Oldtimer

Onderweg een opvallend voertuig gezien... Zit de chauffeur ook op dit forum?
Plaats reactie
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Oldtimer

Bericht door Grenzgenger »

Vorige week gezien in Engeland. Volgens de Zwitserse eigenaar waren er nog slecht 14 rijdende exemplaren van deze camper. Helaas ben ik het merk vergeten maar wat je duidelijk kunt zien is dat Mercedes de hofleverancier is geweest maar dat de achterlichten van een Volkswagen T1 zijn.

De eigenaar is er 4 jaar mee bezig geweest om hem te restaureren, het resultaat mag er zijn!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Oldtimer

Bericht door De Rooie Reus »

Hij lijkt vreselijk veel op een Orion camper waarschijnlijk op een Hanomag onderstel.
Ze lijken als drie druppels op een BIOD (eitje) caravan.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Oldtimer

Bericht door Detlev »

Dit is een Orion. Een oude schoolvriend van me kwam ik eens ergens aan een strand in zuid Frankrijk tegen met zo een....
Van binnen met verplaatsbare muren zodat je, afhankelijk van wat je gebruikt, de ruimte kan aanpassen.
Voorin de cabine, links naast de bestuurder bovenin een boeken plank (ongeveer 1 meter) met alle werkplaatshandboeken en handleidingen van de wagen, standaard ingebouwd. Er zat in die tijd al een vermaler toilet en gootsteen in.
Het allerleukste wat hij me vertelde was dat hij ook nog een aanhanger behorende bij het ding heeft in de vorm van een caravan, zelfde model. Die kon je dan op je bestemming ook nog achteruit het water inrijden en ermee wegvaren.
Dit leuke duo is ooit vervaardigd als showmobiel voor de Nederlandse ambassade in Teheran. Ooit verkocht aan een rechercheur uit Duitsland, die heeft hem dus aan de derde eigenaar verkocht, die kennis van mij.
Kwam 'm tegen op een strandje in Des Landes, nogal verborgen plek, was een hele verrassing toen hij voor me parkeerde en er een wel heel oude bekende uitkwam en op hetzelfde moment een grote campertouringcar achter me parkeerde waar de, inmiddels al lang gepensioneerde, maar wel door mij herkende, buschauffeur van lijn 57 (de Bilt-Utrecht) uitstapte...... :roll: Kan verkeren.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Oldtimer

Bericht door melvin »

vet zeg! die neus waar de radiateur achter zit is van een mb 200 of iets dergelijks.
welk jaartal is dit zo'n beetje?
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Oldtimer

Bericht door Detlev »

60er jaren.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Oldtimer

Bericht door Janneman »

Hmm, de zoon van onze overburen heeft ook een tijd iets dergelijks gehad. Volgens mij dezelfde buitenkant met die richel over de daklengte. Alleen dan wit met rood.

Alleen die gril zat er bij hem niet, daar zat wel een groot uitgevallen (Mercedes) ster. Ik vraag me ook af of de gril zoals hier op de foto wel origineel zo is, ik vind hem er niet echt bij passen.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Oldtimer

Bericht door Grenzgenger »

Die gril is inderdaad niet origineel. Nu we het merk weten is het vrij eenvoudig om hier meer over te weten te komen. Ze hebben een eigen homepage waar diverse andere auto's op staan van dit type.
http://www.suleica-orion-club.de/index.htm
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Oldtimer

Bericht door Detlev »

Dat is waarschijnlijk wel het geval, zoals je ook op de website kunt lezen zijn dit campers van toen de absolute bovenklasse en werden ze op verzoek gemaakt op maat! Er zijn bijna geen twee gelijke te vinden......
Kon bv nergens een beschrijving vinden van de bewegende binnenwanden en de varende caravan. Beide heb ik gezien!
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten