Afgelopen zaterdag hebben we de auto opgehaald in Hulst en naar Alphen ad Rijn gebracht voor herstel.
De rit zelf is goed verlopen, geen enkel probleem ondervonden en we konden vlot doorrijden. De auto gaat bij 2.200 toeren (net geen rood gebied) een goede 88kmh op de GPS, dus dat valt niet tegen.
We beginnen nu eerst met technisch herstel, wat opzich zal meevallen.
- De uitlaat is gescheurd op een las en die kan nog weer gemaakt worden.
- De voorste stabilisator bussen (nylon) zijn wat uitgesleten en ik heb al een paar voor weinig van eBay af kunnen halen.
- Van de schokbrekers zijn de rubbers versleten, ze zijn zelf nog goed.
- Er moet eea aan de verlichting worden nagekeken zoals kentekenverlichting en het knipperlicht naar links knippert niet maar, brandt continue
- Klein spul als ruitenwissers, een claxon (waarschijnlijk een zekering of draad), montage van kentekenplaten etc.
- Enkele uitstekende delen repareren (kromme kleppen)
We hopen eea van de week al klaar te hebben zodat er een verse APK op zit en eigenlijk kunnen we dan al de weg op kunnen zonder groene platen.
De volgende stap wordt wat ingrijpender. Zo is de koppeling vermoedelijk aan zijn einde, hij grijpt erg hoog aan en bij het opschakelen naar zijn 6 slipt hij wat. Daarna komt het herstel aan de carrosserie, laswerk etc. gevolgd door een spuitbeurt.
De algehele staat van de auto is echter erg goed te noemen. Er is nauwelijks roest van betekenis en wat er zit is oppervlakkig en snel weggeschuurd. Het enige serieuze dat we zijn tegengekomen is een rot stukje van de reservewielbak wat moet worden vervangen. Ik schat in een centimeter of 30 bij 10.
Als de buitenkant gereed is wordt over de indeling nagedacht. uiteindelijk is het de bedoeling er een fraai ingerichte camper van te maken !
Hierbij nog een kort filmpje toen we hem de garage inreden.
https://www.youtube.com/watch?v=igl0ow5AhyI