een niet- (zo ideale) camper
Geplaatst: 27 apr 2012, 11:54
Besten,
dit zal voor de meesten van jullie wel heiligschennis zijn. Maar ik wilde het jullie toch niet onthouden. Mijn broer heeft onlangs een 508 gekocht waar technisch al veel aan gedaan was maar de camperopbouw was echt aan vervanging toe. Hij heeft al een tijdje het plan om een werkbus te kopen of bouwen en dit leek een leuke basis. Het moet een universeel inzetbare auto worden, met een laaddek van ongeveer 5 meter.
Afgelopen 2 weken zijn we bezig geweest met de sloop en daarna aanpassen. Het is nu een 1,5 cabine in wording op basis van een 6,90m lange versie is met stuurbekrachtiging. Het was oorspronkelijk een hoge bus. Het dak en de verdere delen komen van een dubbelcabine 608.
We zijn al een eind gevorderd. De ruwbouw vordert goed, maar het is wel veel werk.
Natuurlijk past zo'n dak van een lage cabine niet zomaar. Enig aanpassen is wel nodig. De hoek die de stijlen maken met het dak zijn iets anders. Verder past het dak aan de voorkant ook niet 1-2-3.
Het deel van de koets wat nog origineel is heeft ook nogal wat aandacht nodig: wielkastranden, rondom de voorruit, onderkant deuren en de waterbak onder de voorruit zijn enkele plekjes....
helaas is de voorruit gesneuveld tijdens t slopen. daar zit nu een fikse ster in. Mocht iemand er nog een over hebben....?
Het idee is om misschien in de toekomst er en soort afzetunit voor te maken die dan op het plateau kan zodat de wagen ook weer als camper bruikbaar is.
De wagen was als vrachtwagen geregistreerd. Dat was ook wel nodig, de inbouw was zeer degelijk uitgevoerd: alles met 18mm multiplex :)
Foto's volgen nog.
dit zal voor de meesten van jullie wel heiligschennis zijn. Maar ik wilde het jullie toch niet onthouden. Mijn broer heeft onlangs een 508 gekocht waar technisch al veel aan gedaan was maar de camperopbouw was echt aan vervanging toe. Hij heeft al een tijdje het plan om een werkbus te kopen of bouwen en dit leek een leuke basis. Het moet een universeel inzetbare auto worden, met een laaddek van ongeveer 5 meter.
Afgelopen 2 weken zijn we bezig geweest met de sloop en daarna aanpassen. Het is nu een 1,5 cabine in wording op basis van een 6,90m lange versie is met stuurbekrachtiging. Het was oorspronkelijk een hoge bus. Het dak en de verdere delen komen van een dubbelcabine 608.
We zijn al een eind gevorderd. De ruwbouw vordert goed, maar het is wel veel werk.
Natuurlijk past zo'n dak van een lage cabine niet zomaar. Enig aanpassen is wel nodig. De hoek die de stijlen maken met het dak zijn iets anders. Verder past het dak aan de voorkant ook niet 1-2-3.
Het deel van de koets wat nog origineel is heeft ook nogal wat aandacht nodig: wielkastranden, rondom de voorruit, onderkant deuren en de waterbak onder de voorruit zijn enkele plekjes....
helaas is de voorruit gesneuveld tijdens t slopen. daar zit nu een fikse ster in. Mocht iemand er nog een over hebben....?
Het idee is om misschien in de toekomst er en soort afzetunit voor te maken die dan op het plateau kan zodat de wagen ook weer als camper bruikbaar is.
De wagen was als vrachtwagen geregistreerd. Dat was ook wel nodig, de inbouw was zeer degelijk uitgevoerd: alles met 18mm multiplex :)
Foto's volgen nog.