Na het rijden over een weg in Polen kwam ik er achter dat m'n stuur erg gedraaid was . De auto stuurt nog steeds perfect. Maar kan ik m'n snelheidsmeter niet meer aflezen. Ik heb gezien dat dit onderwerp al eerder is behandeld :oops: , maar ik kan hier weinig mee. M'n vraag is: hoe kan ik m'n stuur er weer recht op zetten.
Klaas
Laatst gewijzigd door klaas op 15 aug 2007, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Is dit ineens gebeurd?
Dan lijkt het me dat de spoorstang een flinke tik heeft gehad. Trekt de bus ook naar een kant toe?
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het stuur zelf een stukje verdraaid is, maar wellicht kan er in het stuurhuis iets misgegaan zijn (kan dit zomaar?)
Lijkt me verstandig dit snel uit te zoeken voordat je dadelijk tijdens het rijden ineens in de berm vliegt.
Ik heb ook al gelezen (hier op het forum ergens) dat het ook wel eens voorkomt dat het stuur ineens vastslaat tijdens het rijden! Beter voorkomen dan genezen (in het ziekenhuis )
Ik had zo'n 30km reden toen ik er achter kwam. Waarschijnlijk is het in eens gebeurd. Ik kan onder de auto niets afwijkens vinden. Ik heb hierna nog ca 2500km door Polen en Slowakije gereden. De auto stuur perfect
Klaas
Is het niet de U-bocht arm die aan het linker wiel zit?
Als die verbuigt of half los gaat kun je dit ook hebben.
Ook zou het de arm kunnen zijn die aan je stuurhuis zit.
Ook als je gehele as iets naar achteren is gekomen kan dit invloed op je stuur hebben.
In iedergeval zeer zeker weten dat het niet losser kan komen lijkt me.
Ik heb vanmorgen weer gezocht en iets gevonden. Van de linker bladveer voor is het bovenste blad doormidden. Kan dit het zijn?
groeten Klaas
ps Weet iemand waar ik een nieuwe zet het beste kan kopen?
Ja, dat zou er mee te maken kunnen hebben.
Maar lijkt me wel wat voerdreven.
Een gebroken veer zal het wiel verder laten doorzakken.
Maar niet het stuur zo ver beinvloeden dat je je kilometer teller niet meer kunt zien.
Er is dus een behoorlijke klap geweest, die wel wat meer kan hebben verbogen.
Misschien de U-bocht stang, dat kun je nouwelijks zien.
Kijk verder erg goed naar uitlijning en misschien los getrilde tussenstang tussen de U-bocht en de struur arm aan het stuurhuis?
(dat hij is gaan losschroeven?)
100 punten frank , als er een blad breekt is de afstand ook vaak anders tussen as en stuurhuis en daarom corrigeer je dan met het stuur , met als gevolg dat het stuurwiel niet meer recht staat. fijne wegen aldaar !