Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

oa GOP's, campings, internet & vrije plekjes
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Beste mensen, wij gaan starten met onze trip vanaf Roemenie naar Marokko. Nu wil ik vragen of er hier iemand is die vrije camperplekjes weet langs de kust in Zuid Frankrijk. Er zijn volop lijsten met campings en camperplaatsen te vinden, maar ik wil graag op vrije plekken staan, en op advies van mensen die dat plekje zelf hebben ontdekt of er zelf hebben gestaan. Liefst met coordinaten, dat is voor mij het makkelijkst.

P.s. leuke vrije plekjes in Zuid Spanje zijn ook welkom.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Admin »

Wij hebben daar Google voor! Er zijn honderden lijsten te vinden, mèt en zonder overlap.... Een bruikbare is:
http://www.airecampingcar.com/aire_camping_car.php . Je moet wel even op de kaart je département bepalen.

Goede reis!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Ernst, hartelijke dank, zet de link direct bij de favorieten, zoals ik begrijp (ik spreek geen frans) zijn de groene campers, gratis plaatsen? en de andere kleuren? klik op een blauwe echter kan nergens de prijs voor overnachting vinden?, natuurlijk ga ik voor groen :mrgreen:
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Admin »

Uh.... ik kan geen Roemeens spreken of verstaan. Maar met wat Frans en wat Latijn van 45 jaar geleden snapte ik toch in grote lijnen wat er geschreven staat.

http://members.home.nl/nelenno/camperplaatsenstaat..htm is Nederlandstalig (één van de talloze liojsten).
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door DVIII »

geweldig die fransen , camper plaatsen op Martinique en Reunion, zit alleen een rot eind sloot tussen :P
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Admin »

Had ik nog niet gezien.
Maar het klopt wel: de gebiedsdelen overzee worden als deel van de republiek gezien. Telefoneren van Parijs naar Nieuw Caledonia was altijd een binnenlands gesprek :lol: Rare jongens die Galliërs!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Detlev »

De laatste keren in des Landes aan de oceaan kust waren er steeds minder plekken waar je gratis kon staan, overal verschenen hekken daar waar we eerst in de duinen/aan het strand konden staan.
Echter! :lol: :mrgreen: :!: Onze ervaring is dat buiten het seizoen echt niemand die paar euries op komt halen....dus alwaar geen automaat staat, gewoon uitproberen.
We hebben zelfs op dorps campings gestaan, bus en onszelf een lekkere warme wasbeurt gegeven, de was gedaan enz. en geen mens gezien, laat staan afgerekend....een paar keer zelfs meerdere dagen. (de meeste zullen echter nu wel dicht zijn)
De druk van tupperware wordt echter zo groot dat er steeds minder plekjes zijn. Die mensen hebben de onhebbelijke gewoonte om jou te gaan nadoen, uit zichzelf staan ze gelukkig nog steeds in rotten van 100 naast elkaar op het asfalt 8)
Verder vinden wij altijd (!) gewoon een leuke tot zeer mooie plek door gewoon te rijden en je verder niet te storen aan gedachtes of dat wel kan of niet.......
Mocht je nog naar Portugal gaan, van noord Portugal tot Lissabon gewoon zo dicht mogelijk langs de kust proberen te rijden, zeer slechte (zand) wegen , maar steeds op het strand staan (gedoogd). Letterlijk 100 km's vrij strand. (ook in de zomer, in des Landes ook trouwens)
Mercedes 406 uit 1969
Clement
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2008, 21:40
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Clement »

Gegroet,


De vertalingen van de gegevens op die Franse site, van links naar rechts:
  • • Groen: Aire Municipale Gratuite = gratis gemeentelijke pleisterplaats
    • Paars: Aire privée ou chez un Concessionaire = private pleisterplaats of bij een handelaar
    • Rood : Aire à l'extérieur ou à l'intérieur d'un Camping = pleisterplaats binnen of buiten het terrein van een camping
    • Oranje : Aire sur Autoroute ou dans une Station service = pleisterplaats op autosnelweg of bij een tankstation
    • Geel : Aire chez un Viticulteur ou à la Ferme = pleisterplaats bij een wijnboer of een boerderij
    • Blauw: Aire Municipale, Aire Naturelle, Autre = gemeentelijke pleisterplaats, pleisterplaats in de natuur, andere
Vriendelijke zwerfautogroeten.

Clement
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Dank voor de tips, ja in Tunesie was het wel heel simpel, staan waar je wou, zelfs nog een nacht zonder dat we het wisten op het terrein van een politiebureau gebivakkeerd, s'ochtends een praatje en een bak koffie en gaan. We gaan kijken wat we kunnen doen in Frankrijk, ja die tupperwaredoosjes gaan ook plekjes zoeken, maar uit angst wel met 20 van die doosjes tegelijk :twisted: en jouw plekie is naar de haaien :twisted:
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

dank clement voor de vertaling.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Frank 207+508
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2009, 10:58

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Frank 207+508 »

Als je denkt langs de kust tussen de Italiaanse grens en St.Tropez iets aan zee te vinden dan kan ik je teleurstellen, mijn ervaringen (zelfs in mei)zijn daar niet goed, in de Zomer doe je over dat ritje een uur of 5 a 6, en op de meeste plaatsen kun je niet eens parkeren al zou je het willen,(de balk hangt op 2meter) mijn lunch was stapvoets rijdend in de file, op mijn knieen.

Ik weet een aardig plekje vlak voor Port Grimaud, als je vanaf St.Maxime komt ,heb je bij StPons le mure vlak voordat er 3 campings langs de weg zijn aan de linkerkant een mooi stukje parkeerplek pal aan zee.

Frank
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Hallo Frank, zal kijken of ik dat plekje kan vinden. Maar ik hoorde in de wandelgangen dat je in Frankrijk ook op de parkeerplaatsen van grote supermarkten (shoppingcenters) kan overnachten, klopt dit?
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Leo »

Hoi Gerard.

Overnachten met de camper is in Frankrijk gewoon toegestaan.
Waar het niet mag staat dat duidelijk aangegeven.
En op privé-terrein behoor je toestemming van de eigenaar te hebben, maar dat lijkt me niets anders dan normaal.

Prettige vakantie,

Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Perfect, dank voor je antwoord. Maarre Leo, niet dat het me wat aangaat :roll: maar hoe doe je dat met je tijd, lezen en antwoorden zowel hier als op het andere forum. Jij slaap zeker weinig tot nooit?
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Admin »

Die balken op 2 m hoogte zijn tegen het verblijf van "les gens de voyage". Nee, dat betreft niet ons soort camperaars, maar de familie van koning Petalo en al hun neefjes en nichtjes.

Bij een aantal supermarkten ben je daarentegen wèl welkom. Bij de Intermarché/Les Mousquetaires hebben ze soms zelfs een sani-zuil en stroom voor drie of vier campers. De locaties zijn meegenomen op de site die ik je vanmorgen heb doorgestuurd.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Jongens, krijg er steeds meer zin in. :mrgreen:
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Detlev »

Daarentegen zijn die plekken bij de super marche wel verschrikkelijk :shock:
Voor mij alleen goed om water te tappen in het uiterste geval, als ik niets kan vinden....
Er zijn zoveel wel goede plekken, waarom zou je ook op zo'n akelige willen staan?
Tussen de zigeuners heb ik ook weleens gestaan, aparte belevenis. Toen we weer verder wilden en de bus niet wilde starten (nee, dat lag niet aan hun) had ik binnen een paar seconden zeer veel en goeie hulp 8) tien minuten later reden we weer....
Met de camper plaatsen is het ook telkens weer anders, soms zijn ze erg mooi en staat er geen mens, ook niet in het "seizoen" en soms vind je er honderden witte gevallen.
Water heb je in Portugal bijna alleen bij de benzinestations en soms een kraan in een dorp. In Frankrijk eigenlijk overal.
Wij hebben een Tomtom met een bestandje erin met alle camper plekken, dat werkt erg fijn. Iedere keer als je wilt stoppen, geef je Tommie opdracht je naar een plek te brengen, is ie niet leuk, ga je naar de volgende. Dit trouwens alleen als we zelf niets vinden.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Leo »

Detlev schreef:Water heb je in Portugal bijna alleen bij de benzinestations en soms een kraan in een dorp.
Toch leuk dat mensen zulke verschillende ervaringen hebben op een zelfde plaats. Want ik zou zeggen: Vrijwel ieder dorp in Portugal heeft wel een waterkraan, alleen staan die niet altijd langs de doorgaande weg.:)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Frank 207+508
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2009, 10:58

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Frank 207+508 »

Hoi,
Mijn ervaringen in de rest van Frankrijk zijn ook aanzienlijk beter dan ik hierboven beschreef!!! :lol: :lol:
Vaak zijn er prachtige plekjes gemaakt door de kleinere gemeentes, waar je gratis staat,met water/toilet zelfs,
Maar omdat je schreef langs de kust te willen gaan, en ik aannam dat je ook echt langs de kust wou, wilde ik je even mijn ervaringen melden.
Als je het plekje mist, en je rijdt dan vlak voor de afslag naar Grimaud, daar staat links een parkeermeter voor camperovernachtingen,maar daar moeten welde nodige euro's in, vermoedelijk tarief "Saint Tropez"......

Frank
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Frank, inderdaad is het plan om langs de kust te rijden, echter voor leuke tips gaan we gewoon een beetje afwijken van de route, geen probleem. Ik wil een leuke rit door zuid Europa maken omdat Roxana daar nooit is geweest en Zuid Frankrijk was voor mij de laatste keer bezocht met mijn ouders, dus heeeeeel lang geleden. Maar natuurlijk zal het weer de grootste invloed hebben op ons reisgedrag, want voor regen en ellende kan ik net zo goed naar Olanda gaan.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Admin »

Héél kleine anecdote ter illustratie:
In 1976 (ja, ook toen al!) reed ik met een busje (L300) met kersverse vrouw en een meeliftende moeder met twee kinderen over de kustweg naar Saint-Aygulf, waar onze lifters een statent hadden geboekt... Hoewel we werden uitgenodigd een nachtje te blijven, besloten we na één biertje maar weer door te rijden. Die camping was vreselijk deprimerend, de scheerlijnen van al die grote tenten waren aan elkaar vastgeknoopt, dat spaart grondoppervlakte, zo kun je volstaan met 30 cm tussen de tenten onderling. Het enige voordeel van die plek was dat je vanaf je tent door het smalle gangpad op het smalle Middellandse Zeestrand kon komen. :x

We hebben twee uur bumper aan bumper stapvoets naar het Westen gereden, Engelsman, Belg, Nederlander, Duitser, Nederlander, Engelsman, Duitser etc. Onderweg een stuk of vijf campings gezien, allemaal voorzien van speeltuin, bar-restaurant, zwemparadijs en een groot bord "Complet".
Na die twee uur was ik het goed zat en zei tegen de bijrijdster "Gebeure wat er gebeurt, de eerstvolgende gelegenheid sla ik rechtsaf. Zo gezegd, zo gedaan. Nauwelijks meer dan een karrenspoor, maar wèg van die verrotte kust!!! Nog geen 5 km verder stond een bord "Camping Municipal". Eerste nacht gratis. Voor de tweede nacht moet je je melden op de Mairie. Daar stonden we helemaal alleen met ons busje!

Conclusie: de mens is een kuddedier. Maak je los van die kudde en je hebt alle ruimte die je nodig hebt!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Klopt, daar ben ik inmiddels al een tijdje achter.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Detlev »

Leo schreef:Toch leuk dat mensen zulke verschillende ervaringen hebben op een zelfde plaats. Want ik zou zeggen: Vrijwel ieder dorp in Portugal heeft wel een waterkraan, alleen staan die niet altijd langs de doorgaande weg.:)
Inderdaad grappig....wij hebben ons de hele reis in Portugal rot gezocht naar (bruikbaar/drinkbaar) water :? Overigens ook hier en daar gewoon water gevraagd en altijd gekregen. Let wel, ervaring is langs de kust.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Gerard Exis »

Morgenochtend gaan we eindelijk, effe bij de belasting de papierenwinkel inleveren en weg zijn we.
Zal (bij het vinden van open wifi) jullie een beetje op de hoogte houden en kijken of ik wat tips neer kan planten waar een ander ook weer wat aan hebt, groetjes, Gerard en Roxana
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Clement
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2008, 21:40
Locatie: Antwerpse Kempen

Re: Camperplaatsen langs de kust Zuid Frankrijk?

Bericht door Clement »

Gegroet,


Vrije Wifi's vind je in Frankrijk bij de MacDonald's zaken, dat is algemeen geweten. Minder bekend is dat je daarop ook veel kans maakt in die buurten aan de rand van steden waar je een aantal nederzettingen van grote hotelketens vindt.

Enkele weken geleden reisden we in het hinterland van de Franse Azurenkust. Diverse restaurants bieden er internet aan als je er gaat eten. Je moet dan wel een code vragen, maar als klant krijg je die gratis.
Vriendelijke zwerfautogroeten.

Clement
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten