Water: Pauls watermanagement

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Water: Pauls watermanagement

Bericht door paulv »

Het streven is om minstens een week vrij te staan, dus hebben we min.150l water nodig, 2 personen elke dag douchen. Leuker is om langer te kunnen staan dus wordt het 250l.

Dit moet in tanks, binnen neemt het teveel ruimte in, buiten moet het geïsoleerd worden.

Waar ik nu aan denk zijn diepvries transport koelboxen van de Makro (Metro hier), geschikt voor levensmiddelen en prima geïsoleerd. € 85 ex. voor 85l. 3-4 boxen en ik ben het Heertje.
Overal buiten te plaatsen.

Voor het vorstvrij houden heb ik een kringleiding vanuit de boiler in gedachte (net zoals in mijn huidige Camper).Warm water uit de koelwater/elektra/gas?boiler wordt even rondgepompt tot de temperatuur weer 10C is. Blijft zeker een nacht vorstvrij in een goed geisoleerde tank.
Kost geen stroom, toch al krap in de winter :wink: .

Het toilet gebeuren gaat natuurlijk weer met een vermalingstoilet, geen geleur met je poep-emmertje op de camping, geen "geurtjes, geen chemicaliën. Hup, alles in de donker-grijstank en lozen in een put of in de natuur :lol: .
Dit keer wordt het natuurlijk een 230V uitvoering, €230 Bricorama.

Warm water met een boiler, verwarming door de motor en bijverwarming (tot 40C) door een elektra boiler/gasgeiser.

Mvg. Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 05 nov 2008, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Pauls watermanagement

Bericht door Leo »

paulv schreef:Waar ik nu aan denk zijn diepvries transport koelboxen van de Makro (Metro hier), geschikt voor levensmiddelen en prima geïsoleerd. € 85 ex. voor 85l. 3-4 boxen en ik ben het Heertje.
Overal buiten te plaatsen.
Denk je om je rug ouwetje? :wink:
Tenzij je ze laat volregenen zal je die krengen uit de camper moeten sjouwen nadat je getankt hebt.

Een op maat gemaakte tank benut alle ruimte, en is niet eens zo veel duurder.
Verbazingwekkend hoeveel liters je onder een bank kwijt kunt.
Anders ligt die ruimte toch maar vol met troep wat je nooit gebruikt. :lol:


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Pauls watermanagement

Bericht door paulv »

Hi Leo,

Onder mijn bank komt misschien de WC :lol: .

Je denkt toch niet dat ik ga sjouwen op mijn oude dag. Nee hoor,het worden gewoon tanks die in het vooronder van de bus geplaatst gaan worden. Netjes aan elkaar gekoppeld en aan een buitenvulopening. Die ruimte onder zo'n bus is toch een stuk moeilijker bereikbaar dan binnen, dus onhandiger, vandaar. Binnen bewaar ik altijd handige en nuttige spullen.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten