WC

Voor onderweg: schoon-grijs-zwart water en alles wat daarmee samenhangt
Plaats reactie

Wel of geen wc ??

Peiling eindigde op 14 feb 2005, 15:11

Een wc-hok van 55 cm breed en 70 cm diep is beter dan helemaal geen wc
12
80%
Beter geen wc dan eentje van maar 55 bij 70
3
20%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

WC

Bericht door Saskia »

:oops: :oops: :oops: :oops:

We hebben maar ruimte voor een klein hokkie. En vragen ons af of 'het' te doen valt. Hoe groot zijn jullie wc's?
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Wc

Bericht door berriaaf »

Onze wc in de Camper is groter dan thuis
De wc wasruimte in de camper is 1.80 bij 80 Cm
Lekker ruim toch
Maar zonder wc zouden wij niet weer willen, hoe klein dan ook, want zolang zit je er toch niet.

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

toiletruimte aan boord

Bericht door Roger 1100 »

Ons WC-hokje is niet veel groter. Echt luxe is het niet, maar wel o zo praktisch. Ik heb er in de tussentijd wel al dankbaar gebruik van kunnen maken op plekken waar geen toilet in de buurt was. Ik zou er wel voor kiezen om een toilet aan boord te hebben als ik jullie was. Zolang je maar een hurkende beweging in die ruimte kunt maken is hij geschikt als toiletruimte.

Succes,

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

wc

Bericht door Admin »

Wij hebben een (apart) hokje van ca. 75 x 75, de deur "afgesloten" met een fleurig douchegordijn. (De douche heeft dezelfde maat en eenzelfde gordijn.) De C200 CS staat ongeveer diagonaal in de toiletruimte. Voor mij betekent dat dat er een knie in het gordijn steekt, verder gaat het prima.

Oorspronkelijk wilden we helemaal geen toilet aan boord, of, toen we het toch geïnstalleerd hadden, het niet gebruiken. Maar achteraf hebben we geen dag spijt gehad van de aanwezigheid :lol:

Groeten,
Ernst
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

toilet

Bericht door David 1046 »

zijn er ook mensen die wel een wc hebben, maar niet in een appart gedeelte. zoals bij de vw t2 modellen in de zitting.

David
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

in de zitting?

Bericht door Roger 1100 »

In de zitting? Toch niet van de bestuurdersstoel neem ik aan :lol: . Alhoewel dat natuurlijk wel erg praktisch zou zijn: geen plaspauzes meer, je kunt zo door rijden :lol: .

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Dan ook een in de bijrijdersstoel

Bericht door Berthil »

Dan ook maar een in de bijrijdersstoel, anders moet je nog stoppen al een van de reisgenoten hoge nood heeft, want die moet dan even achter het stuur.

Berthil.
Gerard

Bericht door Gerard »

Onze wc is ook niet zo groot, maar 's nachts is het toch wel erg makkelijk en voor de grote boodschap, is er altijd wel een Mc Donalds te vinden :lol: , goed schoon en ruimte zat.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: wc

Bericht door GerardM »

Admin schreef:Wij hebben een (apart) hokje van ca. 75 x 75, de deur "afgesloten" met een fleurig douchegordijn. (De douche heeft dezelfde maat en eenzelfde gordijn.) De C200 CS staat ongeveer diagonaal in de toiletruimte.
:?: En dat vraag ik me dan af: waarom diagonaal ? Als het hokje 75x75 is dan kan het toch best recht tegen 1 van de wanden staan en heb je toch nog genoeg ruimte om te zitten ? En wat doe je met die 'verloren driehoek' achter het toilet ? Rollen opstapelen ? :D

Groet,

Gerard

...overigens worstel ik met hetzelfde vraagstuk en heb ik in versie 0.23 van mijn houtskoolschets toch maar weer een toiletje van 60x60 ingetekend...
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

even serieus

ik wil niet een apparte ruimte opofferen voor die vijf minuten per dag dat ik nodig moet.
zelf vind ik het gamak niet opwegen tegenover de ruimte die een toilet inneemt. maar tijdens de winterdagen sta ik ook niet graag midden in de nacht buiten te klappertanden . een toilet in de bank is misschien dus wel handig.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Een toilet voorziening onder een opklapbare bank, wij hebben deze oplossing ook serieus overwogen.
Het bespaard inderdaad veel ruimte.
Maar het idee om midden in de bus ongeneerd te zitten... , je moet dan minstens de ramen blinderen denk ik. (vooral in een bewoonde omgeving waar een eigen toilet juist zo handig is)
Een afgesloten ruimte heeft toch mijn voorkeur. Ook denk ik dat dan de geurtjes beter onder controle te houden zijn.
Ik zit nu te denken aan een 'half' diepe kast waarvan de deurtjes in uitgeklapte stand de andere helft van de kast vormen.
De helft van de ruimte in beslag nemen en toch lekker zitten.
Heeft iemand hier al ervaring mee met deze of misschien een andere ruimtebesparende oplossing ?
Laat het ons weten (ik ga 'm na de volgende week bouwen)

Groet, Herman
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Klein toilet

Bericht door Peter MERCAMPO »

Ik heb in vinkeveen (naast v/d valk) bij een tweede hands botenonderdelenschop een 24 volts vermalertoilet aangeschaft. Prachtige keramische pot met houten zitting. ze zijn er overigens ook in 12 volt uitvoering verkrijgbaar. Volgens mij is dit zo een beetje de kleinste pot die je krijgen kunt. Een sceptor tank aan de onderkant met stankontluchting, geen vieze verontreinigende chemicaliën dus en heel snel legen (boven de put). Een kleine praktische schattige oplossing die weinig ruimte inneemt.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

diagonale wc

Bericht door Sylvia »

Als "mevrouw Admin" zal ik nog even antwoorden op een vraag van een tijdje geleden :D . Gerard heeft gelijk: de wc staat recht tegen de achterwand van het hokje. Dat is ook nodig voor het legen van de cassette. Maar de wc-pot is draaibaar en die staat dus diagonaal zodat mensen met lange benen (zoals Admin) maximaal de ruimte hebben. Afsluiten met een douchegordijn bevalt ons goed. Het is makkelijker dan een deur maken en ziet er fleurig uit.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bij ons staat het toilet gewoon in de douchebak..... Precies, zo'n Portapotti ding... Op deze manier gebruik je een ruimte 2x. In principe maken we gebruik van de faciliteiten van een camping, maar in geval van "nood", heb je wel lekker alles bij de hand... Met 2 kleine kids wel zo prettig. Een ander voordeel van zo'n potti, is de handzaamheid; je zet hem neer indien nodig of haalt hem weg wanneer overbodig. Cassette schoonmaken moet toch, ook met vast toilet.
Het heen en weer glijden tijdens de rit hebben we opgelost door er zo'n antislip douchemat onder te leggen (Deze lag er al omdat het de douche is) en werkt prima.
c ya
Ron
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

wctje

Bericht door Saskia »

Ons nonolet is inmiddels klaar en in gebruik. We zijn heeeel tevreden tot nu toe. Later meer,
Groet Saskia
Gebruikersavatar
ruud
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2005, 10:09
Locatie: Hoogland

WC Nonolet

Bericht door ruud »

Hi
Wij hebben sinds kort ook een nonolet in onze nieuw verbouwde camper.
Het staat in een kleine kast (60 x 100 cm). met een gordijn als deur.
Bevalt prima want de kast is onder het rijden te gebruiken als opslag voor de stoelen, de driewieler van mijn dochter etc.
Nonolet is gekozen want: geen geurtjes (zeggen ze), geen water aanvoer nodig en geen zeulen met volle chemisch gevulde containers op de camping.
Het nonolet (geen geurtjes) valt overigens een beetje tegen, want de dames in mijn gezin doen vaker 's nachts een plasje dan een grote boodschap. die stinken niet maar die plasjes op den duur toch wel.

maar dat nadeel wordt ruimschoots overwonnen door de genoemde voordelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten