onderhoud banden

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
evelyn25
Contacteer:

onderhoud banden

Bericht door evelyn25 »

is er iets te doen tegen het poreus worden van banden? ik heb wel eens gehoord van het poederen met talkpoeder. is er iemand die hier een gouwe ouwe grootmoeders-tip voor heeft??
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gaat het om de banden die om je bus zitten, of losse banden die je (langere tijd) wilt bewaren?

In het laatste geval is donker en niet te warm wegleggen naar mijn ervaring voldoende, ik heb banden zo'n 10 jaar bewaard en ze zien er nog als nieuw uit. Voor het 1e geval heb ik geen idee... behalve die plaatjes die ze op permanent op een camping geparkeerde caravan voor de wielen zetten ;)

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
evelyn25
Contacteer:

Bericht door evelyn25 »

van die canvas zakken... ik zal evelyn vragen achter de naaimachine plaats te nemen... :wink: groet gerbrand
africandreamers
Contacteer:

Bericht door africandreamers »

In de handel zijn er spuitbussen waarmee je een soort snel intrekkend schuim op de banden spuit. Dit is om de banden schoon te maken, en ze zien er inderdaad weer als nieuw uit. Volgens het opschrift zou dit bij regelmatig gebruik ook haarscheurtjes e.d. tegengaan. Ik twijvel hieraan, maar het kan volgens mij geen kwaad en het is wel erg makkelijk zo je banden eens schoon te maken.

Overigens, als ze echt poreus worden (dus leeg gaan lopen) is het tijd voor nieuwe banden! Beschermen tegen de zon is altijd een goed idee, op de camping en ook voor de reserve band (als deze b.v. op het dak ligt).
All those who wander are not necessarily lost....
melhof

Bericht door melhof »

Toen ik vroeger als fietsenmaker werkte spoten we de banden in met een spuitbus.
Daardoor gingen ze mooi glimmen en zager er zelfs voor een oude fiets uit als nieuw... :lol:

Of het ook werkelijk het verouderen tegengaat...
ga ff bij de fietsenmaken langs zou ik zeggen?

Of natuurlijk een banden leverancier...?

Melchior
Plaats reactie