De indeling: Douchekast
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
De indeling: Douchekast
Een kast die je aan de achterkant bekleedt met vinyl of zoiets, uitklappen en je hebt een douche.
Na het douchen klap je hem weer dicht en heb je weer een nuttige kast ipv. een lege nutteloze, ruimtevretende douche.
Commentaar lees ik graag,het uitwerken laat ik aan jullie zelf over :mrgreen:
Mvg. Paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bezoek altijd welkom!
- Bommes
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Douchekast
Leuk idee, vraag me wel af of het nodig is.
Althans als je er van uit gaat dat je ook al een wc / wasbak ruimte hebt in de camper.
Die voldoet vaak ook wel als douche ruimte.
heb je dat niet, en gebruik je de spoelbak in het aanrecht als wasbak, en schuif je de porta pottie ergens in een bank is het wel degelijk een leuk idee..
Althans als je er van uit gaat dat je ook al een wc / wasbak ruimte hebt in de camper.
Die voldoet vaak ook wel als douche ruimte.
heb je dat niet, en gebruik je de spoelbak in het aanrecht als wasbak, en schuif je de porta pottie ergens in een bank is het wel degelijk een leuk idee..
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: Douchekast
Avond Marius,
Het is een oplossing voor de lege ruimtes die je vervoert.
Kijk, kastruimte kom ik altijd tekort en een lege doucheruimte (en WC ruimte) vervoeren vind ik eigenlijk zonde, vandaar deze mogelijke oplossing. Boven de "vaste WC" kan het natuurlijk ook .
Als camperaar vervoer je allerlei ruimtes die je maar effetjes per dag nog hebt, douche 5 min, WC 5 min, keuken 1 uur, tafel 8 uur, bed 8-10 uur, enz. maar die je toch niet wilt missen.
Ik heb een poging gedaan om bepaalde functies eenvoudig "oproepbaar" te maken om na gebruik weer te laten verdwijnen .(net als jouw schuif WC)
Zelf wil ik gewoon douchen en naar een echte porceleinen WC pot gaan. Ik gebruik mijn camper om 4 maanden vrij te overwinteren, wasbakjesgedoe en portapoep/pies vind ik maar behelpen. Leuk voor een dagje met heel hoge nood en zelfs dan .
Mvg. Paul
Keuken/bed combinatie volgt.
Het is een oplossing voor de lege ruimtes die je vervoert.
Kijk, kastruimte kom ik altijd tekort en een lege doucheruimte (en WC ruimte) vervoeren vind ik eigenlijk zonde, vandaar deze mogelijke oplossing. Boven de "vaste WC" kan het natuurlijk ook .
Als camperaar vervoer je allerlei ruimtes die je maar effetjes per dag nog hebt, douche 5 min, WC 5 min, keuken 1 uur, tafel 8 uur, bed 8-10 uur, enz. maar die je toch niet wilt missen.
Ik heb een poging gedaan om bepaalde functies eenvoudig "oproepbaar" te maken om na gebruik weer te laten verdwijnen .(net als jouw schuif WC)
Zelf wil ik gewoon douchen en naar een echte porceleinen WC pot gaan. Ik gebruik mijn camper om 4 maanden vrij te overwinteren, wasbakjesgedoe en portapoep/pies vind ik maar behelpen. Leuk voor een dagje met heel hoge nood en zelfs dan .
Mvg. Paul
Keuken/bed combinatie volgt.
Laatst gewijzigd door paulv op 20 nov 2008, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
- Saskia
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
- Locatie: Zuid-Hollandse Klei
Re: Douchekast
Wij zijn zo klein behuisd dat zo'n douchekast er bij ons niet in past. Wij hebben al een uitschuifbare wc-kast met dubbelscharnierende deurtjes. (Met porceleinen scheepstoilet) En daarmee is het vol.
Douchen doen wij buiten, tussen de achterdeuren met een douchegordijn er voor.
Douchen doen wij buiten, tussen de achterdeuren met een douchegordijn er voor.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Douchekast
Ik heb een dergelijk idee ook gehad voor de wc in de kleine 207D buscamper:
Een draaibare kastkubus die de bovenste helft van je toilet omvat, waarmee je de hele loze ruimte boven de toiletpot kunt benutten.
Frank
Een draaibare kastkubus die de bovenste helft van je toilet omvat, waarmee je de hele loze ruimte boven de toiletpot kunt benutten.
Frank
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Re: Douchekast
Leuke ideetjes als deze zie ik graag 8)
Hoewel de douche-kast zoals paul em tekent een nogal volumieuze kast is die je wegdraait, kan je natuurlijk ook kiezen voor een half-diepe. Het draaiende gedeelte is dan niet zo log/zwaar en het scharnier kan verder naar het gangpad geplaatst worden zodat je niet naast de douchekast ook nog veel ruimte moet hebben om de kast uberhaupt weg te kunnen klappen.
Hoewel de douche-kast zoals paul em tekent een nogal volumieuze kast is die je wegdraait, kan je natuurlijk ook kiezen voor een half-diepe. Het draaiende gedeelte is dan niet zo log/zwaar en het scharnier kan verder naar het gangpad geplaatst worden zodat je niet naast de douchekast ook nog veel ruimte moet hebben om de kast uberhaupt weg te kunnen klappen.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 03 nov 2011, 17:51
Re: De indeling: Douchekast
ik heb een garderobe gemaakt in de douche/wc. de haakjes zitten op een plank die in zijn geheel naar het gangpad kan draaien... dan is het toilet cq de douche helemaal vrij. anders doet hij dus dienst als jassen-kapstok.
Re: De indeling: Douchekast
By yellowbuscompany at 2010-10-13
De grote kast schuiven we eruit en dan hebben we een mooie ruime wc met gelegenheid om je te wassen. Ik heb de kast gemonteerd aan een rail van een c-profiel en daar zelf de wagentjes voor gemaakt. Onder schuift de kast in een alu u-profiel en een zwaar oplegslot houd hem tijdens het rijden op z'n plaats. We zijn er helemaal aan gewend om voor het wc gebruik eerst de kast eruit te schuiven. S'nachts staat de kast er uit en schermt zo ook het voorgedeelte af en houd bij gure dagen de warmte achter.
Mijn vrouw is heel happy met het hang en leg gedeelte. En tot nu toe hebben we zelfs bij reizen van 5 of 6 weken geen plaatsgebrek voor onze spullen.
groet Pieter
Er zitten deuren voor de schuifkast
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Re: De indeling: Douchekast
Na drie jaar weer reakties .
Mooi Pieter, ik had een draaideur vanwege de waterdichtheid van de doucheruimte, maar als je dat niet nodig hebt is dit ook heel handig .
Mvg. Paul
Mooi Pieter, ik had een draaideur vanwege de waterdichtheid van de doucheruimte, maar als je dat niet nodig hebt is dit ook heel handig .
Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Re: De indeling: Douchekast
De tekening is niet compleet Paul, de wc staat links in de ruimte naast de kast als die ingeschoven is. De opening links van de kast is afgesloten met de wc deur, die staat niet op de tekening.
Het geheel is spatwaterdicht en ook spatwaterbestendig bekleed.
groet Pieter
Het geheel is spatwaterdicht en ook spatwaterbestendig bekleed.
groet Pieter
Re: De indeling: Douchekast
Inpikken op wat Paul schreef -
ik heb er ook een hekel aan lege ruimte te vervoeren die ik maar even gebruik elke dag
ik heb er ook een hekel aan tijd te spenderen aan het transformeren van bed in tafel of kast in bank
de ondervinding als zeiler maakt
dat ik alles vermijdt wat op eigen houtje kan gaan schuiven en draaien
van uit een andere hoek
Waarom dagen of zelfs maanden een auto ongebruikt te laten staan? Vandaar een heel ander concept (zonder douchekast)
Wel even een paar woorden over doelstellingen
Een modus vivendi vinden tussen een lichte vracht die we nodig hebben voor de zaak en een zwerfwagen die we willen gebruiken in WE en een enkele keer voor een langere vakantie.
Voor de zwerfwagen ligt onze filsofie dicht bij die van de eerste California.
We willen vooral een comfortabele reiswagen,
waarmee je voor een dagtrip of een WE alles aan boord hebt wat je kan wensen, kookgelegenheid, gelegenheid voor persoonlijk toillet, wc en slaapgelegenheid
waarmee je voor langere vakanties de trip naar en van het reisdoel kunt splitsen in zoveel etappes als je belieft, zonder telkens te moeten zoeken naar een gelegenheid om te overnachten
Voor een lang verblijf ter plaatse huren we wel zonder bezwaar "accomodatie" als het maar niet in een vakantiepark is.
Maar wekenlang zwerven moet ook kunnen
eerste conclusie - hoe dikwijls STA je eigenlijk recht in een zwerfwagen juist om te douchen.... tweemaal drie minuten per dag....want anders gebruik je te veel water dus géén douche - geen douchekast en geen wagen die niet onder alle poorten doorkan, 2 meter hoog buiten krap 137 cm binnen al blijven we dan "L" loopzone noemen
Massa dingen doe je zittend aan een tafel of werkblad... daarom "W" ..... cm over de volle wagenbreedte. W voor werblad, om te koken dus met de koelkast bijdehand onder het werkblad en dicht genoeg bij de deur om van buiten de wagen wat uit te nemen of erin te stoppen.
Kaart lezer route uitzetten verslag schijven...dus de computer ... ook maar onder het werkblad, en zo determineerboeken en reisdocumentatie
Eronder ook de inverter en rechts het controlepaneel
Ze mozr heel wat meer onder de hand blijven... om voor van alles en nog wat van dienst te zijn "S" zone van service een deel kan wat verder weg geborgen "B" van berging (waar je in noodgevallen ook wil van binnen aan wil. Al wat in "S" of "B" zit blijft onder tafelhoogte. Hierboven zitten twee massief dennen "platen". Eentje zit vast boven 'B". een andere kan schuiven en zo op uiterste stand van bij de "B" plaat aansluiten tot de rand van de "W". Dan heb je op tafelhoogte - een twintig cm onder de rand van de ramen een gesloten platform...
De nodige tussenstappen (vergrendeld) - de "S" zone vrij ( en zo staat de zaak gewoonlijk onder de
rit). De S-zone weggestopt (en nu zit er boven S en B tesamen een "kingsize" bedstee). Nog een stapje meer voorwaarts en nu vormt de S-plaat een wagenbrede bank waar drie makkelijk samen kunnen aanzitten "aan "tafel"
In de S zone zitten, de waterverwarmer en de watertanks, de campipotti en verder curver stapelboxen alles wat onder de hand moet zijn... weer wat uit zeilerservaring liever geen schuiven die je moet vergrendelen, kastdeurtjes die kunnen openzwieren o kleren die van de hangers kunne schuiven.
hier een plaatje
en voorlopig
time is up
grtz
Archie
ik heb er ook een hekel aan lege ruimte te vervoeren die ik maar even gebruik elke dag
ik heb er ook een hekel aan tijd te spenderen aan het transformeren van bed in tafel of kast in bank
de ondervinding als zeiler maakt
dat ik alles vermijdt wat op eigen houtje kan gaan schuiven en draaien
van uit een andere hoek
Waarom dagen of zelfs maanden een auto ongebruikt te laten staan? Vandaar een heel ander concept (zonder douchekast)
Wel even een paar woorden over doelstellingen
Een modus vivendi vinden tussen een lichte vracht die we nodig hebben voor de zaak en een zwerfwagen die we willen gebruiken in WE en een enkele keer voor een langere vakantie.
Voor de zwerfwagen ligt onze filsofie dicht bij die van de eerste California.
We willen vooral een comfortabele reiswagen,
waarmee je voor een dagtrip of een WE alles aan boord hebt wat je kan wensen, kookgelegenheid, gelegenheid voor persoonlijk toillet, wc en slaapgelegenheid
waarmee je voor langere vakanties de trip naar en van het reisdoel kunt splitsen in zoveel etappes als je belieft, zonder telkens te moeten zoeken naar een gelegenheid om te overnachten
Voor een lang verblijf ter plaatse huren we wel zonder bezwaar "accomodatie" als het maar niet in een vakantiepark is.
Maar wekenlang zwerven moet ook kunnen
eerste conclusie - hoe dikwijls STA je eigenlijk recht in een zwerfwagen juist om te douchen.... tweemaal drie minuten per dag....want anders gebruik je te veel water dus géén douche - geen douchekast en geen wagen die niet onder alle poorten doorkan, 2 meter hoog buiten krap 137 cm binnen al blijven we dan "L" loopzone noemen
Massa dingen doe je zittend aan een tafel of werkblad... daarom "W" ..... cm over de volle wagenbreedte. W voor werblad, om te koken dus met de koelkast bijdehand onder het werkblad en dicht genoeg bij de deur om van buiten de wagen wat uit te nemen of erin te stoppen.
Kaart lezer route uitzetten verslag schijven...dus de computer ... ook maar onder het werkblad, en zo determineerboeken en reisdocumentatie
Eronder ook de inverter en rechts het controlepaneel
Ze mozr heel wat meer onder de hand blijven... om voor van alles en nog wat van dienst te zijn "S" zone van service een deel kan wat verder weg geborgen "B" van berging (waar je in noodgevallen ook wil van binnen aan wil. Al wat in "S" of "B" zit blijft onder tafelhoogte. Hierboven zitten twee massief dennen "platen". Eentje zit vast boven 'B". een andere kan schuiven en zo op uiterste stand van bij de "B" plaat aansluiten tot de rand van de "W". Dan heb je op tafelhoogte - een twintig cm onder de rand van de ramen een gesloten platform...
De nodige tussenstappen (vergrendeld) - de "S" zone vrij ( en zo staat de zaak gewoonlijk onder de
rit). De S-zone weggestopt (en nu zit er boven S en B tesamen een "kingsize" bedstee). Nog een stapje meer voorwaarts en nu vormt de S-plaat een wagenbrede bank waar drie makkelijk samen kunnen aanzitten "aan "tafel"
In de S zone zitten, de waterverwarmer en de watertanks, de campipotti en verder curver stapelboxen alles wat onder de hand moet zijn... weer wat uit zeilerservaring liever geen schuiven die je moet vergrendelen, kastdeurtjes die kunnen openzwieren o kleren die van de hangers kunne schuiven.
hier een plaatje
en voorlopig
time is up
grtz
Archie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten