Het voertuig: Een Jonckheere

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Het voertuig: Een Jonckheere

Bericht door Maxer »

Jonckheere bouwt bussen, al heel lang. Toen ik m.i.v. 1 nov 2007 in de vut ging wilde ik mijn droom van jaren gaan uitvoeren en dus werd uitgekeken naar een touringcar. Na lang zoeken naar een knappe 10 meter dat maar opgegeven en er een van 12 meter aangeschaft. 25 jaar (belastingvrij) maar goed onderhouden en prima rijdend. Een Volvo chassis met een underfloor (B10M) motor met 280 pk. Gebruik 1 op 4. Na een jaar bouwen is ie nu bijna klaar zodat we er volgend voorjaar mee op reis gaan.
Een groot voordeel van een bus boven een fabriekscamper is dat alles bijna overdeven solide is. Het is gemaakt om met 50 passagiers + bagage heel Europa door te rijden en weer terug ook natuurlijk en liefst zonder makke. Gewicht: 11,5 ton met een totaalgewicht van 17 ton. Mot je nog peultjes? Hoef je met inbouwen niet op een kilotje te kijken wat dan ook niet gebeurd is.
Alle werkt (bewust) op 230 volt via een 1600 watt omvormer, gevoed door 2 grote gelaccu's + een 5000 watt dieselaggregaat.
verder 500 liter schoon water + 200 liter grijs- en 200 liter zwart water.

Ik heb er een website voor gemaakt waar tevens andere liefhebbers van grote campers (al dan niet zelfgebouwd) een eigen pagina kunnen krijgen. http://www.touringcamper.nl
Ons campertje is te zien op http://www.touringcamper.nl/Webmaster/h ... ere_p5.htm
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Een Jonckheere

Bericht door Admin »

Mooie bus! Leuke site, goed initiatief! Er is voor ons schoolbusproject vast wel wat inspiratie op te doen.
Zodra ik binnenkort een keer tijd heb, zal ik me aanmelden, misschien wel met twee voertuigen :?
Maar voor technische vragen blijf ik Campertechniek.eu toch maar trouw, dan weet ik wat ik heb. En dubbel posten zie ik niet zo zitten.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Een Jonckheere

Bericht door Anton »

Hoi Maxer,

Welkom op het forum!

Ik hoop dat je hier kunt vinden wat je zoekt!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Een Jonckheere

Bericht door Maxer »

Admin schreef:Mooie bus! Leuke site, goed initiatief! Er is voor ons schoolbusproject vast wel wat inspiratie op te doen.
Zodra ik binnenkort een keer tijd heb, zal ik me aanmelden, misschien wel met twee voertuigen :?
Maar voor technische vragen blijf ik Campertechniek.eu toch maar trouw, dan weet ik wat ik heb. En dubbel posten zie ik niet zo zitten.
Je bent natuurlijk hartelijk welkom en je krijgt een eigen pagina (of 2)
Het forum wat ik heb opgezet is weinig succesvol dus ik denk dat ik het eerdaags maar laat vervallen.
Roy Uiterwaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 nov 2008, 22:10

Re: Een Jonckheere

Bericht door Roy Uiterwaal »

Hoi Nico,

het is inderdaad jammer van het forum maar met de concurentie van de forum's die er op dit moment al zijn en de achterban die ze hebben is het moeilijk om zoiets op te zetten.
Het is en was een mooi initiatief. Petje af daarvoor.
Anders zet je er een link op naar dit forum (of staat ie er al op :oops: ) en dan sla je 2 vliegen in één klap :D .

Groetjes, Roy.
Met 11,5 mtr lang en 125 pk niet zo snel maar we komen er wel...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten