De eerste keer met ut bussie

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

De eerste keer met ut bussie

Bericht door A_A »

We zijn voor het eerst echt op vakantie geweest met onze bus (406d '69). Wat leuk met je eigen huisje op vakantie. Tot nu toe al redelijk wat weekendjes en dagjes weggeweest maar nu dus echt op vakantie geweest. De reis ging naar Normandie. We waren met z'n 3'n 2 kids en de chauffeur ;-) De vrouw bleef thuis bij de katten en honden.
Het was erg intressant om de landings stranden nu eens in het echt te zien, wat een klus hebben die mannen daar geklaard zeg! Erg indrukwekkend om ook de begraafplaatsten te zien.

De camper hield zich erg goed, toch spannend voor een dame op leeftijd :-) Ik was tenminste niet de oudste van het stel nu dus. Het slapen ging goed, ik had van een oud tuinhekje een bed getimmerd voor in de stuurhut. De jongste lag in een hoogbedje achter in. Was wel steeds een geknutsel om 3 bedden in elkaar te zetten maar het ging goed.

Wel wat technische probleempjes, lekke band en krik stuk gelukkig op de terug weg vlak bij harderwijk. Elektrische probleempjes de huishoud accu maakte slecht contact, dynamo snaar bleek onderweg te slap te hangen. Maar gelukkig niks wat niet te fiksen was. Alleen de Anwb nodig gehad om de rechter binnen dubbellucht band te verwisselen omdat de krik stuk was.
Oja en de startmotor weigerde 1 keer, helaas net op een heeeeel druk tankstation :-( maar goed ook dat was snel opgelost was een los contact op het relais bij de accu's

Dus al met al 2800 prima vakantie km's in 8 dagen, gemiddeld verbruik rond de 1 op 10 a 10,5.

Op een aantal camper plekken gestaan, Aanrader : Calais! mooie stek wel druk maar 7 euro met douche, Honfleur mooie plek met stroom, maar er zijn 8 stopcontacten voor 120 campers was mazzel :-)
Verder op campings gestaan de kids wilde niet zonder douche, nou ja ieder zijn vakantie plezier.
Wel veel dingen gemerkt waar ik de winter tijd in moet en wil stoppen. Kleine verbeter puntjes.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Oja als toevoeging, wat is de Pont de Normandie een mega hoge brug zeg. Pfff wat een hoogte zeg
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten