wielen) mee kunnen nemen. Nog nooit nodig gehad :roll: .
Voor andere dingen (heel veel, erg zwaar, ver weg) gebruik je gewoon de Camper :wink: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Vervoer achterop?

Bericht door karogegro »

Mijn vrouw heeft een zg saxonette, da's een gepimpte spartamet met electrische starter, voorvering, vering in het zadel en verlichting die blijft branden als je stilstaat :shock: . Er gaat ong. twee liter peut in het tankje, euro loodvrij met een beetje tweetakt olie, ik heb helaas niet gemeten hoever je daar mee komt.
Ik zelf heb een van de eerste spartametjes die uitkwamen, zo eentje waar je een zwieper aan dat touwtje moet geven om hem te starten, en deze heeft al heel wat kilometertjes achter z'n kiezen. Onderhoud eehh :oops: , die krijgt ie niet want zolang ie het doet :lol: .
Beide fietsen voorzien van een kinderzitje en fietstassen en hier halen we dus de boodschappen mee en gaan we op pad om te zien wat we zien willen.
Dit alles en twee gewone fietsen (voor de twee oudsten) staat op een door mij zelf gefabriekte drager en op deze manier huppellen wij in de rondte en ik moet zeggen, het bevalt prima.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten