Help mee zoeken !

Onderweg een opvallend voertuig gezien... Zit de chauffeur ook op dit forum?
Plaats reactie
Gerard Wildschut

Help mee zoeken !

Bericht door Gerard Wildschut »

Hallo allemaal,

Via deze url komt u bij de oproep van een moeder en dochter, die de bus zoeken welke ooit door de inmiddels overleden man/vader is gebouwd.
De bus rijdt nog, maar het is geen D-lucht lid.
Wie kan hulp bieden ?

http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/ ... etsie.html


Groet,

Gerard Wildschut
voorzitter Dubbellucht
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Advertentie van de link is verwijderd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Ach, met op internet is het altijd wel weer ergens te vinden 8) :
De tekst van de advertentie:

Naam: a.. westerman
Woonplaats: Ede, Gelderland

Hallo,
Ik ben opzoek naar de bus/ Camper op de foto's onderstaande.
Jaren geleden heeft mijn vader deze bus gekocht en omgebouwd tot camper. U begrijpt dit was een heel werk, maar dit was zijn lust en zijn leven. Na het ombouwen van de camper gaf hij haar de naam Betsie. We hebben veel jaren met plezier vakanties gevierd met haar. Echter moest mijn vader deze camper jaren geleden verkopen door zijn ziekte.
Nu leeft mijn vader niet meer, maar zouden mijn moeder en ik heel graag deze camper nog eens terug willen zien. Ik hoop daarom door een advertentie te plaatsen dat iemand de bus herkend en mij kan vertellen waar hij is en misschien in contact kan brengen met de eigenaar. We weten jammer genoeg nog maar weinig van de camper.
Wat we wel weten is dat het een bus is oorspronkelijk uit Duitsland.

Het is een Mercedes Benz
Karosserie- drogmoller
Heilbronn/ neckar
Kenteken BL-32-BR
Diesel
6 cillinders, 5770 KG
De bus komt uit 30-06-55
Eerste aangifte in Nederland was op 09-05-1986

Ik weet dat hij nog rijdt. En omdat het zo'n bijzondere bus is zal hij snel herkend worden.
Ik hoop daarom dat iemand ons kan helpen, want u begrijpt dat we hem heel graag nog eens terug willen zien.
Alle reacties zijn welkom...

Met vriendelijke groet,
Anna Westerman
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Verrek :shock: , iets langer zoeken en ik vind zelfs nog een foto van de bus welke in ieder geval NIET uit de advertentie afkomstig is.
De bus wordt hier gespot op 5 mei j.l.:

Afbeelding

Gevonden in forum-topic:
http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?p=198803#198803

Maarja, hij rijdt dus nog, maar meer weet je ook niet.
Zou de fotograaf een mailtje kunnen sturen waar hij em gefotografeerd heeft, maar dan heb je nog niks..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
CeesHM de Bruin

Re: Help mee zoeken !

Bericht door CeesHM de Bruin »

Gerard Wildschut schreef:Wie kan hulp bieden ?
Hoi Gerard,
Misschien is er iemand bij de club met goede contacten bij de RDW en willen die even ondeugend zijn en naw gegevens van de huidige eigenaar verklappen. Je weet nooit, niet alle ambtenaren zijn knurften. Groetend, Cees
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

winand schreef:Maarja, hij rijdt dus nog, maar meer weet je ook niet
Compliment met je zoekactie, Winand. Nu weten we precies waar we naar uit moeten kijken. Opvallend is ie wel dus met zoveel 2xxLuchters moet het gaan lukken. Groet, Cees
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Verstrekken.

Bericht door De Rooie Reus »

Elke particulier kan met het kenteken persoonsgegevens opvragen. Het is aan de eigenaar om toestemming te geven die informatie te verstrekken. Het lijkt me geen zaak van ambtenaren maar van de eigenaar of die daar prijs op stelt.

Maar die mening ruil ik in voor elke andere mening van degene die wil dat zijn persoonsgegevens aan iedereen worden versterkt.

Groeten van
Martin
Laatst gewijzigd door De Rooie Reus op 25 okt 2007, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Kan me een bericht herinneren hier op het forum dat de RDW gestopt is met het verstrekken van NAW gegevens aan derden.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

winand schreef:Kan me een bericht herinneren hier op het forum dat de RDW gestopt is met het verstrekken van NAW gegevens aan derden.
Klopt, Winand. Op die herinnering stoelde ook mijn reactie. Misschien heb ik dat RDW bericht wel helemaal verkeerd begrepen en is het register toch nog open voor iedereen. Dan lijkt mij het probleem ook opgelost. Groetend, Cees
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Bericht door De Rooie Reus »

Persbericht zoals het op de site van de RDW te vinden is:
Met ingang van 1 maart 2007 verstrekt de RDW geen namen en adresgegevens meer aan de voertuigbranche. De wijziging is een uitvloeisel van een besluit van het ministerie van Verkeer en Waterstaat uit 2001 om de privacy van burgers beter te waarborgen.

Als particulier kun je altijd nog - met redenen omkleed - gegevens aanvragen. Aan de voertuigeigenaar wordt vervolgens gevraagd of hij/zij bezwaar heeft tegen het verstrekken daarvan.


Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

De Rooie Reus schreef:Als particulier kun je altijd nog - met redenen omkleed - gegevens aanvragen. Aan de voertuigeigenaar wordt vervolgens gevraagd of hij/zij bezwaar heeft tegen het verstrekken daarvan.
Je hebt gelijk Martin. Ik heb in het telefoonboek gezocht naar A. Westerman in Ede maar zonder resultaat. Misschien kan iemand het juiste adres van die vrouw en dochter achterhalen en hen even informeren dat ze de RDW kunnen bellen. Is de zaak weer opgelost. Groetend, Cees
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Ff een kleine opmerking:

Hou er altijd rekening mee dat die moeder en dochter niet bestaan, maar dat het bv een schuldeiser of gestoorde is die nog wat te verrekenen heeft met de buseigenaar.
Daarom zullen ze van de RDW ook geen adres krijgen.

De enige juiste manier (voor ons buitenstaanders) is, om de eigenaar op te sporen en hem dan te laten weten dat er naar 'm gezocht wordt.
Dan kan ie zelf beslissen of hij contact wil opnemen.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

Leo schreef:Ff een kleine opmerking: ....Daarom zullen ze van de RDW ook geen adres krijgen. ....
Leo, ik begrijp je voorzichtigheid. Als ik het echter goed begrepen heb krijgt men ook geen adres maar wordt de huidige eigenaar geïnformeerd. Die kan dan zelf zijn besluit nemen of hij contact wil of niet. Groetend, Cees
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten