Truma Boiler doet niets meer

Voor onderweg: schoon-grijs-zwart water en alles wat daarmee samenhangt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Truma Boiler doet niets meer

Bericht door pluk1973 »

Goedenavond,

Sinds vandaag doet onze truma-boiler niets meer. Het controlelampje op de bedieningsconsole gaat niet meer branden. Ik heb de zekering op de printplaat vervangen maar dit heeft niet geholpen. Weet iemand hoe ik kan (laten) controleren of de printplaat verder nog goed is. Ze zijn via een Duitse webshop wel leverbaar, maar ze kosten 170 euro. Voordat ik dat uitgeef wil ik wel even zeker weten dat hij kapot is.

Er zat een 2A zekering in ipv de voorgeschreven 1,6A, vandaar dat ik niet wil uitsluiten dat er iets anders is doorgebrand dan de zekering.

Groeten,

Arno
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Truma Boiler doet niets meer

Bericht door paulv »

Ik zou beginnen te kijken of er wel spanning op dat bedieningspaneel van die boiler staat, voor en na de zekering.

Mocht dat OK zijn, kijk dan naar het printje of je geen verdachte (verbrande) plekken ziet of ruikt.

Zo ja dan je altijd nog proberen die componenten te vervangen, zelfs verbrande printbanen kun je met een draadje overbruggen. Maar als er wat kapot is, is er (behalve bij ouderdom) een andere oorzaak. Zoek die eerst op.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Re: Truma Boiler doet niets meer

Bericht door pluk1973 »

Paul, bedankt voor je reactie.

Dat had ik al allemaal gedaan. Op de printplaat ziet niets er raar of zwart uit. Ook ruik ik geen brandlucht. De boiler was in bedrijf, maar is er ineens mee gestopt waarbij dus het groene lampje van het bedieningspaneel uit is gegaan.

Misschien maar proberen mijn printplaat in een werkende boiler te testen. Moet ik die alleen nog even vinden...

Groeten,
Arno
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten