een niet- (zo ideale) camper

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Plaats reactie
Evan
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:22

een niet- (zo ideale) camper

Bericht door Evan »

Besten,

dit zal voor de meesten van jullie wel heiligschennis zijn. Maar ik wilde het jullie toch niet onthouden. Mijn broer heeft onlangs een 508 gekocht waar technisch al veel aan gedaan was maar de camperopbouw was echt aan vervanging toe. Hij heeft al een tijdje het plan om een werkbus te kopen of bouwen en dit leek een leuke basis. Het moet een universeel inzetbare auto worden, met een laaddek van ongeveer 5 meter.
Afgelopen 2 weken zijn we bezig geweest met de sloop en daarna aanpassen. Het is nu een 1,5 cabine in wording op basis van een 6,90m lange versie is met stuurbekrachtiging. Het was oorspronkelijk een hoge bus. Het dak en de verdere delen komen van een dubbelcabine 608.
We zijn al een eind gevorderd. De ruwbouw vordert goed, maar het is wel veel werk.
Natuurlijk past zo'n dak van een lage cabine niet zomaar. Enig aanpassen is wel nodig. De hoek die de stijlen maken met het dak zijn iets anders. Verder past het dak aan de voorkant ook niet 1-2-3.
Het deel van de koets wat nog origineel is heeft ook nogal wat aandacht nodig: wielkastranden, rondom de voorruit, onderkant deuren en de waterbak onder de voorruit zijn enkele plekjes....

helaas is de voorruit gesneuveld tijdens t slopen. daar zit nu een fikse ster in. Mocht iemand er nog een over hebben....?

Het idee is om misschien in de toekomst er en soort afzetunit voor te maken die dan op het plateau kan zodat de wagen ook weer als camper bruikbaar is.
De wagen was als vrachtwagen geregistreerd. Dat was ook wel nodig, de inbouw was zeer degelijk uitgevoerd: alles met 18mm multiplex :)


Foto's volgen nog.
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: een niet- (zo ideale) camper

Bericht door Berthil »

Evan schreef:Foto's volgen nog.
Leuk, ik kan niet wachten..
Succes Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Evan
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:22

Re: een niet- (zo ideale) camper

Bericht door Evan »

Ruwbouw van de cabine is redelijk aan het vorderen. Ik zal vanavond enkele pics maken, als ik het niet vergeet.
Het volgende grote obstakel is het verzagen van het 2e portier aan de rechterkant. Deze moet bijna 2x zo smal worden en 15cm ongeveer hoger..... Maar ook nog netjes sluiten en van binnen te zijn openmaken.

Als de aanpassingen af zijn kunnen we ons richten op het restaureren van de standaard puntjes bij mercedes 508-en: wielkastranden en het front :). Allemaal niet zo prima bij deze......
Gelukkig is de techniek in vrij beste staat. Alleen het uitlaatspruitstuk en de hoofdremcilinder niet, die lekken.

Wordt vervolgd.
Evan
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:22

Re: een niet- (zo ideale) camper

Bericht door Evan »

zoals beloofd, enkele foto's. Vandaag verder gegaan en het 2e deurtje rechts gemaakt. Die sluit nu mooi. Daar moet dan een polycarbonaat raampje in. Zo ook aan de linkerkant achter het bestuurdersportier. De rest van het glas blijft gewoon origineel.
We zijn nu de rottigheid rond het voorraam aan het aanpakken. Zodat met een beetje geluk voldende week alle ruiten er weer in kunnen. :)

Afbeelding
Afbeelding
Evan
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:22

Re: een niet- (zo ideale) camper

Bericht door Evan »

Inmiddels is de cabine wel af. Hij is nu wit.
Het resultaat ziet er wel aardig uit. Ik heb wat foto's gemaakt. Die zal ik binnekort nog even laten zien.
Evan
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jan 2010, 17:22

Re: een niet- (zo ideale) camper

Bericht door Evan »

Geen foto's nog geplaatst. :(
we hebben voor het terugplaatsen van de ruit de sponning hersteld. Nu moeten nog de wielkastranden en de onderkant van de portieren alsmede de grill en het motorkapje vervangen worden.

De wagen is gisteren naar de RDW geweest voor verlaging TMM en wijziging inrichting.
De trekhaak zit er ook onder met een trekgewicht van 3,5 ton op kenteken.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: een niet- (zo ideale) camper

Bericht door DVIII »

leuk , ik heb een 2,2 cabine gemaakt van een bus , dus het kan zeker !!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: een niet- (zo ideale) camper

Bericht door jervig »

Evan schreef:Inmiddels is de cabine wel af. Hij is nu wit.
Het resultaat ziet er wel aardig uit. Ik heb wat foto's gemaakt. Die zal ik binnekort nog even laten zien.


Geen foto's nog geplaatst. :(
we hebben voor het terugplaatsen van de ruit de sponning hersteld. Nu moeten nog de wielkastranden en de onderkant van de portieren alsmede de grill en het motorkapje vervangen worden.

De wagen is gisteren naar de RDW geweest voor verlaging TMM en wijziging inrichting.
De trekhaak zit er ook onder met een trekgewicht van 3,5 ton op kenteken.
Ja ik snap het geloof ik.

Groetjes,

Jeroen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten