Koppelingsplaat en drukgroep vervangen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 12:37
- Locatie: Schiedam
Koppelingsplaat en drukgroep vervangen
Ik heb twee weken geleden mijn koppelingsplaat en drukgroep vervangen, hij schakelt in principe weer prima alleen heeft mijn koppelingspedaal nu een heel erg korte slag en je moet er echt heel hard op duwen om hem in te drukken. Heeft iemand een idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Vriendelijke groet Wilko
Vriendelijke groet Wilko
Re: Koppelingsplaat en drukgroep vervangen
geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 19 aug 2007, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 12:37
- Locatie: Schiedam
Hey Ben,
iig alvast bedankt voor je informatie! Ik heb een MB 408 (oude Duitse brandweerbus) uit het bouwjaar 1979. Ik heb er al iemand naar laten kijken (aangezien ik zelf nog heel erg veel te leren heb) en die vond de slag van het koppelingspedaal ook erg kort. Het pedaal is verder ook niet afgesteld (ik wist uberhaupt niet dat het mogelijk was). Ik ben sowieso erg blij dat mijn bus uberhaupt weer rijdt, maar ik kan niet verklaren waarom de het koppelingspedaal zich zo moeilijk laat intrappen, niet echt een pretje wanneer ik er mee in de file sta bijvoorbeeld. Mocht jij of iemand anders daar een idee van hebben zou ik het graag horen!
iig alvast bedankt voor je informatie! Ik heb een MB 408 (oude Duitse brandweerbus) uit het bouwjaar 1979. Ik heb er al iemand naar laten kijken (aangezien ik zelf nog heel erg veel te leren heb) en die vond de slag van het koppelingspedaal ook erg kort. Het pedaal is verder ook niet afgesteld (ik wist uberhaupt niet dat het mogelijk was). Ik ben sowieso erg blij dat mijn bus uberhaupt weer rijdt, maar ik kan niet verklaren waarom de het koppelingspedaal zich zo moeilijk laat intrappen, niet echt een pretje wanneer ik er mee in de file sta bijvoorbeeld. Mocht jij of iemand anders daar een idee van hebben zou ik het graag horen!
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik heb een nietzoleuk idee wat een oorzaak kan zijn:
Er zijn meerdere uitvoeringen van druklagers, als je niet alles nauwgezet hebt nagemeten dan bestaat de kans dat de "dikte "van het druklager verschilt waardoor aangijppunt verandert en dat kan weer tot gevolg hebben dat hij dan zwaar gaat.
Ik hop voor jou dat het dat niet is,
Groeten Frank
Er zijn meerdere uitvoeringen van druklagers, als je niet alles nauwgezet hebt nagemeten dan bestaat de kans dat de "dikte "van het druklager verschilt waardoor aangijppunt verandert en dat kan weer tot gevolg hebben dat hij dan zwaar gaat.
Ik hop voor jou dat het dat niet is,
Groeten Frank
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 12:37
- Locatie: Schiedam
Beste Frank,
ik heb mijn oude drukgroep er eerst uit gehaald voordat ik een nieuwe besteld heb. Naast dat ik het serienummer dus gewoon van de drukgroep heb kunnen halen heb ik hem ook nog eens uitvoerig kunnen vergelijken met de nieuwe en naar mijn mening en die van de man van de onderdelenservice was het exact dezelfde. Zelf zoek ik de oorzaak meer in het feit dat mijn pedaal niet juist staat afgestel waardoor hij niet ver genoeg omhoog komt waardoor ik hem dus helemaal in moet trappen. Misschien moet ik eens uit gaan zoeken hoe ik iets meer druk op het koppelingspedaal kan krijgen. In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!
Vriendelijke groet,
Wilko
ik heb mijn oude drukgroep er eerst uit gehaald voordat ik een nieuwe besteld heb. Naast dat ik het serienummer dus gewoon van de drukgroep heb kunnen halen heb ik hem ook nog eens uitvoerig kunnen vergelijken met de nieuwe en naar mijn mening en die van de man van de onderdelenservice was het exact dezelfde. Zelf zoek ik de oorzaak meer in het feit dat mijn pedaal niet juist staat afgestel waardoor hij niet ver genoeg omhoog komt waardoor ik hem dus helemaal in moet trappen. Misschien moet ik eens uit gaan zoeken hoe ik iets meer druk op het koppelingspedaal kan krijgen. In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!
Vriendelijke groet,
Wilko
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
- Locatie: Bij de mummies
- Contacteer:
Hallo Wilko,
Vergeet niet dat er een nieuwe drukgroep in zit wat dus inhoud dat de druk vingers, die jij dus met je voet "weg" moet drukken hagelnieuw zijn. In ieder geval een stuk starrer dan die oude veren.
tja, dat gegeven en met die heerlijke oude stangen (die ook niet meer soepel lopen) wil het merkbaar zwaarder gaan.
Groet,
Otto.
Vergeet niet dat er een nieuwe drukgroep in zit wat dus inhoud dat de druk vingers, die jij dus met je voet "weg" moet drukken hagelnieuw zijn. In ieder geval een stuk starrer dan die oude veren.
tja, dat gegeven en met die heerlijke oude stangen (die ook niet meer soepel lopen) wil het merkbaar zwaarder gaan.
Groet,
Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 12:37
- Locatie: Schiedam
Hey Otto,
ik heb het inderdaad nagevraagd bij een 508 specialist en die vertelde mij dat het simpelweg een kwestie is van nieuwe en dus inderdaad starre veren. Na verloop van tijd zal hij inderdaad soepeler gaan trappen, dus tot die tijd gewoon een beetje doortrappen dan maar :-)
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!!!
Groetjes Wilko
ik heb het inderdaad nagevraagd bij een 508 specialist en die vertelde mij dat het simpelweg een kwestie is van nieuwe en dus inderdaad starre veren. Na verloop van tijd zal hij inderdaad soepeler gaan trappen, dus tot die tijd gewoon een beetje doortrappen dan maar :-)
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken!!!
Groetjes Wilko
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
- Locatie: Bij de mummies
- Contacteer:
Zit jij weer lekker met een gerust hart in je bussie
Groet,
Otto.

Groet,
Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten