toch maar wel LPG-tank gebruiken dan?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nismo joe
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
Locatie: Cuijk

toch maar wel LPG-tank gebruiken dan?

Bericht door nismo joe »

Onze camper heeft er een LPG tank onder hangen. Kook gedeelte en een kachel??? die in de vloer hangt zitten erop aangesloten. Ik zal binnenkort even detail foto's maken.

De vorige eigenaar heeft deze bus dus hooguit een maandje gehad. Ik weet dus vrij weinig van de bus. Daarom wou ik eigenlijk de lpg installatie eruit halen en er een losse gasfles voor in de plaats gaan gebruiken.

Maar nu heb ik net even hier e.a. gelezen en eigenlijk komt het erop neer dat ik dan meer nadelen dan voordelen in huis haal :lol: Dus toch maar even hierin verder verdiepen.

Ik wil nu dus gaan checken of de installatie nog veilig is zodat we het ook kunnen gaan gebruiken. Hoe kan ik het beste te werk gaan?

Ik dacht aan zeepsop op alle koppelingen sproeien om op lekkage's te checken. Maar wat kan ik nog meer doen?
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

zeepsop op alle koppelingen

Verdere mogelijkheden, voor de vuist weg:

- Roestvorming aan de tank (als-ie buiten zit)?
- Visuele inspectie van alle leidingen, speciaal eventuele rubberslangen (jaar van fabricage?).
- Werkt de aansteekbeviliging van alle pitten en van de kachel?
- Controle van alle gaspitten en de kachel: brandt alles mooi blauw en zonder te roeten?

Als dit alles goed bevonden is, heb je met een LPG-tank (vooropgesteld dat er damp en geen vloeibaar gas uitkomt, zoek even elders op dit forum) een veel goedkopere oplossing dan met losse flessen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
nismo joe
Berichten: 83
Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
Locatie: Cuijk

Bericht door nismo joe »

Ik dank u voor het snelle antwoord :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast