Het voertuig: Immer onderweg

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Plaats reactie
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Het voertuig: Immer onderweg

Bericht door Peter MERCAMPO »

Allereerst mijn complimenten naar de geestelijk vader/moeder van deze rubriek.
De vraag die bij mij opkomt; bestaat de ideale camper wel :roll: ?
Ik denk dat het geheel afhankelijk is van leeftijd, gezinssituatie en omstandigheden! dan laat ik de financieën nog even buiten beschouwing. Ik denk ook dat een kleine waarschuwing hier op zijn plek is: Bezint eer ge begint, het begint als een hobby en het eindigt als een ziekte bovendien als je eenmaal door het virus gegrepen bent is het eind nooit in zicht :? .
laat ik nou gek zijn op never ending stories :lol:
Voor mij is het begonnen toen ik een jaar of 8 was en een auto met een caravan zag, ik heb de hele weg van spanje terug naar holland alleen maar lopen zeiken dat ik ook zo een huis op wielen wilde hebben, mijn ouders werden er gek van :evil: Toen had ik echter nog nooit een Camper gezien :shock:
Een en ander is in de verdrukking geraakt maar op de leeftijd van 16 werd ik onbewust weer gegrepen. Ik kocht toen een gazelle bakfiets met een motori minarelli, ideaal voor het klusbedrijf die ik toen had. De zomer naderde het mavo diploma zat er aan te komen we hadden voldoende verdiend.... dus op vakantie! De bakfiets werd verbouwd, grotere eikenhouten bak erop met een ijzeren frame waarover een zeil gespannen kon worden.
Gaan met die banaan en... besmet met het virus!
Nu dan wat is dan op dit moment, ben inmiddels al een paar jaar onderweg, het ideale voertuig :?: Na eerdere reiservaringen (met diverse campers) kom ik toch uit op het redelijk hufterproof principe van een direct ingespoten diesel (lange slag motor) met een ladder chassis, liefst zo min mogelijk electronica en enigszins zelf te onderhouden en repareren. Was al in een vroeg stadium met de ster in aanraking gekomen, De reis, waar ik zo liep te zeiken om zo een sleurhut, verliep in een 280 coupé van het merk Merde SS waar wij ook vrolijk met 120 km per uur op de snelweg slipte en uiteindelijk, naar eerst door een omheining en een hek te zijn geknald, op een veiling van groente en fruit tot stilstand zijn gekomen. De grap is ik kom uit een groenteboerennest :wink: Uiteindelijk afgevoerd (in de boeien), Heimelijk la France verlaten! Eerst op borg naar de garage om wat spullen uit de auto te halen. Mijn vader overhandigde de garagehouder vervolgens wat franken (die waren er toen nog), pakte een slijptol flexte er het spatbord eraf, gaf wat flinke rammen met de moker links en rechts en... tout en gas!!!!!!!!!! `En nu niet meer zeiken over zo een kut caravan` Toen wist ik het... al besef ik mij dat nu pas. Het is een Mercedes Benz, je pakt de ´tol´ geeft hem ´m paar fikse klappen en je kunt weer naar huis toe rijden :lol:
Resumé, het is dus een 608 lang-hoog geworden, voor mij (op dit moment) het ideale voertuig :wink:
Vandaag is een Kadootje
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Immer onderweg

Bericht door DVIII »

mooie verhalen, avontuur en humor , daar gaat het om .
ben je toevallig ook familie van de trotters uit londen :lol:
Del' is een verre neef van mij :mrgreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Immer onderweg

Bericht door Peter MERCAMPO »

Ik zou 't niet weten maar we gaan wel door met het verkennen van de 'globe'. Er zijn trouwens hele volksstammen die denken dat wij uiteindelijk allemaal familie zijn, ik zou het niet weten ik ben een agnost. Maar zolang we schik met z'n allen hebben en er wat te beleven valt, vind ik 't prima. :mrgreen:
Vandaag is een Kadootje
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Immer onderweg

Bericht door DVIII »

ach het is zeker een feit dat die ouwe 508'en en naaste broertjes het altijd wel willen doen. de techniek is zeker simpel en in je eentje aanduwen is zelfs een mogelijkheid. het mooist is dat je met en sleutelset van de meest elementaire aard bijna alles kan repareren. daarvoor en nog wat andere features zoals het ventilatie luikje zal het ook altijd mijn favoriet zijn.
de eerstvolgende stop is voor mij de LP ik heb nu een 808 rijdend als kampeerauto en als ik daar mee klaar ben ( het één en ander behoeft wat verbeteringen) is het een nog leukere auto. ik ben vooral verliefd op de wielmaat 16 of 17,5 inch is groot zat om zelf ook nog te repareren.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten