Wat is er vandaag gebeurd?
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Nou ja vandaag.... Wat was er ook alweer vandaag???
Ohja.....
8)
Ik ben voor de tweede keer vader geworden! Een zoon (Jared) van 5030 gram!!
Moeders moet nog even bijkomen van de keizersnede maar beiden maken het goed.
Marc
(Tja nu is het zoeken dus eigenlijk voorlopig over
)
Ohja.....
8)
Ik ben voor de tweede keer vader geworden! Een zoon (Jared) van 5030 gram!!
Moeders moet nog even bijkomen van de keizersnede maar beiden maken het goed.
Marc
(Tja nu is het zoeken dus eigenlijk voorlopig over

F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
- Locatie: Bij de mummies
- Contacteer:
Hallo drukdoende mensen,
Heb me de afgelopen 3 weken beziggehouden met het engelse wonder wat op wielen rijdt.
Na een grondig onderzoek bleken de volgende mankementen zich voor te doen tw. koppakking lek, slechte compressie, en bij het eraf halen van het inlaatspruitstuk werdt de nokkenas zichtbaar en toen was me ook meteen duidelijk waarom er bijna geen oliedruk meer aanwezig was. De nokkenas was volledig ingevreten, dit kan alleen maar komen door of een zeer slechte soort olie of gewoon een tijd zonder olie lopen. Natuurlijk zijn er meer scenario`s te bedenken maar deze leken me voor dit probleem de meest voor de hand liggende.....[/img]

Ik op mijn mooist :mrgreen: :mrgreen:

3uurtjes zweten en tadaaa!!

Ze bouwen ook om617 motoren in zo`n ding maar engelsen en duitsers zijn volgens mij nog nooit goede vrienden geweest..........

Goed, de nieuwe eerst maar eens even helemaal in de ontvetter en daarna alles omzetten, inlaatspruitstuk met carburateurs, vliegwiel met drukgroep en frictieplaat, ontsteking, en even nieuwe klepdeksel pakkingen en voor en achter krukaskeering. (dan duurt het voordat het weer lekt 10.000 kilometer langer)
Omdat het blok meer dan drie jaar niet had gedraait heb ik eerst een asje gemaakt die in het palletje paste zodat ik via de onstekingsgat, de olie pomp kon draaien. Dit op de boormachine en eerst een 10 minuten draaien zodat alle lagers en andere te smeren delen lekker met olie gevult werden. Toen een testlampje aan de oliedruksensor gemaakt en de accu op de startmotor aangesloten. het hele verhaal 5 minuten alleen op de startmotor rondgedraaid, ook om te zien of er dan al genoeg oliedruk aanwezig was, en eureka, het lampje ging meteen uit. Inbouwen dat ding :D
Al met al toch een klein weekje bezig geweest. Alles weer aangesloten en toen het grote moment, zou het lopen...........
Omdat er nog ouderwetse puntjes ontsteking op mijn oude blok zat heb ik ervoor gekozen om er elektronische op te zetten. Ook omdat de Rover op gas loopt en dit veel nauwkeuriger komt dan wanneer de motor alleen maar op benzine loopt.
Welnu, na wat afstellingen aan de carburatuers ben ik vanavond van mijn huis naar mijn werk gereden (85 kilometer) en tot nu toe loopt het redelijk. Ben in het begin zeer voorzichtig omdat alles weer enigszins op elkaar in moet slijten, dus niet boven de 2500 toeren.
Es kijken of het na een regenachtige nachtdienst weer wil starten
Ik ga ff een cup of tea halen,
Groet,
Otto.

Heb me de afgelopen 3 weken beziggehouden met het engelse wonder wat op wielen rijdt.
Na een grondig onderzoek bleken de volgende mankementen zich voor te doen tw. koppakking lek, slechte compressie, en bij het eraf halen van het inlaatspruitstuk werdt de nokkenas zichtbaar en toen was me ook meteen duidelijk waarom er bijna geen oliedruk meer aanwezig was. De nokkenas was volledig ingevreten, dit kan alleen maar komen door of een zeer slechte soort olie of gewoon een tijd zonder olie lopen. Natuurlijk zijn er meer scenario`s te bedenken maar deze leken me voor dit probleem de meest voor de hand liggende.....[/img]


Ik op mijn mooist :mrgreen: :mrgreen:

3uurtjes zweten en tadaaa!!

Ze bouwen ook om617 motoren in zo`n ding maar engelsen en duitsers zijn volgens mij nog nooit goede vrienden geweest..........

Goed, de nieuwe eerst maar eens even helemaal in de ontvetter en daarna alles omzetten, inlaatspruitstuk met carburateurs, vliegwiel met drukgroep en frictieplaat, ontsteking, en even nieuwe klepdeksel pakkingen en voor en achter krukaskeering. (dan duurt het voordat het weer lekt 10.000 kilometer langer)
Omdat het blok meer dan drie jaar niet had gedraait heb ik eerst een asje gemaakt die in het palletje paste zodat ik via de onstekingsgat, de olie pomp kon draaien. Dit op de boormachine en eerst een 10 minuten draaien zodat alle lagers en andere te smeren delen lekker met olie gevult werden. Toen een testlampje aan de oliedruksensor gemaakt en de accu op de startmotor aangesloten. het hele verhaal 5 minuten alleen op de startmotor rondgedraaid, ook om te zien of er dan al genoeg oliedruk aanwezig was, en eureka, het lampje ging meteen uit. Inbouwen dat ding :D
Al met al toch een klein weekje bezig geweest. Alles weer aangesloten en toen het grote moment, zou het lopen...........
Omdat er nog ouderwetse puntjes ontsteking op mijn oude blok zat heb ik ervoor gekozen om er elektronische op te zetten. Ook omdat de Rover op gas loopt en dit veel nauwkeuriger komt dan wanneer de motor alleen maar op benzine loopt.
Welnu, na wat afstellingen aan de carburatuers ben ik vanavond van mijn huis naar mijn werk gereden (85 kilometer) en tot nu toe loopt het redelijk. Ben in het begin zeer voorzichtig omdat alles weer enigszins op elkaar in moet slijten, dus niet boven de 2500 toeren.
Es kijken of het na een regenachtige nachtdienst weer wil starten

Ik ga ff een cup of tea halen,
Groet,
Otto.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM
Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Ik vind ze prachtig, die oude range rovers 8)
Helaas zou de aanschaf daarvan een bodemloze put worden voor mij (met mijn twee linker handen)..
Ben wel van plan om de ene linker hand (die aan de rechter kant) om te catten naar een rechterhand
Helaas zou de aanschaf daarvan een bodemloze put worden voor mij (met mijn twee linker handen)..
Ben wel van plan om de ene linker hand (die aan de rechter kant) om te catten naar een rechterhand

:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Saskia
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
- Locatie: Zuid-Hollandse Klei
Ik zag vandaag op At5 (Amsterdamse televisie):
Arno uit Amsterdam, wilde met zijn Dubbelluchter naar India om daar vrijwilligerswerk te doen. Een maand geleden werd zijn bus (rood, met caravan achterop) in de fik gestoken. Daar bleef niets van over.
Jeroen, in Den Haag, had al het plan om zijn blauwe Dubbelluchter weg te doen, maar liever niet commercieël. Via een vriend vonden Arno en Jeroen elkaar, en nu kan Arno's reis toch doorgaan en is Jeroen blij met de nieuwe bestemming van zijn bus!
Arno uit Amsterdam, wilde met zijn Dubbelluchter naar India om daar vrijwilligerswerk te doen. Een maand geleden werd zijn bus (rood, met caravan achterop) in de fik gestoken. Daar bleef niets van over.
Jeroen, in Den Haag, had al het plan om zijn blauwe Dubbelluchter weg te doen, maar liever niet commercieël. Via een vriend vonden Arno en Jeroen elkaar, en nu kan Arno's reis toch doorgaan en is Jeroen blij met de nieuwe bestemming van zijn bus!
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Mooi verhaal Saskia! Helaas zit ik in Eindhoven.
Maar gelukkig is er internet:
http://www.at5.nl/speler_at5.asp?id=449
Tss, geluksvogel.. Die bus is nog mooier ook 8)
Maar gelukkig is er internet:
http://www.at5.nl/speler_at5.asp?id=449
Tss, geluksvogel.. Die bus is nog mooier ook 8)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Boeken online!
De nieuwe gescande werkplaatsboeken staan online op de site, onder documenten voor leden :)
Ze moeten in de toekomst nog bijgewerkt worden zodat het doorzoekbare tekst wordt, maar mijn huidige PC vindt dat een beetje prut. Komt dus nog :)
Ook een mooie lay-out wordt aan gewerkt, maar voorlopig is het wel functioneel zo. Als je me je muis over de links gaat, zie je onderin de volledige naam verschijnen.
Dit zijn trouwens de lage-resolutie-versies, die niet zoveel schijfruimte innemen. Hoge-resolutie versies binnenkort te koop!
Commentaar welkom!
Groeten
Jeroen
Ze moeten in de toekomst nog bijgewerkt worden zodat het doorzoekbare tekst wordt, maar mijn huidige PC vindt dat een beetje prut. Komt dus nog :)
Ook een mooie lay-out wordt aan gewerkt, maar voorlopig is het wel functioneel zo. Als je me je muis over de links gaat, zie je onderin de volledige naam verschijnen.
Dit zijn trouwens de lage-resolutie-versies, die niet zoveel schijfruimte innemen. Hoge-resolutie versies binnenkort te koop!
Commentaar welkom!
Groeten
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Hulde Jeroen, het ziet er prachtig uit!
Zal wel een heel werk geweest zijn :shock:
Zal wel een heel werk geweest zijn :shock:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Had afgelopen week weer es wat met de motor. Onder het benzinekraantje (weeeer dat @%$ding!!!) zit zo'n bezinkselfiltertje. Nou ja, die ZAT er, waardoor de benzine wel op het warme blok piste, maar niet erin via de carburateur. Dat werd dus weer lopen met 30 graden en een motorpak aan.
De niet-bezweette plekken waren makkelijker te tellen als de bezweette... Dat dingetje is er waarschijnlijk af getrild, en natuurlijk vind je zoiets nooit meer terug. Aangezien ik dicht bij mijn werk was dacht ik al, hup, plastic zakkie met elastiekje erom en dan kom ik wel weer thuis. Tot mijn collega op het lumineuze idee kwam, er een afgeknipte vinger van zo'n dikke plastic handschoen omheen te doen. Dat gedaan, tie-wrappie erom en hupsa, naar huis!
Heb de goden maar niet verzocht door de volgende dag weer te gaan rijden zo, maar zo'n filtertje zoeken in de handel is haast net zo moeilijk als het verloren exemplaar op te zoeken in de wegberm. Japanners en hun produkten van meer als 20 jaar oud... :shock: Hopelijk is er nog wat te krijgen, anders zal het maar een complete nieuwe kraan moeten worden... en Kawasaki-prijzen kennende...!
PS nog even een overzicht van de status van mijn wagenpark... ;)
Opel Corsa - Staat bij schoonvader i.v.m. laswerk APK
Hanomag - Stalling, binnenkort voor de APK
Kawasaki 250 nummer 1 - Staat met kapotte niet meer leverbare spanningsregelaar al 5 jaar stof te verzamelen
Kawasaki 250 nummer 2 - Staat met kapotte benzinekraan
BMW R90S - Staat sinds de verhuizing te wachten op een plekkie in mijn schuur, gaat binnenkort gebeuren want de poort in de achtertuin is eindelijk klaar! (welke #$ van een vorige bewoner het ooit bedacht heeft om een tuinhuis precies VOOR de poort te zetten...?)
Fiets - Die doet het nog!
De niet-bezweette plekken waren makkelijker te tellen als de bezweette... Dat dingetje is er waarschijnlijk af getrild, en natuurlijk vind je zoiets nooit meer terug. Aangezien ik dicht bij mijn werk was dacht ik al, hup, plastic zakkie met elastiekje erom en dan kom ik wel weer thuis. Tot mijn collega op het lumineuze idee kwam, er een afgeknipte vinger van zo'n dikke plastic handschoen omheen te doen. Dat gedaan, tie-wrappie erom en hupsa, naar huis!
Heb de goden maar niet verzocht door de volgende dag weer te gaan rijden zo, maar zo'n filtertje zoeken in de handel is haast net zo moeilijk als het verloren exemplaar op te zoeken in de wegberm. Japanners en hun produkten van meer als 20 jaar oud... :shock: Hopelijk is er nog wat te krijgen, anders zal het maar een complete nieuwe kraan moeten worden... en Kawasaki-prijzen kennende...!
PS nog even een overzicht van de status van mijn wagenpark... ;)
Opel Corsa - Staat bij schoonvader i.v.m. laswerk APK
Hanomag - Stalling, binnenkort voor de APK
Kawasaki 250 nummer 1 - Staat met kapotte niet meer leverbare spanningsregelaar al 5 jaar stof te verzamelen
Kawasaki 250 nummer 2 - Staat met kapotte benzinekraan
BMW R90S - Staat sinds de verhuizing te wachten op een plekkie in mijn schuur, gaat binnenkort gebeuren want de poort in de achtertuin is eindelijk klaar! (welke #$ van een vorige bewoner het ooit bedacht heeft om een tuinhuis precies VOOR de poort te zetten...?)
Fiets - Die doet het nog!
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
- Arnold Smeets
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
- Locatie: Hoevelaken
Beetje shaken: 1 lopende Kawasaki 250 en 1 incomplete stofverzamelaar?Jeroen_Hanomaf schreef:Kawasaki 250 nummer 1 - Staat met kapotte niet meer leverbare spanningsregelaar al 5 jaar stof te verzamelen
Kawasaki 250 nummer 2 - Staat met kapotte benzinekraan
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
@Ernst,
Heb ik indertijd al eens contact mee gehad, bij hem was het nog wel leverbaar, maar hij moest het zelf maken/aanpassen (origineel is het zo'n gegoten aluminium kastje met gecombineerde spanningsregelaar/gelijkrichter). Ik zou die 2 dingen dan los krijgen. Deze motortjes zijn nog 6V en daarvoor is het lastig zoeken, omdat die Engelse 6V dingen, waar van alles voor te koop is, weer anders zijn naar het schijnt. Daardoor werd het net zo duur als dat de motor me gekost had en ik had toen al een andere motor gekocht omdat ik eindelijk van dat 25kw gedoe verlost was, en heb het er maar bij gelaten. Wel zeer deskundig (voor zover ik dat kan beoordelen) en behulpzaam!
Inmiddels wel een universeel vervangend exemplaar gevonden, weer leverbaar bij http://www.siccamasales.nl, maar 80.000 bijna-volgas woon-werk kilometers voor een 250 off the roadje is hem wat teveel geworden, dus het is momenteel olie tanken, benzine controleren. Vond op Marktplaats het huidige exemplaar voor nog geen kwart van wat het opknappen van exemplaar 1 zou kosten -die heb ik nog voor de nostalgie (m'n 1e echte motor!) en onderdelenvoorraad.
PS Heb EPC aan de praat, maar moet dat eerst weer de-installeren omdat mijn HDD nog maar 100Mb vrij heeft -werkt wel allemaal. Ga van de week WIS nog ff proberen.
@Arnold,
Yep, ga van de week heen de benzinekraan eraf slopen, kan ik in elk geval weer rijden... ben nu op de fiets, weer eens wat anders ;)
Groeten
Jeroen
Heb ik indertijd al eens contact mee gehad, bij hem was het nog wel leverbaar, maar hij moest het zelf maken/aanpassen (origineel is het zo'n gegoten aluminium kastje met gecombineerde spanningsregelaar/gelijkrichter). Ik zou die 2 dingen dan los krijgen. Deze motortjes zijn nog 6V en daarvoor is het lastig zoeken, omdat die Engelse 6V dingen, waar van alles voor te koop is, weer anders zijn naar het schijnt. Daardoor werd het net zo duur als dat de motor me gekost had en ik had toen al een andere motor gekocht omdat ik eindelijk van dat 25kw gedoe verlost was, en heb het er maar bij gelaten. Wel zeer deskundig (voor zover ik dat kan beoordelen) en behulpzaam!
Inmiddels wel een universeel vervangend exemplaar gevonden, weer leverbaar bij http://www.siccamasales.nl, maar 80.000 bijna-volgas woon-werk kilometers voor een 250 off the roadje is hem wat teveel geworden, dus het is momenteel olie tanken, benzine controleren. Vond op Marktplaats het huidige exemplaar voor nog geen kwart van wat het opknappen van exemplaar 1 zou kosten -die heb ik nog voor de nostalgie (m'n 1e echte motor!) en onderdelenvoorraad.
PS Heb EPC aan de praat, maar moet dat eerst weer de-installeren omdat mijn HDD nog maar 100Mb vrij heeft -werkt wel allemaal. Ga van de week WIS nog ff proberen.
@Arnold,
Yep, ga van de week heen de benzinekraan eraf slopen, kan ik in elk geval weer rijden... ben nu op de fiets, weer eens wat anders ;)
Groeten
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- L1
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
- Locatie: Alblasserwaard
- Contacteer:
Of er vandaag nog wat gebeurd is?
Ja, de bel ging en er stonden Dubbelluchters voor de deur. Kwamen en 'bakkie' doen. We hebben afgesproken dat we morgen gevieren naar Praský hrad gaan. Leuk voor ons om te vertellen wat we weten van het Praagse kasteel en het oude Praag.
Ze staan met hun 608 op camping Sunny in Praag en zijn voor een paar dagen hier in Praag om dan door te gaan naas Cesky Budjovice en Cesky Krumlov.
Met vr gr Leen
Ja, de bel ging en er stonden Dubbelluchters voor de deur. Kwamen en 'bakkie' doen. We hebben afgesproken dat we morgen gevieren naar Praský hrad gaan. Leuk voor ons om te vertellen wat we weten van het Praagse kasteel en het oude Praag.
Ze staan met hun 608 op camping Sunny in Praag en zijn voor een paar dagen hier in Praag om dan door te gaan naas Cesky Budjovice en Cesky Krumlov.
Met vr gr Leen
-
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07
gehannes van niks vandaag
De auto staat in de garage voor de keuring! jawel het viel niet mee maar het is gelukt. Zowiezo iets langer over gedaan dan geplannend, maar vandaag zat het helemaal tegen.
Eerst naar het post kantoor, dat lukte prima 10 uur gingen ze open en ik was de eerste. Toen op de fiets naar de auto, ketting vloog er af, derailleur stuk. Ok dat kan, het regende niet zo hard dus er op gelegd en weer gaan. Bij de auto aan gekomen, eerst maar eens de auto opruimen. Al het gereedschap opgeruimd, alle bende er uit.
Prima, Motor starten, ehhh starten? de accu's vonden van niet. Lader er op dan maar. Ondertussen de auto redelijk rij klaar gemaakt. Moest ook even de werkplaats opruimen, het zeil onder de auto vandaan halen. Dus de auto aan de kant geduwd, wat een getrek aan zo'n monster zeg. Nou ja ok er kwam beweging in. Knal! oja prut de accu lader zat er aan vast en het snoer was niet zo lang. Zucht. Lader opgeraapt, weer aan gesloten, langer snoer er tussen en de auto van het zeil af. Zeil opgeruimd, geveegd alles netjes je kent ut wel. Maar de accu's nog niet vol. Nou ja een busje er naast maar de snoeren te kort. 2 startkabels aan elkaar nou ja na 10 minuten eindelijk starten, in een keer natuurlijk ;-)
Okay fiets in de auto gezet en er vandoor, heerlijk weer rijden!
Thuis alles er uit gehaald wat er uit moest en de snelweg op, 2uur later dan de bedoeling was.
Onder weg op de snelweg een gerattel in eens, gestopt op de vluchtstrook. De watertank staat thuis maar ik bleek een beugel niet goed vast te hebben gezet. Nou ja snel gefixed en weer door. Oja ondertussen wilde de toeter in eens niet meer. Maar na wat gepruts aan het knopje lijkt hij het weer te doen :-( Nog nooit last van gehad en nu wel zeg maar.
Vlak bij de garage ging de koppeling serieus slecht werken, terwijl ik die toch uitgebreid gefixed had. Aan gekomen bij de garage even gekeken en ja hoor de ontluchting niet vast genoeg gedraaid, gatvedarrie heb ik weer. Terplekke aangedraaid en hij doet het weer.
De sleutels af gegeven, en naar station akkrum gelopen, normaal 45 minuten. Maar juist dit weekend werd er een ophaal brug gerepareerd. Moest ik 45 minuten omlopen, toch een fierljep stok mee nemen de volgende keer. Kom ik bij het station, geen trein dit weekend! wel een bus eens per uur 40 minuten later. Ja hoor. Ik ga ook es met de trein. Nou ja ik ben thuis en woensdag gaat ut busje onder het mes, zul je nu net zien dat er remolie in de remtrommels gedrupt is oid. Bah!
Ik zie er erg tegen op, maar ik hoor het wel. Sorry voor het gedram maar wilde het toch even kwijt.
Eerst naar het post kantoor, dat lukte prima 10 uur gingen ze open en ik was de eerste. Toen op de fiets naar de auto, ketting vloog er af, derailleur stuk. Ok dat kan, het regende niet zo hard dus er op gelegd en weer gaan. Bij de auto aan gekomen, eerst maar eens de auto opruimen. Al het gereedschap opgeruimd, alle bende er uit.
Prima, Motor starten, ehhh starten? de accu's vonden van niet. Lader er op dan maar. Ondertussen de auto redelijk rij klaar gemaakt. Moest ook even de werkplaats opruimen, het zeil onder de auto vandaan halen. Dus de auto aan de kant geduwd, wat een getrek aan zo'n monster zeg. Nou ja ok er kwam beweging in. Knal! oja prut de accu lader zat er aan vast en het snoer was niet zo lang. Zucht. Lader opgeraapt, weer aan gesloten, langer snoer er tussen en de auto van het zeil af. Zeil opgeruimd, geveegd alles netjes je kent ut wel. Maar de accu's nog niet vol. Nou ja een busje er naast maar de snoeren te kort. 2 startkabels aan elkaar nou ja na 10 minuten eindelijk starten, in een keer natuurlijk ;-)
Okay fiets in de auto gezet en er vandoor, heerlijk weer rijden!
Thuis alles er uit gehaald wat er uit moest en de snelweg op, 2uur later dan de bedoeling was.
Onder weg op de snelweg een gerattel in eens, gestopt op de vluchtstrook. De watertank staat thuis maar ik bleek een beugel niet goed vast te hebben gezet. Nou ja snel gefixed en weer door. Oja ondertussen wilde de toeter in eens niet meer. Maar na wat gepruts aan het knopje lijkt hij het weer te doen :-( Nog nooit last van gehad en nu wel zeg maar.
Vlak bij de garage ging de koppeling serieus slecht werken, terwijl ik die toch uitgebreid gefixed had. Aan gekomen bij de garage even gekeken en ja hoor de ontluchting niet vast genoeg gedraaid, gatvedarrie heb ik weer. Terplekke aangedraaid en hij doet het weer.
De sleutels af gegeven, en naar station akkrum gelopen, normaal 45 minuten. Maar juist dit weekend werd er een ophaal brug gerepareerd. Moest ik 45 minuten omlopen, toch een fierljep stok mee nemen de volgende keer. Kom ik bij het station, geen trein dit weekend! wel een bus eens per uur 40 minuten later. Ja hoor. Ik ga ook es met de trein. Nou ja ik ben thuis en woensdag gaat ut busje onder het mes, zul je nu net zien dat er remolie in de remtrommels gedrupt is oid. Bah!
Ik zie er erg tegen op, maar ik hoor het wel. Sorry voor het gedram maar wilde het toch even kwijt.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
Re: gehannes van niks vandaag
Hoi Andries,A_A schreef:De sleutels af gegeven, en naar station akkrum gelopen, normaal 45 minuten. Maar juist dit weekend werd er een ophaal brug gerepareerd. Moest ik 45 minuten omlopen, toch een fierljep stok mee nemen de volgende keer. Kom ik bij het station, geen trein dit weekend! wel een bus eens per uur 40 minuten later.
Wat een verhaal. Maar verder is Akkrum wel een leuke plek, is mijn ervaring. Lekker he, even stoom afblazen. Hoe is het je in Indonesië vergaan? Ben benieuwd naar je ervaringen. Groetend, Cees
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Motor is te barsten... :(
Mijn ouders zouden gister met de camper op vakantie, net weer APK. Woensdag nog even met m'n vader geholpen klaar te maken, water vol etc, je kent het wel.
Belt ie gister om een uur of 5 op met slecht nieuws, de motor is op de Afsluitdijk half vastgelopen. Oliewalmen uit de peilstok en vuldop, roken en tikken... Oliepeil was goed (zelf nog gecontroleerd) en koelvloeistof ook, zelfs net nog wat bijgevuld voor vertrek. Er zit geen oliedrukmeter in dus dat is niet te controleren, helaas. Ze zijn er nog wel mee thuis gekomen, het tikken is nu wel bijna weg, maar hij loopt erg onregelmatig en start nu heel erg slecht volgens m'n vader.
Zaterdag maar eens de kop eraf en kijken hoe 't eruit ziet...
Alles is zo'n beetje los, kapot of vervangen geweest aan dat ding en die motor was altijd prima, bij -10 nog starten en lopen en nooit een spat olie gebruikt. Hij had wel grotere cylinderbussen en dus 80 ipv 65 pk en dat *schijnt* nog wel eens problemen te kunnen geven. (de originele 80pk motor heeft ook zo'n extra oliekoeler aan de zijkant en die zal er niet voor niks opzitten). Gelukkig ben ik van het type 'wie wat bewaart...' en heb nog een goeie 65pk staan, liever 65pk als helemaal geen pk's. t Is alleen een klusje waar we niet echt naar uitkijken, mocht de huidige motor niet meer economisch te repareren zijn. De motor zit namelijk tussen de voorstoelen en je kunt er dus met een takel niet bij.
Groeten,
Jeroen
PS Gelukkig ook goed nieuws! Onze adoptie-kip van een collega (verkracht en mishandeld door 8 hanen...) heeft gister z'n eerste ei gelegd :)
Belt ie gister om een uur of 5 op met slecht nieuws, de motor is op de Afsluitdijk half vastgelopen. Oliewalmen uit de peilstok en vuldop, roken en tikken... Oliepeil was goed (zelf nog gecontroleerd) en koelvloeistof ook, zelfs net nog wat bijgevuld voor vertrek. Er zit geen oliedrukmeter in dus dat is niet te controleren, helaas. Ze zijn er nog wel mee thuis gekomen, het tikken is nu wel bijna weg, maar hij loopt erg onregelmatig en start nu heel erg slecht volgens m'n vader.
Zaterdag maar eens de kop eraf en kijken hoe 't eruit ziet...
Alles is zo'n beetje los, kapot of vervangen geweest aan dat ding en die motor was altijd prima, bij -10 nog starten en lopen en nooit een spat olie gebruikt. Hij had wel grotere cylinderbussen en dus 80 ipv 65 pk en dat *schijnt* nog wel eens problemen te kunnen geven. (de originele 80pk motor heeft ook zo'n extra oliekoeler aan de zijkant en die zal er niet voor niks opzitten). Gelukkig ben ik van het type 'wie wat bewaart...' en heb nog een goeie 65pk staan, liever 65pk als helemaal geen pk's. t Is alleen een klusje waar we niet echt naar uitkijken, mocht de huidige motor niet meer economisch te repareren zijn. De motor zit namelijk tussen de voorstoelen en je kunt er dus met een takel niet bij.
Groeten,
Jeroen
PS Gelukkig ook goed nieuws! Onze adoptie-kip van een collega (verkracht en mishandeld door 8 hanen...) heeft gister z'n eerste ei gelegd :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten