Problemen diesel toevoer

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Gebruikersavatar
KOERT
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door KOERT »

Tja, gaat je niet in je kouwe klere zitten...


Sterk spul hè, die Mercedesbussen...
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Gebruikersavatar
KOERT
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door KOERT »

niet dus...
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Dus er is duidelijkheid over het motortje?

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Gebruikersavatar
KOERT
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door KOERT »

Bovenstaande opmerking ging meer over ons eigen busje.

Maar er is hoop!
Deze ketting kan sluiten, want dit motortje loopt weer! (Zusje blij!)
Er moet nog het nodige (o.a. kleppen) afgesteld worden, maar hij draait.

Grootste probleem bleek uiteindelijk de accu (!) te zijn. Er was steeds onvoldoende kracht aanwezig om de motor lang genoeg (5-6 min.) aan te draaien. Het koste enige tijd om 'm uit haar diepe coma te laten ontwaken...

Nu wij nog...
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik ging er altijd van uit dat als een diesel eenmaal draait deze blijft draaien.

Dat een zelfontbrander geen accu nodig heeft om te lopen.

De gloeiers gaan uit na het starten en daarna is er volgens mij geen stroom meer nodig.

Of vergeet ik nu de opvoerpomp?

Dennis
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Dennis, ik zit op jou lijn denk ik.
Ik dacht dat onze oude diesels zonder accu ook liepen.
Of bedoelt koert zo lang starten ?
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
KOERT
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door KOERT »

lang doorstarten idd. (vraag me niet waarom...)

Eenmaal lopen is blijven lopen.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Dus dan toch nog lucht schat ik zo.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Froukje
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 apr 2006, 23:41
Locatie: Utrecht

Bericht door Froukje »

Hij doet het weer idd, met wat horte en stoote... Echt stom dat het de accu was. Maar met genoeg kracht 5 minuten lang doorstarten met easy start en gaan :D
Er zat een duidelijk gat in de lucht!!!

Nu nog ff de puntjes op de i en dan loopt hij weer als daarvoor :D
Maar nu eerst op vakantie...... Met het vliegtuig :p
Froukje
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 apr 2006, 23:41
Locatie: Utrecht

Bericht door Froukje »

KOERT schreef:lang doorstarten idd. (vraag me niet waarom...)

Eenmaal lopen is blijven lopen.
heeft iets met de kettingspanner te maken. Die automatisch is (met olie druk) en ook misschien toch nog wat lucht in de leidingen...

Ikke blij :D
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

Ok goed zo, blij is goed :-)

fijne vakantie dadelijk!!
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

the end

Bericht door DVIII »

eind goed al goed, maar alles is pas gaan goedkomen toen de geschiedenis duidelijk was van de storing. en ja , het helpt echt als alle feiten en details op tafel komen . ik kom nog niet zo lang op dit forum , maar ik verbaas me wel eens over de achterstevoren aanpak van sommige problemen . en dan de hulp van buitenaf die al snel sloop in het gesprek brengen . afijn de motor doet het weer en alle goede hulp mag trots zijn dat de laatste bobbel in de mini revisie verholpen is.
bijna alle diesels hebben moeite met ontluchten , maar als de verstuiverleidingen van een 615/616 langdurig los zijn geweest is het soms erg lastig weer op te starten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten