tocht

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
joy

tocht

Bericht door joy »

ola

kheb afgelopen week wegens teveel tocht een hele hoop gaten dichtgekit waar kabels doorheen liepen in schutbord en waar geen fatsoenlijk rubber meer aanzat, nu tocht het nog steeds en dan voornamelijk door het gat waar de radio hoort te zitten voel ik het het meest

de vraag:

kan ik dat afsluiten, waar komt die tocht vandaan? door de ventilatorroosters aan de bovenzijde net onder de ruit?

in mijn 407 zaten onder de dash kleppen die je open en dicht kon zetten, maar die kon ik bij de 207 niet 1 2 3 vinden

wie weet raad

gr

joy
joy

Bericht door joy »

niemand?
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Is het carrosseriewerk zelfde als een 207D ?? Of de 508 Dusseldorfers??

Als het plaatje klopt zal het wel de TN serie zijn en dan kan de tocht van 2 kanten komen: de motorkap zit niet goed dicht of de afdichting is niet goed meer. Of via de luchtinlaat voor onder de voorruit, dan wel via de kachelunitdie er achter zit.
De inlaatroosters kunnen doorgeroest zijn. :cry:

Zoek ze

Frank
A_A

Bericht door A_A »

He hoi, ik weet niet of het werkt maar..
Mijn vader installeerde vroeger kachels en luchtbehandelings installaties. Om te testen of de afzuiging goed was had hij rook potjes. Geurloos maar wel wel dikke rook.Je stak ze aan en ze gaven mooie witte rook af. Ik meen dat we ze ook wel zagen bij krakers rellen :-)
Als een pand niet goed geïsoleerd was kon je aan de buiten kant ook meteen zien waar het tochtte.

Ik weet niet of dat in een bus werkbaar is, maar theoretisch zou je dan wel kunnen zien waar de rook uitkomt.

Niet flauw bedoeld hoor, maar de tocht wordt nu eenmaal zichtbaar op deze manier.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
joy

Bericht door joy »

okeej, het betrefd een 207d

motorkap?

ueh, als die niet goed afsluit, dan zou ik dat volgens mij niet binnenin cabine hoeven voelen , maar ik ga de rubbers checken

edit,ah motorkap, die van binnen uiteraard, kwartje viel laat :wink:

de roosters zijn ietwat verroest maar niet rot, en wellicht dat het meespeelt, ik heb nog stees geen werkende kachelventilator , mischien issie der wel uit gehaald en zit daar nu een groot gat? :shock: :wink:

het begint fris te worden nu met deze temperaturen dus ik ga maar eens kijken met van die rookdingen, of gewoon een aansteker :wink:

thx iig
Laatst gewijzigd door joy op 16 nov 2007, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Kijk eens goed DOOR dat rooster a/d buiten kant, daaronder wil het wel eens verrot zijn.
Daaronder zit dan weer je zekeringskastje dat vaak ook te lijden heeft gehad.

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
joy

Bericht door joy »

goeie tip

zometeen kijken als ik thuis ben

gr

joy
Plaats reactie