Water onderweg

Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Water onderweg

Bericht door Dennis en Nancy »

Hallo,

Nancy en ik vroegen ons hoe het vullen van de watertank in het buitenland gaat.

Thuis koppelen we de tuinslang aan en vullen we de watertank. Hoe gaat dit in het buitenland.

Welke koppelingen worden er veelal gebruikt. Standaard Gardena of bajonet of zo?

Dennis
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Ik ben geen expert. Het wachten is nog steeds op de baby en daarna ga ik maar weer verder zoeken voor een bus.

Maar volgens mij zag ik op een aantal plaatsen tijdens een rondrit door Noorwegen gewoon een slang hangen. Dus da's niet zo anders denk ik dan.

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Gieter

Bericht door GerardM »

Gewoon een gieter meenemen Dennis. Kun je af en toe ook omspoelen.
Ik hou niet zo van in de zon hangende slangen die door velen gebruikt
worden.


Succes,

Gerard
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ik heb altijd ergens een stukje slang, verloopstukjes en slanklemmetjes bij me en gebruik nooit een tappunt buiten waar een stuk slang aanhangt. Al moet ik bij een wasbak of in een douche een jerrycan vullen!
Sinds ik op een camping heb gezien dat er een kerel zijn chemisch toilet uitspoelde bij een water tappunt en hij de binnenzijde van het reservoir ook even mee nam is de schoonmaakbeurt.
De hele slang verdween in de pot en toen ik er een opmerking overmaakte moest ik uitkijken anders kon ik nog klappen krijgen ook. :twisted:

Voorkomen is beter dan een zieke vakantie.

Leen
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Dennis,

wij nemen meestal water bij het tankstation waar we diesel getankt hebben.
Het moet wel erg gek gaan willen ze dat weigeren als je gewoon vraagt of je water kunt kopen.
We hebben onze eigen slang en een set gardena koppelingen van 1/4 (eigen fabrikaat), 1/2. 3/4 en 1 duim bij ons.
Als er een bajonet op zit is het meestal dat kleine standaard ding wat hier ook te koop is.
Ook zo'n slangenklem de je met de hand kunt aandraaien is wel handig, dan kun je de slang op de tuit van een draadloze kraan klemmen.

En dan zijn er ook nog mensen die een stuk fietsbinnenband gebruiken als altijd passende verloop.
Alleen moeten die weer een paar maten slangenklemmen bij zich hebben.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ha die Dennis,

Ook wij hebben onze eigen slang bij ons, een platte, die opgerold nauwelijks ruimte inneemt. We gebruiken die enkel en alleen voor drinkwater en spoelen 'm bij elk gebruik van tevoren even door.

Precies zoals Leo hebben wij een setje verschillende maten Gardena-koppelingen bij ons. Plus een kleine Stotz, maar dan moet je wel zeker zijn dat het drinkwater betreft en geen blus- of sproeiwater. Alles bij elkaar in een klein plastic doosje. Inclusief die universele met het slangklemmetje dat je met de hand aandraait (overigens nog nooit nodig gehad).

Afbeelding


Eén maal werkte er niets, dat was in Bulgarije, waar er een pijpje uit de rots kwam, boven op de Trojan pas. Omdat alle internationale truckers daar speciaal naartoe reden om drinkwater in te nemen, vertrouwden wij het maar. Gevuld met behulp van een emmer (we hadden toen een tank van maar 95 l). Van L1 hebben we geleerd dat op zo'n moment een jerrycan met schenktuit makkelijker is :oops:

Gardena-koppelingen hebben één groot gevaar: je laat ze na het vullen heel makkelijk op de kraan zitten. Moet je alweer langs het tuincentrum of de Bricolage :evil:
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

L1 schreef:Ik heb altijd ergens een stukje slang, verloopstukjes en slanklemmetjes bij me en gebruik nooit een tappunt buiten waar een stuk slang aanhangt. Al moet ik bij een wasbak of in een douche een jerrycan vullen!
Hoi Leen,
helemaal eens. Er zitten flink wat smeerpoetsen onder de mensen. Bij camperaars valt het alleen wat meer op. Wij hebben allerhande nippels, en slangverbindingen bij ons van Gardena plus nog wat slangklemmen . In Engeland heb ik nog een aansluiting gekocht die met een rubberen kraag over het mondstuk van de kraan heen gaat. Daaraan heb ik een stukje slang gedaan met aan het uiteinde een Gardenakoppeling. Handig bij kranen zonder schroefdraad. Samen met 2 met op elkaar aan te sluiten oprolbare tuinslangen op spoel, een flexibele trechter met lange tuit en een 10 lt jerrriecan, die ik altijd als reserve gevuld houd, neemt alles weinig ruimte in en komen wij heel Europa door zonder waterproblemen. Gr-tjes, Cees
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Goeiendag Ernst, wat een verzameling! :o
Het gros ziet er nog erg nieuw en ongebruikt uit..
Ik zoek ook nog een handige manier om op zo veel mogelijk plekken mijn tank te kunnen vullen, maar deze verzameling vind ik toch wat groot.
Wat heb je dan wel niet aan 220 (verloop-)kabels bij je? :wink:

btw, wat is een stotz?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Toch je keteltje vullen bij een tappunt heeft ook wel wat. Zeker daar raak je nogal eens aan de praat.
Ik stel dan voor aan mijn eega om een social talk te gaan houden bij de waterkraan. Ik zoek en vind dan wel eens een andere kraan waarmee je niet de ketel of jerrycan vult.. :D

Na zdravni Leen
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik heb wat koppelingen gekocht en de gieter gaat mee. :D

Nog 5 dagen,... dan vertrekken we.

Dennis
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Winand,

Het gros ziet er nog erg nieuw en ongebruikt uit..

Klopt ook wel. De 3/4" (derde van links onder) hebben we regelmatig gebruikt, mèt de platte slang, alle andere zelden of nooit. De blauwe dop met het korte stukje slang gebruiken we ook altijd, het eindje slang gaat ìn de dikke vulslang de eerste bocht om en voorkomt dat er bij elk ontsnappend "boertje" een golf water uit de vuldop spuit.
De M22 koppeling (rechtsonder) is erg handig gebleken, die past op een keuken- of badkamerkraan i.p.v. de perlator.

In de oranje 608 tankten we zo ongeveer wekelijks, 95 l. Als we vòl water met Dr. Wolff vertrekken (ca. 500 l) kunnen we er een à anderhalve maand tegen :P

Een heel ander topic:
Voor 230 hebben we als standaard een CEE 3-pool
Afbeelding

met voor bijzondere gelegenheden: een gewone Schuko met gat voor Franse of Belgische aardpen,
Afbeelding

een verloopstukje om 230 V uit een (rode) 400 V-contactdoos te betrekken en
Afbeelding

een verloopkabeltje voor als we in het Verenigd Koninkrijk zijn.
Afbeelding

Het paradoxale is dat we vrijwel nooit op een camping staan. Maar het is wel eens handig om, als we thuis of bij familie of vrienden geparkeerd staan, te kunnen inpluggen...
Gebruikersavatar
Twan Schoenmakers
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

verzameling water koppelingen

Bericht door Twan Schoenmakers »

Hoi, ook wij rijden even als Leo, Ernst, Cees en vele anderen rond met een verzameling slangkoppelingen en 2 platte slagen. En ook wij gebruiken nooit maar dan ook nooit slagen die bij de water tap punten hangen.

Net als Cees en Leen al melden hebben wij iets te vaak gezien hoe sommige anderen omgaan met de bij een water tap punt aanwezige slagen.

Groeten,

Twan
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Hallo Dennis,

Wij gebruiken een emmer en een trechter die we ook voor andere dingen kunnen gebruiken. Een slang heb ik ook wel eens meegenomen maar nooit gebruikt, veel te lastig met al die koppelingen, leeg laten lopen, oprollen enz. Weg ermee, zonde van de ruimte.
Water kan je overal tanken, in Frankrijk bij een dieselpomp (€ 20,- diesel en dan ook om water vragen) en in Spanje ook bij de wasplaats op het dorpsplein. Over de kwaliteit maak ik me weinig zorgen, in West Europa is het meestal wel veilig, anders staat dat er wel op. Het kan hooguit naar Chloor stinken.
Om te drinken gebruiken we dat spul niet :x , er zijn genoeg betere alternatieven :wink: . Als het persé moet (tandenpoetsen) dan een 5 liter fles van de Lidl voor een paar eurocenten (~40). Kan je ook mee koken en thee zetten.

Groeten,
Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Ernst.. ik had al zo'n vermoeden :lol:

Zo veel zijn we nog niet weg geweest met onze bus. Wellicht dat ik over een tijdje ook wel zo'n verzameling heb :wink:

Wat betreft drinkwater in het buitenland; Als je het eerst kookt kun je er toch best soep,koffie & thee mee maken, de bacterieen zijn er dan toch uit? (of zeg ik nou iets d :oops: ms)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Wat betreft drinkwater in het buitenland; Als je het eerst kookt kun je er toch best soep,koffie & thee mee maken, de bacterieen zijn er dan toch uit? (of zeg ik nou iets doms)


Volgens mij niet, Winand. Zover ik weet zijn bij 80° C alle eiwitten gedenatureerd, dus alle bacteriën dood.
Je zou nog de kans lopen op een chemische vergiftiging, maar waar haal je nou al met al je water vandaan :roll:
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

Admin schreef:maar waar haal je nou al met al je water vandaan :roll:


Gewoon, een klap met een stok op een rots en wie weet valt er ook nog brood uit de wolken. Eet en drink smakelijk. Groetend, Cees
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

een klap met een stok op een rots

Die truc is al een paar duizend jaar niet meer vertoond. Maar je kunt 't proberen...
CeesHM de Bruin

Bericht door CeesHM de Bruin »

Admin schreef:Die truc is al een paar duizend jaar niet meer vertoond. Maar je kunt 't proberen...
Hoi Ernst, zeker een stokje voor gestoken, groetend, Cees
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ernst, de rode (25A / 3xPh +0) is zeker als je bij familie op de oprit staat??
:lol:

Frank
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Nog een oplossing:

een grote jerrycan van 20/25 liter welke je leegzuigt met zo'n electriek dompelpompje die door de schenk-opening van de jerrycan past.
Dat dompelpompje voorkomt dat je je rug naar de gallemiezen helpt omdat je die can hoog moet tillen.

Bij mijn kleine bus zat er zelfs een aparte buiten-electriekaansluiting voor dat pompje.
Vanzelfsprekend zat die aansluiting vlak naast de watertankdop.

Wat een mens allemaal niet verzint.. :roll:



Nu ik hier toch ben moet me ff iets van het hart wbt de waterkwaliteit in het buitenland.
Nederlanders hebben nog wel eens de neiging om te denken dat er alleen in ons kikkerlandje drinkbaar water uit de kraan komt, en dat je er in de rest van europa er hartstikke ziek van wordt. :?
Gezien mijn ervaringen met drinkwater uit zuidelijke Europesche landen durf ik dit te bestempelen als onzin.
Soms is het idd niet te zuipen vanwege de hoeveelheid chloor, maar afgezien daarvan hebben we het altijd gewoon gedronken zonder ook maar 1 keer ziek te worden.

Als je van westeuropees water ziek wordt moet je toch echt eens gaan nadenken of er iets met je immuniteits-systeem aan de hand is.
De nederlander wordt de laatste decennia namelijk zo verdomd hygienisch (gepraat) dat hij geen enkele weerstand meer opbouwt.

Wij drinken hier aan boord gewoon water wat al meer dan een half jaar in een tank zit, en in mijn personenauto's stond altijd een jerrycannetje drinkwater waar s'zomers nog wel eens een mooie groene begroeing in ontstond.
Dat groene zag ik meestal pas als ik 'm opnieuw vulde, dus was de inhoud gewoon door m'n darmenstelsel gespoeld.
Nergens last van.:)

Dan ff iets leuks wbt het bronwater wat de meeste toeristen in het buitenland drinken:
Bij toeval kwam ik er vorige zomer achter dat een (gesloten nieuw) flesje bronwater na een paar dagen in de volle zon totaal bedorven was door vlokvorming. :shock:
Met de daarnaast liggende fles kraanwater was niks aan de hand.
Voor mij een bewijs dat er meer troep in " zuiver bronwater" zit, dan in leidingwater.

:idea: :idea: :idea: :idea: Of zouden ze dat soms bedoelen als ze het in de reclames over "gezonder" bronwater hebben?:
"Er zit zo veel troep in dat je weerstand weer opgebouwd wordt".. 8)

In dat geval is bronwater idd veel beter dan dat steriele spul uit de kraan.. :P


De moraal van dit verhaal:
Beste mensen, neuzel toch niet zo over de waterkwaliteit in het Europesche buitenland.
Als het zo slecht is als sommige mensen beweren, dan hadden we helemaal geen buitenland meer.
Dan waren de oorspronkelijke bewoners namelijk al lang ter hemel gevaren met z'n allen. :?


Voel je vrij om het niet met me eens te zijn maar:

Voor mij is dat "gevaarlijke buitenlandse leidingwater" een l*lverhaal van het zuiverste water... 8)


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Twan Schoenmakers
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Kwaliteit water in het buitenland

Bericht door Twan Schoenmakers »

Ik ben het helemaal met Leo eens. Zo slechts is het in het buitenland niet gesteld met de water kwaliteit.

Wij gebruiken dan ook nooit flessenwater voor de consumptie maar gewoon lokaal water wat we in de tank hebben zitten.

Wij laten bij thuiskomst ook niet altijd de watertank leeglopen als we kort daarop weer een weekend weg gaan.

Als ons water onder de Camper naar een week "niet meer te drinken" zou zijn wat moet dit dan wel niet betekenen voor de manen en vrouwen op het grote water ?

Groeten,

Twan
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Hallo allemaal,

Wat is er toch mis om veilig zuiver bronwater te drinken, behalve die (vreemde, algen? :x )ervaring van Leo.
Ik heb er nog nooit last van gehad en wat zijn nou € 0,08 / liter voor een prijs om op te bezuinigen. Die bus drink meer en duurder spul.
Laat je nou met z'n tweeen 3 weken lang 2 liter per dag drinken :( dan ben je nog geen € 7,- kwijt :roll: .

Groeten,
Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Twan Schoenmakers
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

leiding water versus bronwater

Bericht door Twan Schoenmakers »

Hoi,

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met bronwater, maar zie alleen de noodzaak niet in.

De kosten spelen hierbij ook geen rol maar waarom zou ik met flessen water gaan lopen slepen als ik volop water van prima kwaliteit in mijn tank beschikbaar heb !!

En zoals eerder schrijvers ook melden als je bij het tanken van diesel ook even aan de pompbediende vraagt of je je watertank mag bijvullen (wel met mijn eigen slag en aansluitingen) is dat met de zelfde moeite zonder veel gesleep ook weer geregeld.

Dus noch de kosten noch de kwaliteit van het bronwater speelt een rol maar wel het gesleep en het is dus ook niet zo dat ik van mening ben dat je met leidingwater beter af zou zijn.

Groeten,

Twan
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Hallo Twan,

Voor de duidelijkheid, ik heb ook geen zin om met glazen 1l flessen te slepen, statiegeld enz. en dat voor een behoorlijke prijs :( . Maar dat is de Nederlandse situatie.
Maar hier in Frankrijk en Spanje enz. heb je overal 5 liter plastic flesen gevuld met bronwater voor weinig 8) , die klik je in een houder boven je aanrecht. Heb je geen pompje voor nodig, geen kraantje, niks, gewoon je pannetje onder de fles houden, lipje indrukken en het water stroomt in je pannetje. Een goedkopere watertank is er niet. Fles leeg in de plasticflessen bak, nieuwe fles uit het aanrechtkastje, vastklikken, klaar. Miljoenen mensen doen niet anders ( ze vertrouwen van oudsher het leidingwater niet :? ).
Die lege flessen kan je ook nog vaak zelf met prima (bron)water bijvullen, volg de plattelanders maar met een tiental lege flessen achterin de auto of in de aanhanger :wink: .


Groeten,
Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Paul,

laten we het ff hebben over de veiligheid van het verkrijgbare leiding- en bronwater.
Mijn stelling is dat je met een gerust hart westeuropees leidingwater kunt drinken, ook als je dat een tijdje vervoerd in een campertank.
Vermits je het op een beetje normale manier tankt natuurlijk, want iedere vervuiling start bij het begin. :wink:

Je schrijft dat miljoenen mensen flessenwater drinken omdat ze het leidingwater niet vertrouwen.
Klopt als een bus, maar het is al jaren bewezen dat die mensen er faliekant naast zitten. :shock:
Sterker nog:
Aan boord van het schip waar Resi op werkt is zij verantwoordelijk voor de drinkwaterkwaliteit.
Sinds dat legionellagedoe moet er aan het scheepsdrinkwater zo veel chemische troep toegevoegd worden dat het absoluut ondrinkbaar geworden is. :evil:
Een duidelijk staaltje van waanzinnige overheidsbemoeienis die helemaal nergens op slaat.
Stel je voor; superkwaliteit Noors drinkwater verpesten omdat er wel eens een zwakke bejaarde dood gaat aan een bacterie die alleen bij sterke verneveling zich zou kunnen verspreiden.. :shock:
Maar dit terzijde.


Maar goe, om toch nog water te kunnen drinken hebben ze dus van die gekoelde grote flessen bronwater staan.
Met zo'n zelfde systeem als jij hebt: Bekertje tegen het lipje houden en het komt er uit.
Nu moet Resi dus allerlei testen met het scheepswater doen, doch vreemd genoeg zijn die flessen daarvan uitgesloten. :shock:
Vanzelfsprekend heeft Rees die flessen ook eens bekekeken, en wat daar uit kwam was eigenlijk schrikbarend.
Het water in de flessen zou zowieso niet door de Noorse testen heen komen, maar het ergste was de aansluiting op het apparaat en het mechanisme waarmee je aftapt; het lipje zeg maar.
Die waren een waanzinnige bron van bacterien om de simpele reden dat die punten constant aan de buitenlucht bloot staan.

Een heel verhaal om te zeggen dat die automaten een enorme schijnveiligheid zijn.
Om die automaten aan de Noorse normen te laten voldoen, zouden ze iedere dag geheel ontsmet moeten worden.
Jouw flessen zitten waarschijnlijk niet eens in een koelautomaat, zodat de bacterie-groei nog ff heel wat sneller gaat. :shock:

Mijn eindconclusie van dit hele verhaal is waarschijnlijk wel duidelijk:
Als jij schrijft : "Wat is er toch mis om veilig zuiver bronwater te drinken?.."
Dan zeg ik daartegen dat het met dat zuivere en veilige nogal tegenvalt, en dat het over het algemeen een totaal nutteloze zaak is die door geen enkel redelijk onderzoek gesteund wordt.
Laat je niet bedotten door de reclames van de waterindustrie Paul, want zoals met zo veel dingen in deze doorgedraaide westerse maatschappij: Het is gewoon windhandel. :?


Over de prijs zeg ik niks, want dat is idd dubbeltjeswerk.
Over smaak valt ook niet te twisten, maar dat zit toch voornamelijk tussen de oren of in de tank volgens mij.
Een blindtestje zou nog wel eens verrassend kunnen uitvallen in het voordeel van leidingwater.

Uit milieu-oogpunt is flessenwater natuurlijk een complete crime.
Het moet worden gebotteld & vervoerd, en die kloteflessen kom je overal in de natuur als zwerfvuil tegen.
Natuurlijk ligt dat zwerfvuil aan de mensen, maar "zonder de gelegenheid geen dief." :roll:


Zowww, weer een heel verhaal Paul. :P
Natuurlijk niet om je aan te vallen, maar bedoeld om de onwaarheid van het "gezonde, veilige bronwater" aan de kaak te stellen en het gebruik van gewoon leidingwater uit het (camper)verdomhoekje te halen.
Er is namelijk al genoeg onzin in de wereld.

Wat een zeikerd is die kale toch soms ook he? :P



Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten