bladveren loshalen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Maak die pennen maar eens goed schoon.
In het midden van het draagvlak zul je dan het gaatje tegenkomen.
En pers die pennen ff door voordat je het zooitje weer monteert, anders loop je de kans dat het verstopt zit.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Meten is weten, pak je schuifmaat en meet de dikte op een punt waarop niets gedraaid heeft en vergelijk dat met de rest.
Meet ook de diameter van die bussen en trek de diameters van elkaar af
Die vetkanaaltjes zullen wel vol met smeer zitten.
Vraag dan aan de MB boer wat de speling mag zijn.
Als het niet te gek is dan gewoon weer in elkaar zetten.

Meet ze!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Meten is weten, pak je schuifmaat en meet de dikte op een punt waarop niets gedraaid heeft en vergelijk dat met de rest.
Meet ook de diameter van die bussen en trek de diameters van elkaar af
Die vetkanaaltjes zullen wel vol met smeer zitten.
Vraag dan aan de MB boer wat de speling mag zijn.
Als het niet te gek is dan gewoon weer in elkaar zetten.

Meet ze!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Anton, er is geen verschil te zien waar wel of niet wat gedraaid heeft. dwz dat verschil is minimaal.
Maar ik zal het de dealer vragen.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 17 aug 2007, 05:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Bladveren

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Arjan,

Door dom gedoe van mijn kant je e-mail veel te laat gezien en vervolgen tot twee keer toe geen kans gezin een ant. te verzenden.

Ik zou als er weinig speling is, schoonmaken, nieuwe rubberringen, monteren met vet tussen de bussen en pennen, en dan goed vol spuiten met vet.

Hoe wil die keurmeester bij een dergelijke bus die met het volle gewicht op de vering leunt, vaststellen dat er (te veel) speling is.

Wat men niet ziet weet, niet kan weten, dat mag immers altijd.

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast