Een twee tal plaatjes van het slot van Bea.........ck.
Zo krijgt iedereen een beetje het idee hoe dit er uit ziet.


Met vriendelijke groeten van,
M Koseoglu
Nee dat klopt. Wij hebben er op het weekend naar gekeken en bij ons kan het ook niet (althans wat de bestaande typen betreft). Maar met 'meneer Bearlock" valt over veel te praten.berriaaf schreef:Die kunnen wij dus niet gebruiken op onze versnellingspook, want wij hebben de pook ja niet op de vloer maar op de motorkap tussen de beide stoelen Bertus
Als ik dit zo lees op mijn overzeese vakantieadres en ook de foto's nog eens bekijk, dan lijkt mij dat het probleem van doorzagen op is te lossen door een modificatie aan de Bearlock.Arnold Smeets schreef:Nou ja, dieptriest...
Dat ligt er maar aan wat je verwachtingen zijn: van toen ik Franklin van Os van Bearlock voor het eerst hoorde uitleggen wat de bedoeling is van zijn slot heb ik onthouden dat hij er van uitgaat dat de gemiddelde auto binnen een minuut of 3 gestolen is. Die tijd schijnt uit statistieken voort te komen, ook de politie heb ik dat wel eens horen vertellen maar ik weet niet meer wie die persoon was. Na die 3 minuten heeft de gemiddelde dief wel zo'n beetje de zenuwen te pakken en vertrekt hij (m/v) 8) .
Het slot bestaat uit 2 delen:
1 deel op de vloer, door en door, aan de onderkant voorzien van plaatjes in plaats van moeren, waarin breekboutjes gedraaid worden. Eenmaal afgebroken moeilijk te verwijderen. Door de plaatjes kan dit deel van het slot niet door de vloer getrokken worden.
1 deel op de pook, zo laag mogelijk maar het mechaniek van het slot heeft nu eenmaal ruimte nodig. Ook met breekboutjes.
Beide delen zijn van hard metaal, doorzagen is niet eenvoudig en snel te doen.
De pook kan doorgezaagd worden, inderdaad. Dit is een zwak punt in het concept en dat is destijds ook gezegd.
Als je er van uit gaat dat de gemiddelde autodief van oude auto's een gelegenheidsdief is dan hou je met dit slot wel wat tegen.
De professionele dief, die weet wat hij doet en wat hij wil hou je er niet mee tegen maar dat doe je bij een dure personenauto ook niet en die zijn veel beter beveiligd.
Door het harde materiaal duurt doorzagen of slijpen langer dan bij gewoon materiaal. De 3 minuten zijn zo voorbij en het maakt lawaai, iets waar dieven ook panisch van zijn.
Dan resteert er nog een brutale soort dieven die zich nergens wat van aantrekt. Hiertegen is niets bestand. Van één van onze leden is de camper gestolen tijdens de vakantie. Hierbij is zoveel geweld gebruikt dat het onbegrijpelijk is dat er geen voorbijganger gereageerd heeft. De bus is overigens teruggevonden.
Ik heb één van de allereerste sloten, bij de inbouw hebben we wat dingen geconstateerd die doorgegeven zijn aan Bearlock en die verwerkt zijn in latere series. (Voor degene die het wat interesseert: ja, ik heb er gewoon voor betaald!)
Er is niemand die welk lid dan ook dwingt zo'n slot te kopen. Wat ik nu wel heel leuk zou vinden is wanneer iemand dit concept kan verbeteren of met een heel nieuw concept kan komen met minimaal dezelfde anti diefstal werking. Er zijn al verschillende oplossingen genoemd op het forum maar vaak wat groter van uitvoering, bij Bearlock neem je alleen een sleutel mee, de rest zit in de auto. Zulke verbeteringen zal Bearlock graag in overweging nemen en dat stel ik hier zonder het er met Franklin van Os over gehad te hebben.
Winand: dit is een standaardslot, zo van de plank af leverbaar. De huidige kosten van slot en inbouw moet je even bij een leverancier navragen, ik heb de mijne door Harry van de Kraats laten plaatsen maar Jan Stolp levert ze vast ook. Zelf inbouwen is goed te doen maar het is wel praktisch als je er dan een voorbeeld naast hebt staan. Het plaatsen luistert enigszins nauw, zowel in de vloer als naar de pook toe.
Groet,
Arnold
Leo schreef:Hoi Arnold.
Allemaal heel goed dat je nu de zwakke punten opnoemt en ook heel eerlijk van de fabrikant dat hij het toendertijd tegen jou gezegd heeft.
Maar ik zit nu een jaar op dit forum, en ik hoor het voor het eerst.
Bearlock is in dit jaar verscheidene keren de revu gepasseerd en werd altijd gepresenteerd als een fantasties slot.
Ok, met het slot is niks mis, maar zoals hij gemonteerd zit is gewoon waardeloos.
De ijzerzaag-truc is trouwens eenvoudig uit te schakelen door een passend stuk dikwandig geharde pijp onder 1 helft van de beugel te lassen.
Natuurlijk wél een hardstaal-electrode gebruiken, óf achteraf uitharden, anders heeft het nog geen nut.
(Ik zie net dat zelfs onze voorzitter deze oplossing kon bedenken.. :P )
Trouwens, ook het beugeltje stelt niet veel voor met die vier boutjes waar iedere Dremel of zelfs een koudbeitel om lacht. ( geharde boutjes zijn nm erg breekbaar)
Dat beugeltje zou ik vervangen door een passend stuk draaiwerk wat over de pook geschoven wordt, en wel helemaal tot onder aan de pook.(nb;ik ga uit van wat ik op de foto denk te zien wbt die beugelbevestiging)
Dit slot in de huidige vorm blijft voor mij dus dieptriest, zéker gezien de enorme prijs.
Dit slot houdt idd alleen een gelegenheidsdief tegen.
Helaas weten we uit recente ervaringen dat het overgrote deel niet door amateurs gestolen wordt, en met die wetenschap is dit slot in de huidige vorm weggegooid geld.
Wat betreft een totaal nieuw concept heb ik wel een paar ideeën.
De minimale eis die jij stelt is gemakkelijk te overtreffen.
Maar om die gratis aan een fabrikant te geven is me nét ff te veel van het goede.
Dát lijkt me toch wel begrijpelijk?![]()
Mvg, Leo.:D
Hoi Gerard,Gerard Wildschut schreef:Je idee beschikbaar stellen aan clubleden met zo'n "fantastisch" slot moet kunnen. Misschien kunnen ze het slot dan zelf aanpassen of dit in een workshop leren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten