De grote verbouwing.

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Vervolg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Johannes

Re: De grote verbouwing.

Bericht door Johannes »

Hallo Piet,
Ziet er top uit man, Ik zit net deze topic door te bladeren en kom dat verhaal van die kogelkraan tegen. Je hebt ook vorstbestendige kogelkranen, die hebben een steviger huis wat niet kapot vriest. En er zijn ook nog kogelkranen met een aftap plugje op de zijkant voor de kogel. Zou je ook zelf kunnen maken.

In plaats van keukenzout kun je ook wat antivries in de lege tank kieperen de kraan even open en dicht en klaar is ie. Als je dat via de sifons doet zijn die ook vorstbestendig. Dat heb ik ook altijd op jachten zo gedaan. Eventueel wat druk op de slang gezet om het erin te blazen als het schip nog in het water lag.

Groet Pieter
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Hoi Pieter, bedankt voor de tips en het compliment.
Goed idee om er een aftap plugje in te maken. Ga nu eerst zorgen dat we er mee weg kunnen en dat soort modificaties komen na de vakantie wel aan bod. Mocht het voor die tijd gaan vriezen :) dan is dat antivries een goeie, Zo wie zo voor de sifons van de winter.
Ik zelf had al zitten denken om ze leeg te blazen met perslucht.
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: De grote verbouwing.

Bericht door Maxer »

Erg mooi project. Complimenten en dat jullie er maar erg veel en erg lang plezier van mogen hebben. 1 opmerking heb ik wel. Ik vraag mij af waarom je geen stoel hebt geplaatst met hoofdsteun. Dit is zonder meer gevaarlijk want als je van achter door een vrachtwagen wordt aangereden heb je zomaar een whiplash of erger. Er zijn genoeg erg mooie stoelen op de sloop te vinden dus dat kan het probleem niet zijn. Veiligheid voor alles moet je maar denken.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Hallo Nico (Maxer),
Dank voor je compliment. En die hoofdsteun zit erbij hoor op beide stoelen, maar vanwege de werkzaamheden liggen ze nog even los in de garage.
Zonder zou ik echt niet gaan rijden. Heb namelijk al eens een brokkenpiloot met 70 km/h achterop mijn Volvo 940 gehad, de vorige maar dat snap je wel. En ik kan je verzekeren dat dat een enorme rotklap was. Stond namelijk stil. De stoel was gelijk een ligstoel geworden, maar ik had niets zelfs geen nekpijn, dus ja ik zie het belang van een goede stoel met hoofdsteunen wel in.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: De grote verbouwing.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ik volg deze verbouwing al een tijdje in stilte omdat ik toch niks zinnigs toe te voegen heb, maar complimenten, het wordt erg mooi!

Groeten, Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Hallo Jeroen,

Dank je voor je complimenten, we zijn er zelf ook erg enthousiast over. Elke dag vordert de inrichting. Is wel een puist werk, maar geeft veel voldoening. Als je ooit in de buurt van Almere bent, geldt voor anderen ook natuurlijk, van harte welkom om de vorderingen te aanschouwen.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Zo wederom een kleine update. De keuken is zo goed als klaar, het wachten is op de kookplaat, die ik eerder had teruggestuurd vanwege een beschadiging en die een week later weer werd bezorgt door TNT, ja hallo die moet naar de leverancier terug oeps foutje sorry. Nou lekker dan een week extra wachten voordat de nieuwe wordt afgestuurd. Nouja we hoeven nog niet gelijk weg :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Vervolg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

vervolg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Campion
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mar 2010, 15:45
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: De grote verbouwing.

Bericht door Campion »

ziet er schitterend uit :shock:

wat heeft dat nou gekost (wat gaat dat totaal kosten) deze verbouwing? (als ik zo brutaal mag zijn :P )
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Campion,

Tja wat heeft dat allemaal gekost? Nou alles bij elkaar best het nodige hoor. Allereerst de aanschaf. Een puntgave, zowel voertuigtechnisch als motorisch, L613D. Die zijn redelijk zeldzaam in deze uitvoering. Campertechnisch was er wel een hoop te verbeteren zoals je in de bovenstaande berichten kunt zien.
Alleen al de aanschaf was dik 6 keer het bedrag wat jij noemt in de rubriek even voorstellen. Dan alle materialen Ik heb het niet precies bijgehouden, maar inmiddels met de aanschaf erbij een heel aardig bedrag hoor.
En dan alle uren erbij, wat niet in geld is uit te drukken.
Maargoed wij willen er langdurig mee weg kunnen en voldoende gemak/luxe om het leuk te houden dus gebruik ik gewoon goede spullen en vergeet ik maar gauw wat dat allemaal kost.
Dus dit is niet echt low budget.
En het blijft hobby he dus dat mag wat kosten aan tijd en geld. :mrgreen:

Ik hoop dat je wat aan het antwoord hebt en ik wens je veel succes met je zoektocht naar een goed voertuig.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Zo weer het nodige gedaan. De keuken is nu klaar en ben nu bezig met de rechterkant, ook daar al een kast klaar en de wielkast inmiddels in de RX.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

vervolg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Vervolg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De grote verbouwing.

Bericht door Frank.fjph »

Hoi,

Ook ik volg je opbouw met belangstelling en bewondering.
Ziet er heel netjes uit.

Een opmerking die ik al eerder had gezien, maar doordat ik net de foto zag denk ik er weer aan:

De tank die je rechts onder hebt gebouwd lijkt mij zo laag aan de achterkant, mij lijkt dat bij knikken in de weg of het oprijden van een ferry/veerpontje een mogelijk probleem; deze zg vrijloophoek lijkt me bij jou wat klein.

Groeten'
Frank
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Hallo Frank.

De foto vertekend wel een beetje hoor. De tank hangt 32cm boven het wegdek. Zou goed kunnen bij een Ferry oid, maar met de meest hoge drempels hier in Almere geen enkel probleem.

Mocht ie toch een keer een deuk oplopen dan heb ik gelijk een goede aanleiding om er een schuine achterkant aan te lassen. Toen de tank er onderuit lag had ik daar wel aangedacht, maar omdat het tot nu toe steeds goed was gegaan toch maar gelaten zo als het was.

Bedankt in ieder geval voor de attentie.
h200
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mei 2008, 19:56
Locatie: Almere

Re: De grote verbouwing.

Bericht door h200 »

Hoi Piet,

Ziet er goed uit!
Als je zo door gaat is hij af als we terug zijn.

Groetjes uit Ransater (Zweden)
Bas, Silvia en kids
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: De grote verbouwing.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

wesse321 schreef:Afbeelding
Wat ik me altijd afvraag, als iemand die van het werken met hout enkel splinters in z'n hand krijgt en stukken die niet passen, is hoe je dat soort rondingen zo netjes krijgt. Bij mijn Hanomag moet boven de cabine nog een ronding ingetimmerd worden dus ik ben daar wel nieuwschierig naar. Gebruik je b.v. een stuk karton als mal? Ziet er erg netjes uit in elk geval!

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Hallo Jeroen,

Ja ik maak altijd even een malletje van karton oid. Maar zo'n schuine ronding is toch wel lastig hoor. Betekent dat je hem ongeveer pas maakt en dan met de schuurmachine bewerkt net zo lang tot ie perfect past.

Vroeger metaalbewerker geweest, daar heb ik mijn hele leven plezier van gehad, want je bent gewend om met verschillende materialen te werken en om precies te werken. Is soms ook wel eens lastig, want ik ben niet gauw tevreden, het moet perfect anders opnieuw.

Nouja gewoon aanpakken en rustig proberen. Niet opgeven totdat het goed is. Iedereen kan het leren. Maar vaak ontzie je het om te beginnen.

Nou Jeroen succes en gewoon beginnen met die rondingen. eerst een stuk papier/karton en knippen tot het naar je zin is. Dan aftekenen op het hout maar zorg dat je nog voldoende overhoudt om de zaak pas te schuren.
jeroenz
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2009, 10:52

Re: De grote verbouwing.

Bericht door jeroenz »

ik zie een dikke buis op je dak liggen. Waar is dat voor?
ik wil eigenlijk een 160 mm pvc op het dak leggen voor mn surfmasten, maar deze is ook mooi.
wat voor materiaal is het en waar haal je het?

gr jeroen
die andere grote verbouwing...
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Hallo Jeroen,

Die dikke buis is van RVS en herbergt stokken om van de luifel een grote tent te kunnen maken. Maar ook een deelbare surfmast kan erin. Is afgesloten met een plaat met slot.

Hij zat al op de wagen toen ik hem kocht dus waar je die koopt? Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

Zo weer een update van de vorderingen. Het begint al weer op een camper te lijken. De beide zit/slaapbanken zitten erin en de tweede watertank, binnen vorstbestendig, heeft zijn plekje reeds gevonden.
De tafel. Ja eigenlijk wilde ik zo,n poot die vaststaat aan de grond, maar later toch maar weer voor een losse tafel gekozen. Voordeel je knunt hem eruit halen en das dan weer makkelijker als er groot onderhoud oid moet gebeuren. Maarja je wilt wel de doorgang maar het toilet open houden. Dus een tweetal koofjes gemaakt inde bank, waarin de tafel voor een groot gedeeelte wegschuift. Hierdoor ontstaat een doorloop van 35cm breed. Indien ook nog een rolsyteem wordt gebruikt, kun je nog eens 10 a 15cm extra ruimte maken. Maar eerst maar eens bekijken zonder rolsysteem, kan altijd later nog.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
wesse321

Re: De grote verbouwing.

Bericht door wesse321 »

vervolg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: De grote verbouwing.

Bericht door Wim »

't Wordt mooi Piet !! Vakwerk 8)

Groeten Wim
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten