Ik had dus klepkastscharnieren besteld bij de camperbouwer in de buurt, maar door alle Covid19 is onbekend wanneer ze komen, of dat ze überhaupt nog komen... dus maar verder met plan B, wat eigenijk A was, schuifdeurtjes dus:
2020-04-16 17.32.30.jpg
Hier nog niet gelakt en voorzien van de voorplaatjes, maar voor het idee. Ik heb het wel zo gemaakt dat het eventueel ook weer om te bouwen is naar klepkastjes als we dat toch makkelijker vinden.
En verder stom toevallig tegen een daktent aangelopen, die hadden we eigenlijk nog niet nodig, maar soms struikel je eens ergens over en de ervaring leert me inmiddels dat ik dan maar beter kan toeslaan.
We hadden liever een hardshell gehad omdat je daar dan geen hoes omheen hoeft te trekken, maar dat valt eigenlijk wel mee (we mochten even proberen). Verder heeft deze tent (Sheepie type Jimba-Jimba, sja, die naam...) gasveren zodat ie binnen 5 seconden staat en neem ie meer ruimte in op het dak, maar blijft daardoor wel binne het profiel van de bus. Het is uiteindelijk geen hardshell geworden omdat (een goeie) over het algemeen flink duurder, dikker en zwaarder is. Deze is 39kg en past makkelijk onder de deur (<3 meter dus)
2020-04-19 16.08.02.jpg
En tijdens die rit is er helaas een dikke scheur in het voorraam gekomen, er was een pets tijdens het rijden, maar ik weet ook bijna wel zeker dat dit door de roest komt die aan de onderkant zit.
2020-04-20 09.29.33.jpg
Ik wacht al 2 maanden op het reparatiedeel hiervoor (was alvast aan het bestellen omdat ik die roestrand+raam komende winter wilde opknappen, dat moet nu maar eerder...), maar dat lijkt wel niet meer te komen. Het deel van Mercedes is hetzelfde, die heb ik vandaag maar even gebeld,
Helaas daar niet meer leverbaar. Nu via Ebay een Klokkerholm imitatie gevonden en die maar besteld. Mijn ervaring met assisteren met imitatie-plaatwerk is niet echt denderend qua plaatdikte en pasvorm, maar ik ben bang gezien de hoeveelheid zichtbare roest over de hele lengte dat er aan lassen en een donorplaat niet te ontkomen is.
Nu nog verder met lakken, koofje voor de keukenbekabeling en nog wat lakwerk tot de plaatdelen binnen zijn, dan maar kijken hoe het eruit ziet als het raam eruit ligt...
Groeten Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~