Tips voor het organiseren van een (mini-) meeting oid

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Tips voor het organiseren van een (mini-) meeting oid

Bericht door Leo »

Hallo allemaal. :)


Mijn opzet van dit forum is oa dat de forumbezoekers elkaar (willen) gaan ontmoeten.
Nou kijken veel mensen nogal op tegen het organiseren van meetings, terwijl het eigenlijk een fluitje van een cent is.:P
Omdat ik een beetje ervaring in organiseren heb, dacht ik hier maar een paar tips neer te zetten.
Ik hoop dat het jullie over de streep trekt om een leuke bijeenkomst in elkaar te flanzen.


Alles valt en staat met een geschikte locatie.
Dat hoeft niet persé een prive-terrein te zijn, want zolang er (in NL) niet overnacht wordt kan niemand het verbieden om met z'n allen op een parkeerterrein te gaan staan.

Maar zelfs in dit kleine kikkerlandje zijn genoeg plaatsen te vinden waar je, ongestoord door wet en zeurpieten, een (meerdaagse) meeting kunt organiseren.
Zo heb ik dat zelf al eens gedaan aan de Noordzijde van Breezanddijk (halverwege de Afsluitdijk).
Ga gewoon eens rondrijden bij jou in de buurt en kijk dan ff met andere ogen naar de omgeving.
Wedden dat je een geschikte plek vind?

Je kunt natuurlijk ook naar je plaatselijke camping gaan en daar iets proberen te ritselen.
Mogelijkheden in overvloed, zolang je ze maar wilt zien.:)

Waar moet een plek aan voldoen?
Als het ff kan moeten de deelnemers niet tot hun assen in de blubber zakken. :roll:
Dat staat natuurlijk wel interessant op de foto's, maar een tractor die scheef op een bus staat te trekken is niet bepaald bevordelijk voor de gezondheid van het ouwe gebakkie.. :cry:


Electriciteit, water, wc, douches etc :
Allemaal heel mooi meegenomen als het er is, maar een camperaar is nou juist iemand die voor zichzelf kan zorgen.
Dus als je slechts een terrein tot je beschikking hebt, is dat geen enkel beletsel om een meeting uit te schrijven.
Je schrijft gewoon in je aankondiging dat er geen voorzieningen zijn, dan lost dat probleempje zichzelf op.

Ik ga er altijd van uit dat de mensen hun eigen verantwoordelijkheden kunnen nemen en dat ze dus bv niet de inhoud van hun strontemmer ergens neerflikkeren.
Tot nu toe heb ik nog geen klagen gehad. Sterker nog; het terrein wordt schoner achter gelaten dat dat het was.
Maak je daar dus geen zorgen over. :wink:


Het organiseren:
Dat stelt dus geen ene moer voor. :D

In dit onderdeel (Ideeën) schrijf je gewoon op waar en wanneer je met een stel mensen wilt samenkomen.
De reacties komen vanzelf, of niet natuurlijk..:P
Vervolgens is het een kwestie van reageren op de ingekomen berichten en kijken of je je eigen doelstelling haalt.
Dat is echt niet veel werk. Het laatste Sleutelveldje met 17 deelnemers kostte mij iets van 2,5 uur mailen.

Wil je bv een partytent, vuurkorf, generator oid maar heb je die niet?
Vraag het aan je deelnemers.
Meestal komt dat soort dingen wel goed, en anders wordt er ter plekke wel wat geimproviseerd.
No worry's mate. 8)


De meeting zelf:
Maak je niet druk om vanalles en nog wat.
Je kunt heel gewichtig en zenuwachtig gaan lopen doen, maar dan heb je zelf niks aan je meeting en voor de andere mensen is zoiets ook storend.
Natuurlijk heb je de leiding en zul je vragen moeten beantwoorden en/of oplossen.
Maar met ontspannen vriendelijkheid bereik je veel meer dan met commanderen.
Schroom niet om je mede-meeters om een dienst te vragen. Iedereen wil dat de meeting lukt, en daar hebben ze best wat voor over.

Geniet gewoon relaxed van je eigen meeting, dan doen anderen dat ook.


Nou, dat was het dan wel zo'n beetje..:P
Het stelt dus écht niks voor, maar je krijgt er enorm veel waardering en plezier voor terug.

Dusss: Gewoon eens doen!! :)


Mvg, Leo.:D
Laatst gewijzigd door Leo op 20 okt 2007, 06:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
johan millenaar
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 dec 2004, 22:28
Locatie: Hunzevallei
Contacteer:

treffen

Bericht door johan millenaar »

hallo
zoals leo al schrijft, is het organiseren van een treffen erg simpel
zelf 'organiseer' ik al sinds 2002 ( wegens verbouwing in 2004 niet ) voor een select gezelschap een culinair/politiek treffen(tje) elk jaar rond 11 september en elke keer is het erg leuk
de maaltijden zijn ( natuurlijk ) van een erg hoog gehalte en het gelul over politiek onder genot van geestverruimende stoffen bij vuurtjes slaat meestal nergens op, maar is desalniettemin erg geslaagd
dit jaar kwam niko al op zaterdag, hans en john op zondag, en 'swoensdags vertrok 'iedereen' weer
helaas konden rob en suze dit jaar niet komen, en ook wessel niet wegens griep
we hebben naast de bovengenoemde activiteiten o.a. nog brandhout gezaagd, alle banden op de juiste spanning gebracht ( jaarlijks terugkerend ritueel ), een rondrit ( in één bus ) gemaakt door noord-oost groningen, waar we bij het ambonezen-bosje aan de dollard nog het prachtige dijkmonument hebben bezichtigd met de fabuleuze tekst : gain diek, gain laand, gain mensen
we zijn in de gelukkige omstandigheid van een huis met ruimte voor een bus of 6/7, met een gasten-douche en -wc, dus ook op dat punt verloopt het gesmeerd
en zo kijken we met plezier terug op het 5e culinair/politiek treffen en zullen zeker volgend jaar het 6e organiseren
groet
johan
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Bericht door jooph »

Hallo,

Wat misschien ook wel een geschikte plek is, dat zijn de bietenopslagplaatsen die op het platteland zowat om de drie kilometer te vinden zijn.(vaak een lus in de weg)
Meestal mooi geasfalteerd en rustig gelegen, met plek voor zo'n 5 tot 10 campers maximaal.
Geen kans om weg te zakken :lol:

Driekwart jaar liggen ze er verlaten bij alleen in de maanden oktober t/m december liggen er bieten.

Bij mij op loopafstand b.v.:
http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&ll=5 ... &z=17&om=1

http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&ll=5 ... &z=17&om=0

groeten,

Joop
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten