Het voertuig: DAF BOVA

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Plaats reactie
Roy Uiterwaal
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 nov 2008, 22:10

Het voertuig: DAF BOVA

Bericht door Roy Uiterwaal »

Het reizen heeft bij mij altijd al in het bloed gezeten en heb daar dan ook mijn werk van gemaakt (vrachtwagenchauffeur) en geniet daar nog dagelijks van.
Toen ik net mijn rijbewijs had kocht ik een Citroen Acadyane (zo'n bestel-eend) en heb die toen al een beetje verbouwd tot ieniemienie campertje en ben daar mee op vakantie gegaan. Heerlijk vond ik dat, lekker slapen in je mobiele huisje en toen is de fantasie op hol geslagen en begon ik er aan te denken om een oude SRV wagen te gaan ombouwen maar heb dat toen maar laten varen omdat ik het toch niet zo zag zitten om met die kleine wieltjes de grote baan op te gaan.
Toen kwam een touringcar door mijn hoofd heen zoeven en dat bleef ie doen totdat ik 20 jaar later (en dat was dus vorig jaar) besloot, ook mede door mijn echtgenote die het ook wel wat leek, om deze droom maar eens uit te laten komen.
Tja, en dan ga je zoeken.

Ik wilde een bus waar niet te veel op of aan zat omdat dat ook allemaal weer stuk kan gaan, dus een basic voertuig die technisch in goede conditie was en zonder electronische poespas, ouder dan 25 jr., en binnen ons budget (en dat was niet zo veel :( ).
Toen ik de vorige eigenaar sprak raakte ik heel erg enthousiast en had het gevoel dat dit de onze was.
De motor had nog geen 300.000 km. gelopen, simpele 5 bak, nieuwe remmen, super hard chassis zonder een spatje roest, maarja..... de carrosserie, daar was het roestmonster al lekker bezig geweest.
Na een nachtje slapen toch maar besloten om dit juweeltje (althands voor mij dan) niet aan mijn neus voorbij te laten lopen en 'm toch maar gekocht.
- Nu hebben we ruimte om een vast bed te installeren waar je ook nog fatsoenlijk in kan komen.
- Een stapelbed voor de kids.
- Een fatsoenlijke douche/wc en keuken.
- Een riante zitgroep.
- En vooral leefruimte.
Het voordeel van het allemaal zelf van de grond af opbouwen vind ik dat je precies weet hoe het in elkaar zit en waar alle leidingen zitten i.v.m. eventuele storingen (waar we niet op zitten te wachten natuurlijk, hahaha).
Kortom, dit is voor mij mijn kleine paradijsje (als ie klaar is tenminste) en van dat roestmonster ? Ach, nu heb ik tenminste ook leren lassen. Kan ook geen kwaad :D .

Nog een paar jaartjes doorklussen " and then we go...."

Groetjes, Roy.
Met 11,5 mtr lang en 125 pk niet zo snel maar we komen er wel...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten