NB Een vergelijkbaar schema'tje is door Martin Vijzelaar gepubliceerd in Klep 2001/1. Martin gebruikte een NPN tor, waarbij de LED uiteraard aan de emitter i.p.v. aan de collector moet komen.
Er komt nog een schakelaar voor maar dat is vooral om stroom te besparen.winand schreef:...Overigens zeg je dat de lampjes constant aan staan. Bij de kant en klare controle panelen zit er altijd een drukknopje bij waarmee je eventjes het nivo kan checken. Dit is niet voor niets. Wanneer het constant aan staat krijg je electrolyse verschijnselen heb ik me laten vertellen.
Wat de gevolgen zijn weet ik niet exact. (vervuiling drinkwater? beschadiging meetpunten?)
Ja, meten is weten.winand schreef:...Overigens ben ik van plan een meetpaneel te maken in het woongedeelte met deze twee nivometertjes plus:
- Voltmeter startaccu
- Voltmeter huishoudaccu
- Amperemeter voor laadstroom zonnepaneel (heb ik nog niet, voor de toekomst :-))
gaat nu aardig off-topic... Sandra ?winand schreef:...Waarom kies je voor een apparte tank voor het nonolet? Ik heb begrepen dat het vloeibare afval ook gewoon naar de vuilwatertank kan worden geleid, en hoef je maar 1 vieze tank te legen.
Paul, daar heb je gelijk in.paulv schreef:...Het legen van die verrijkte grijswatertank lijkt me niet anders dan het legen van een "schone" grijswatertank, het is toch niet vervuild? :o
...Het is zeker niet viezer dan wat onze viervoeters op straat produceren.
Frank, ik heb een leuk schemaatje gezien waar je wellicht ook iets aan hebt. Het is een schema van een 'water-detector', wat erg lijkt op het bovenstaande, echter hier zit een zoemertje in verwerkt:Frank.fjph schreef:Overigens heb ik een heel andere toepassing op het oog dan waar het er voor geplaatst is:
Namelijk: een koelvloeistofnivo alarm, dus nog wat extra's er aan knutselen en dan een zoemer en een grote rode dashbordlamp er aan hangen. (Ernst een suggestie voor de aanpassing???)
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 5 gasten