HELLUP! Motor gecrashed...
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
update:
Kogel is door de kerk, of eigenlijk de distributieketting is door de zuigerkamer.
Zuigers tegen de kleppen dus, kapot. De wereld heeft een OM616 minder.
We kijken uit naar een nieuwe.
Die op de foto is inderdaad omgebouwd, voor een heftruck, maar helaas weinig kracht (40 kW, 55 pK). De eigenaar zoekt op dit moment naar het typenummer om dit te kunnen bevestigen... Onze 616.910 was een 72pk dus dat willen we op z'n minst ook terug...
Kogel is door de kerk, of eigenlijk de distributieketting is door de zuigerkamer.
Zuigers tegen de kleppen dus, kapot. De wereld heeft een OM616 minder.
We kijken uit naar een nieuwe.
Die op de foto is inderdaad omgebouwd, voor een heftruck, maar helaas weinig kracht (40 kW, 55 pK). De eigenaar zoekt op dit moment naar het typenummer om dit te kunnen bevestigen... Onze 616.910 was een 72pk dus dat willen we op z'n minst ook terug...
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
- evelyn25
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
vroemvroem??
op zoek naar ons huidige busje belanden wij bij Anema trucksloop alwaar wij getroffen werden door de aanblik van 30 (!) merc, motoren waaronder om314 en andere types mercedes... ze zitten
tussen alkmaar en akersloot langs de westoever van t noord-hollandskanaal.
succes
industrieterrein "Boekelemeer" Boekelerdijk 15a 1812 LV Alkmaar - Holland. Tel.:, +31 (0) 72 - 540 15 15. Fax:, +31 (0) 72 - 540 21 86. mail: info@anema.nl
tussen alkmaar en akersloot langs de westoever van t noord-hollandskanaal.
succes
industrieterrein "Boekelemeer" Boekelerdijk 15a 1812 LV Alkmaar - Holland. Tel.:, +31 (0) 72 - 540 15 15. Fax:, +31 (0) 72 - 540 21 86. mail: info@anema.nl
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Goede tip, wat vragen ze voor een complete motor? Pas dan weet je of het interesant is ..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
-
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
- evelyn25
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
0m 314
ik heb dus even gebeld met anema truckparts.
zij verkopen om314 motoren zoals in een 508.
Zij importeren deze ook en verkopen ze voor 750 ex btw. MAAR.. ze weten dus nix over de geschiedenis van de motor, compressie enz kunnen ze niet meten. je koopt dus eigenlijk op eigen risico.
Tis wel een mogelijkheid en ze kunnen hem even rondtornen maar daarmee is de garantie dus geldig tot de deur..
je kan dus mazzel hebben maar voor t zelfde geld heb je een zeperd te pakken die nog een revisie moet ondergaan.
zij verkopen om314 motoren zoals in een 508.
Zij importeren deze ook en verkopen ze voor 750 ex btw. MAAR.. ze weten dus nix over de geschiedenis van de motor, compressie enz kunnen ze niet meten. je koopt dus eigenlijk op eigen risico.
Tis wel een mogelijkheid en ze kunnen hem even rondtornen maar daarmee is de garantie dus geldig tot de deur..
je kan dus mazzel hebben maar voor t zelfde geld heb je een zeperd te pakken die nog een revisie moet ondergaan.
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Hij staat nu bij Harry, dus alles komt goed.
Hij heeft ook gekeken wat er nog meer aan mankeerde (of het wel de moeite is) Hij is op wat nieuwe banden en nieuwe remvoeringen na op het eerste gezicht prima, dus we gaan ervoor. Op dit moment is een betrouwbare OM616 (standaard voor 'n 407) wat lastig te krijgen, maar we hebben geen haast.
We zijn hierdoor helaas wel genoodzaakt ons te excuseren voor het aankomende treffen...
wordt vervolgd...
Hij heeft ook gekeken wat er nog meer aan mankeerde (of het wel de moeite is) Hij is op wat nieuwe banden en nieuwe remvoeringen na op het eerste gezicht prima, dus we gaan ervoor. Op dit moment is een betrouwbare OM616 (standaard voor 'n 407) wat lastig te krijgen, maar we hebben geen haast.
We zijn hierdoor helaas wel genoodzaakt ons te excuseren voor het aankomende treffen...
wordt vervolgd...
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Bijna klaar!!
Tweedehands OM616 zt er in, ook meteen maar 'n nieuwe koppelingsplaat en een paar nieuwe dubbele sloffen.
Nu nog Ff afstellen, keuren en hoppekee...
Net niet op tijd voor het weekend, maar er is voorlopig toch voldoende aan gesleuteld.
Wel alvast maar even naar de camperbeurs in Utrecht a.s. weekend...
Tweedehands OM616 zt er in, ook meteen maar 'n nieuwe koppelingsplaat en een paar nieuwe dubbele sloffen.
Nu nog Ff afstellen, keuren en hoppekee...
Net niet op tijd voor het weekend, maar er is voorlopig toch voldoende aan gesleuteld.

Wel alvast maar even naar de camperbeurs in Utrecht a.s. weekend...
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
- Locatie: Het mooie West Friesland
- Contacteer:
Ja, heb met de sloop-partijen bij de club dat ook wel eens gedaan.
Met een OM314 (misschien gaat een 616 wat makkelijker) is het niet echt een pretje, maar ik zeg altijd maar: hij is erin gekomen ook! :mrgreen:
Groetjes
Jeroen
Met een OM314 (misschien gaat een 616 wat makkelijker) is het niet echt een pretje, maar ik zeg altijd maar: hij is erin gekomen ook! :mrgreen:
Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: HELLUP! Motor gecrashed...
Hij rijdt dus weer!
Nieuwe (gebruikte) motor, setje nieuwe banden, nieuwe koppelingsplaat, nieuwe remvoering en gaan!...
Ze stond daarna nog wel een keer stil: Ze wilde niet voorgloeien: Doorgebrande 'Voorgloei-zekering' (heb er geen beter woord voor kunnen vinden). Koste me nog € 1,20 extra...
Nieuwe (gebruikte) motor, setje nieuwe banden, nieuwe koppelingsplaat, nieuwe remvoering en gaan!...
Ze stond daarna nog wel een keer stil: Ze wilde niet voorgloeien: Doorgebrande 'Voorgloei-zekering' (heb er geen beter woord voor kunnen vinden). Koste me nog € 1,20 extra...
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: HELLUP! Motor gecrashed...
lijkt me wel meevallen op het totaal....
Mooi dat ie weer loopt, laatste bericht was 4 mnd terug, dus veel gedaan...??
Succes
Frank



Mooi dat ie weer loopt, laatste bericht was 4 mnd terug, dus veel gedaan...??
Succes
Frank
- janbenz1
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 14 feb 2007, 20:39
- Locatie: Drachten
Re: HELLUP! Motor gecrashed...
Zeg koert,
Hoeveel kilometers had je oude motor gedraaid.
omdat het distributie kettein geknapt is.
Dit komt toch bijna nooit voor? of heb ik het nou mis.
Zelf heb ik ook een 407D, maar die heeft nog maar 14000 km gedraaid.
En ik heb nog een mercedes w123 200, met 144000km op de klok.
Anders moet ik overwegen om van deze preventief eens die ketting te vervangen.
Veel geluk toegewenst met je nieuwe motr.
Groetnis jan.
Hoeveel kilometers had je oude motor gedraaid.
omdat het distributie kettein geknapt is.
Dit komt toch bijna nooit voor? of heb ik het nou mis.
Zelf heb ik ook een 407D, maar die heeft nog maar 14000 km gedraaid.
En ik heb nog een mercedes w123 200, met 144000km op de klok.
Anders moet ik overwegen om van deze preventief eens die ketting te vervangen.
Veel geluk toegewenst met je nieuwe motr.
Groetnis jan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten