Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Sja, 't blijft natuurlijk een Mercedes... met lessen heb ik veel gereden met een Actros, maar ook met een Scania en Volvo. Zelf vond ik de Volvo het prettigst tijden op één of andere manier, al vond ik de Isringhausen stoelen in de Actros het beste zitten!

Wat zal de staat blij met je zijn met zo'n flatgebouw, geel kenteken, niet wegenbelastingvrij en denk eens aan de BPM bij aanschaf of import! Het begrotingstekort is meteen opgelost! :mrgreen:

Maar om dit topic weer een beetje vlot te trekken, ik heb me ook nog even verdiept in de DAF YA4440 en dit lijkt nog niet eens zo'n hele rare optie te zijn! Om alles bij elkaar te houden heb ik m'n vergelijkingspost maar even bijgewerkt, anders wordt het zo'n zootje.

De opmerking van Nico over het rij- en geluidscomfort blijft intussen ook wel een beetje in het hoofd zoemen, dat snijdt toch wel hout. Ik ben zo af en toe aan het bedenken welke waardes ik aan de plussen en minnen wil hangen. Het helemaal ideale voertuig zal niet bestaan, maar ik probeer er zo dicht mogelijk bij te komen... ;)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Op de achtergrond sluimeren de ideeën nog een beetje voort -iemand wees me op een mooie Mercedes 1222 op Mobile met zo'n zelfde V6 als in Leo's bus. Nog wat verder gezocht en die er ook nog bij gezet, al zijn de aanschafprijzen relatief een stuk hoger als de rest.

Ik heb nog nergens in proef gereden, wel aardig wat extra gewerkt de laatste tijd. Hopelijk is het overurenpercentage nog wat hoger als de ontwaarding van de Euro zodat ik er nog iets aan overhoud voor een camper! :mrgreen:

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Inmiddels er eens wat rekenwerk op los gelaten. Sja, dan worden je dromen toch wel een beetje werkelijkheid, of zeg maar, er wordt op pijnlijke wijze duidelijk dat het allemaal erg gaaf en mooi is, maar daar ook een fors prijskaartje aan hangt. Nou ben ik natuurlijk ook niet helemaal achterlijk, dus ik weet ook wel wat het allemaal gaat kosten, maar als je het allemaal op een rijtje gaat zetten en dat afzet tegen hoe vaak we hem zouden gebruiken, is dat toch wel even slikken.

De aanschaf/bouw nog niet het grootste probleem, maar in ons Excel-sheetje komen ook nog wat onzinnigheden als onderhoudskosten voor. Daarna laat je nog wat sommetjes los op het verbruik van zo'n apparaat, en dan kom je tot de conclusie dat de brandstofkosten je pas echt de das om doen. Nou weet ik natuurlijk ook wel dat een 10 liter V6 in een truck van een ton of 9 meer zoept als een 2,8 liter viercilindertje in een Hanomag, maar toch... als je het zo zwart op wit voor je neus ziet is het wel weer confronterend!
Ik voorzie ook niet dat de brandstof goedkoper gaat worden en zo'n bakbeest bouw je niet voor 2 jaar, maar langere tijd. Misschien wat negatief, maar bouw je een prachtige camper, en heb je geen geld meer om er mee te rijden straks...

Volg je hart, maar je moet ook realistisch zijn, en momenteel moeten we gewoon realistisch zijn. We doen nog wat dingen aan de Hanomag en rijden daar nog effe een paar jaartjes mee, en dan zien we het wel. Dat C-rijbewijs bederft niet! :mrgreen:

Als iemand soortgelijke plannen ten uitvoer gaat brengen heeft hij/zij hopelijk nog wat aan mijn voorwerk :)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door jooph »

Succes Jeroen met het oudje.

Volgens mij worden langzamerhand de brandstofkosten steeds meer een struikelblok of je moet je camper meer als een caravan gaan gebruiken.

Joop
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Leo »

Dat kan ik geen verkeerde beslissing vinden Jeroen.
Beter zorgeloos in een afbetaald ouwetje rondknarren, dan stilstaan met een grote of nieuwe.
Zéker als je 'm tóch maar 3 weekjes per jaar gebruikt zou ik -gezien de verslechterende economische toestand- hetzelfde doen.


Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Brandstof gaat alleen maar duurder worden... één of andere ayatollah in Iran roept wat en meteen vliegt die prijs omhoog. Bovendien is denk ik de makkelijk toegankelijke olie wel zo'n beetje op aan het raken waardoor de prijs ook oploopt -om nog maar te zwijgen van accijnzen die erop zitten! Op één of andere manier krijg het gevoel dat zo'n grote camper een blok aan je been wordt als de brandstof nog duurder wordt. Je kunt er dan zelf nauwelijks mee rijden, maar verkopen schiet dan ook niet meer op.

Leo vat het wat dat betreft mooi samen in 3 regels ;)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door karogegro »

Tjah, dan maar slaolie in bulk :idea:
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
scorpion
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2011, 23:43

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door scorpion »

karogegro schreef:Tjah, dan maar slaolie in bulk :idea:
Toine
die duurder is als diesel aan de pomp.
wiwiwes
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door wiwiwes »

Hier niet hoor :D
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Goldwingh »

Ik vind hier op dit forum heel wat creativiteit wat betreft het gebruik van handjes, maar zodra de economie om de hoek komt kijken is in eens het creatieve vermogen naar het nulpunt gezakt. Ik weiger daar aan mee te doen. Met deze MB bus(jes) houdt ik meer € in mijn zak dan met welk ander zuinig rijdend karretje betaald door de Bank waarvan over 2 jaar de rekening komt. De aanschaf, afschrijving, verzekering, garage kosten voor zo`n karretje, daar wordt je niet vrolijk van. Ik geniet nu al van het fijt dat de MB609 het volgende jaar belastingvrij wordt en zo nodig maak ik van ons bloementuin een groentetuin met een paar kippetjes, kunnen wij weer een paar kilometer verder rijden. :up: :bye:
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Leo »

Goldwingh schreef:maar zodra de economie om de hoek komt kijken is in eens het creatieve vermogen naar het nulpunt gezakt.
Leg dat nulpunt eens uit?

Elders heb ik al eens geprobeerd om mensen aan het verstand te peuteren dat ze met hun leningen & pensioenen barre tijden tegemoet gaan.
Afgezien van de bekende betweters die jaren achterliepen met hun info, leverde mijn bijdragen slechts een doodse stilte op.


Misschien een onderwerp voor een nieuw topic. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of "die lui in hun ouwe brikkies" wat meer realiteitszin aan de dag leggen dan de Lenen.NL -vloot.


Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Goldwingh »

Oké, nulpunt vervangen voor laag niveau.
Wil hier wel verder op ingaan, maar dan ga ik eerst een goed verhaal in "Word" maken alvorens ik het plaats in een nieuw Topic om te voorkomen dat er niet op lange tenen getrapt word, het geen op dit forum een minder groot probleem is dan op het bekende andere forum. Blijkbaar dragen ze op dit forum meer schoenen met stalen neuzen of klompen. :up: :bye:
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Admin »

schoenen met stalen neuzen

Passen inderdaad bij het zèlf doen. Voor een nieuwe Hymer moet je een grijze pantalon, een blauwe blazer en daaronder best case een witte col uit de kast trekken. Met bootschoenen.

Die stalen neuzen zijn overigens twee maal per jaar bij Aldi en twee maal per jaar bij Lidl in de aanbieding. Voor weinig.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Leo »

Goldwingh schreef: dan ga ik eerst een goed verhaal in "Word" maken alvorens ik het plaats in een nieuw Topic om te voorkomen dat er niet op lange tenen getrapt wordt..
Ben benieuwd.:)

Als jij jezelf met je schrijven aan onze forumregels houdt, voorzie ik weinig lange tenen.
Verder vertrouw ik op het fatsoen en verstandelijke vermogen van onze leden. In al die jaren ben ik daarin nog niet teleurgesteld.
Nou jah, op een enkeling na dan. Maar daar hebben we dan weer stalen neuzen en oerdegelijke houten klompen voor.. Afbeelding


:mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ook op mijn tenen sta je niet zomaar hoor! Je schijft precies wat ik bedoel -mijn huidige camper kost weinig, behalve tijd en nog wat dingen die relatief low-budget gefixt kunnen worden. Als ik met m'n grote camper ideeën verder zou gaan ben ik (we) gauw 20000 euro verder en dan ga je er nog 1:3, of me wat geluk, 1:4 mee rijden.

Ik ga er niet in wonen en ook niet op wereldreis; dat was ooit een wens van me, maar na een paar reizen met zowel camper als voor werk ben ik gedesillusioneerd weer huiswaarts gekeerd. Dus dat geld is het me voor die paar weken vakantie, of doe eens gek, 3 maanden (onbetaald) verlof, niet waard. Het bouwen en rijden met zo'n geval lijkt me fantastisch, maar ja, een eigen P-51 Mustang in de tuin om mee te spelevliegen lijkt me dat ook.

Ik ben benieuwd naar je epistel! :)

Jeroen (liet gister nog een pallet #@$#$ servers op z'n teen zakken, dus die is alvast beurs...! :oops: )
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Admin »

Jeroen_Hanomaf schreef:liet gister nog een pallet #@$#$ servers op z'n teen zakken, dus die is alvast beurs...! :oops:
Ook voor gebruik in de ICT: Die stalen neuzen zijn overigens twee maal per jaar bij Aldi en twee maal per jaar bij Lidl in de aanbieding. Voor weinig.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Daar hebben we de arbo-wet voor! :mrgreen:

Voor 't thuisklussen heb ik nog schoenen van de vorige werkgever, daar liep ik vaak in de fabriek rond en was dat verplicht. Nu zijn enkel op de OK van die Crocs-achtige klompen, een haarnetje en een carnavalspakkie verplicht. De stagaire die er 1 mee had, had met carnaval aan elke vinger een jongedame! ;)

Jeroen (die blijkbaar in het verkeerde bedrijf stage liep!)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Admin »

Jeroen_Hanomaf schreef: Jeroen (die blijkbaar in het verkeerde bedrijf stage liep!)
Ach gutteguttegut! Nog een wonder dat je zo goed terecht bent gekomen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Dit draadje ook weer eens reanimeren... het gaat tenslotte toch om Jeroen (en Andrea's) ideale camper...

Na van het voorjaar de motor van de Hanomag vervangen te hebben en er een kinderbedje in gemaakt te hebben, kwamen we tot de conclusie dat we nu technisch een goede wagen hebben, maar de opbouw echt zijn langste tijd gehad heeft. Het dak is al door de vorige eigenaar voorzien van een plakkaat bitumen en met kit en strippen heb ik de boel nog waterdicht gehouden, maar ik kwam er afgelopen week achter dat er wederom ergens iets lek is, want er lag op twee plaatsen en plensje water. Onze Hanomag is eigenlijk vergelijkbaar met die van Hanomaad: technisch eigenlijk goed, maar de rest is aan het einde. Er blijven dan twee mogelijkheden... andere opbouw erop, of iets anders zoeken.

Nu zagen we dat natuurlijk al jaren aankomen, en in combinatie met onze gezinsuitbreiding, hebben al een tijdje geleden de keuze gemaakt toch naar iets anders om te kijken. De Hanomag kan het nog een jaar of 2 tot 3 doen, dan hebben we er evengoed plezier van, en intussen willen we anders in elkaar zetten. We kwamen tot de conclusie dat we toch iets nieuwers wilden om gemakkelijker verder weg te kunnen, liefst met achterwielaandrijving. Niet te nieuw was de bedoeling. Na de afgelopen maanden wat dingen bekeken te hebben is onze keus gevallen op een MB Sprinter, 3,55m wielbasis, dan is hij 5,60m lang en past dus in een parkeervak. De Hanomag heb ik (altijd al) te lang gevonden. Ja, wel wat krapper binnen, maar eigenlijk zitten we nooit binnen en zien we de camper als een veredelde tent... Voordeel van deze lengte is ook dat we hem gedeeltelijk voor de voordeur kunnen inbouwen.

Af en toe op de bekende autosites gekeken en wat dingen langs zien komen, die of veel te verrot waren, afgeboerd, veel en veel te veel kilometers, of te nieuw en te duur.
Omdat we er toch geen haast mee hadden heeft dit maanden geduurd, en waren we eigenlijk nog niet van plan wat te kopen tot Bart Jan wat groter was. Tot ik afgelopen week weer eens wat zat te sneupen, zoals ze daar bovenin het land zeggen, en tegen een VW LT46 aanliep, die hebben we bekeken en we vonden het allebei dusdanig leuk en mooi dat we het ding vandaag gekocht hebben, en dinsdag ophalen...!

Sja, en dan heb er opeens iets bij, wat totaal niet de bedoeling was!!! :ooo :ooo Het iets is een te recente vrachtwagen met een 2,8TDI, werkplaatsinrichting, drie zitjes voorin, sper op de achteras en allerlei modernistische dingen waar ik niet aan gewend ben, zoals stuurbekrachtiging, ABS, en schijfremmen rondom... en een gangbare bandenmaat bijvoorbeeld, en onderdelen die op elke straathoek voor redelijke prijzen te koop zijn. Een gevolg van onze keuze voor bouwjaar 2003 is wel dat er dus belasting voor betaald moet worden. We gaan er van uit dat we het ding dan ook meer gaan gebruiken, en ook zal er (voorlopig?) in de winter geschorst worden.

Niet alles is echter koek en ei: een C-rijbewijs truckje is, tenzij het een oldtimer is, niet of veel te duur in verzekering als particulier, dus na ophalen op handelaarsplaten wordt hij meteen geschorst en verdwijnt wegens voorlopig geen tijd in de stalling. De planning is om van de winter wat basisspullen te verzamelen en dan te laten keuren als camper, met de ogen dicht tandenknarsend de BPM te betalen en lekker rijden met het ding.

En voordat iemand me afschilderd als 30+ er met midlife-crisis: als je dus denkt dat zo een LT46 op C rijdt als een moderne wagen van 2003 kom je bedrogen uit. Ja, het veercomfort is vele malen beter, de 2,8TDI trekt als een beest, mooie grote spiegels, stuurbekrachtiging, lekkere geveerde stoel en handzaam formaat, maar verder is het een basic voertuig waarvan die eerder genoemde 2,8TDI loopt als een veredelde trekkermotor (wat het ook is: het gietijzeren blok is afkomstig van MWM en je moet zelfs elke 45.000km nog kleppen stellen met stelboutjes!), enige luxe zit er (gelukkig) niet op, kan dus ook niet stuk, en hij is begrenst op 100km/u wegens gevalletje vrachtwagen.
Het mooie van deze bus is wel, vergeleken met veel andere, dat hij ondanks 225.000km tot 217.500 dealer onderhouden is (stempels + boekjes aanwezig) en blijkbaar van 1 monteur/chauffeur geweest is, want het ding ziet er afgezien van wat kleine plekjes roest, een paar stikkers binnenin en een ingebouwde olie/vetlucht uit de werkruimte achterin nog prima uit. In elk geval stukken beter als menig andere exemplaar wat ik zo gezien heb.

Enige nadelen die ik vind, zijn de common-rail (yech) op het blok (had liever het oude type met VE-pomp gehad, of een Sprinter 310, 312, 410 of 412, maar vind die maar eens netjes) en de voor een 4600kg wegende servicebus prima korte eindoverbrenging, maar voor een camper had hij wel iets langer mogen zijn. Er is in de wielkasten genoeg ruimte voor grotere banden (waren toch al 30% profieldiepte en dus onderhandelbaar :mrgreen: ) omdat er een tachograaf in zit kan deze op die maat geijkt worden. Kost wel geld, en voorlopig vind ik het best zo, maar voor de toekomst is er dus nog e.e.a. aan te doen.

En het allerbelangrijkste vind ik toch wel, gevoelsmatig, dat je een knoop doorhakt, en nu ook de bus voelt als dat hij van ons drieën is, terwijl de Hanomag toch vooral "mijn" ding is en was.

Dinsdag ophalen!

Groeten, Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Leo »

Brrrrrr wat een nette bus... :evil:









Gefeliciteerd en veel plezier ermee. :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Thx! Hij ziet er nu op de foto's netjes gewassen uit, maar het ding is van een grondverzetbedrijf o.i.d. geweest, (diverse stikkers I love CAT en Komatsu etc) want her en der aan de onderkant zaten de stukken bouwland en gras er nog onder. Desondanks bijzonder weinig krokantheid. Een ritje verkaveling tijdens het bloemkoolseizoen krijgt dat glimmende er wel af! :mrgreen:

En dankzij
Jeroen_Hanomaf schreef:een ingebouwde olie/vetlucht uit de werkruimte achterin
voel ik me toch nog een beetje thuis! :mrgreen:

Ik vraag me trouwens af waarom ze uberhaupt de moeite genomen hebben er VW op te zetten. Het hele ding is een Mercedes, behalve de motor, die is van MWM, dus eigenlijk zijn alleen de emblemen nog van VW. Het is zelfs geen "echte" TDI met pompverstuivers. (daar ben ik ook geen fan van trouwens)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Anton »

Hoi,

Proficiat met de nieuwe aanwinst!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door paulv »

Mooi bussie dat niet, maar hoe zit het nou met "hanomaf"?

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door Admin »

Veel plezier 8)
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Jeroens hersenspinsels over een ideale camper...

Bericht door dereiziger »

Succes ermee Jeroen ;)...
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten