Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Saskia

haar ei

Bericht door Saskia »

Zielig hoor. Je vader en die kip.
z'n eerste ei gelegd
Dat kan natuurlijk niet hè. Die kip is toch zeker vrouwelijk?
Afbeelding

groetjes van Saskia
winand

Bericht door winand »

Vandaag even de zekeringen nagelopen, contactjes opgeschuurd en bij gebrek aan vervangende zekeringen heb ik de volgende handleiding gehanteerd:

Afbeelding
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Bedankt voor de reacties :) De kip heeft inmiddels haar (je hebt gelijk, Saskia) 2e ei gelegd :)

Voor wat betreft de Hanomag, we hebben besloten de motor niet open te maken maar meteen de andere motor erin te hangen. Die is goed en 't is de goedkoopste oplossing. (en ook minder werk)
Het openmaken vonden we wel een mooi winterklusje.

De oude motor is er inmiddels uit, dat ging eigenlijk simpeler als verwacht, zelfs de flens van de uitlaat ging zomaar los! :shock:
Alleen wilden wij hem onderlangs weghalen (blok op motorheftafel, motorsteun los maken en bus in de trekbek met heftruck optillen en wegrijden zodat ie onder de vooras langs kan), maar dat kan niet: de bouten van de motorsteun zitten aan de binnenkant en kunnen er niet uit omdat ze tegen de motorrubbers aanlopen. Dus de motor MOET bovenlangs eruit.

Het verwijderen begint onlogischerwijs met het verwijderen van de rechter cabinedeur en de passagiersstoel... Met een lange lepel op de heftruck en een ketting aan de hijsogen (oh, dus daarom zitten die er dus op!) het ding heen en weer geschud tot ie vrij was van de bak, helaas liep eerst het oliefilter vast, dus die er eerst maar weer af. Even om denken bij de montage van de andere motor, straks. Beetje draaien en wrikken en hupsa, binnen 10 minuten stond de motor buiten op een pallet. Komende week het vervangende beestje ophalen en straks weer met de vlam in de pijp door de Brennerpas, hoop ik... :)

Kunnen we in elk geval zeggen, dat ALLES nu onder handen genomen is! ;)

Groeten,
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Ikzelf schreef:...en straks weer met de vlam in de pijp door de Brennerpas, hoop ik... :)
Niet direct met de vlam, maar eerder met dikke wolken zwarte rook! :mrgreen: We zijn dus weer mobiel.

Wat meteen opvalt bij deze andere motor, is dat ik veeeel minder lang hoef te gloeien (ondanks dat de gloeiers overgezet zijn van de oude motor) en dat hij net als mijn oude groene busje lekker nagelt als hij koud is. Ook is de motor veel sneller op bedrijfstemperatuur en na zo'n 2 uur stilstaan start ie probleemloos zonder gloeien.

Helaas wel weer even wennen, terug van 80 naar 65 pony's. Kon gister met die harde wind maar net aan 80 halen. Maar ja, wat heb je aan een 80 pk motor die vastloopt als het hard waait? Liever dan deze!
Overigens viel gister ook het kwartje waarom het voorste deel van de cabinevloer demontabel is, als je een zescylinder hebt moet dat deel eruit omdat de motor meer naar voren uitsteekt. Logisch, eigenlijk...

Enkel de brandstofpomp lekt nog wat, dus die zal er nog even af moeten en misschien nog iets afgesteld moeten worden.
Ben echter allang weer blij dat die roesthoop het weer doet, we waren er even goed klaar mee!

Groetjes
Jeroen
Saskia

groen

Bericht door Saskia »

Vandaag hebben we bijna de hele bus geschuurd. We zagen eruit als de Hulk en de vriendin van Shrek . :mrgreen:
Afbeelding

groetjes van Saskia
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

de Hulk en de vriendin van Shrek

Foto :!: :!: :!:
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Saskia

Bericht door Saskia »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes van Saskia
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Spreeeeekend :!: :!: :!:
Groeten,

Ernst / Admin

bart

Bericht door bart »

Bij mij hebben ze een raampje van mijn auto in getikt en de autoradio, PDA
tomtom, en al mijn CD weggehaald(kopietjes), En die eikels konden zelfs de
liter rem olie niet laten liggen die had ik vandaag nodig om het rem systeem door te spoelen met nieuwe olie.

Ach ja, wordt je weer eens een keer met de neus op de feiten geduwd dat het niet altijd bij anderen is. Stomste is nog dat ik het gehoord heb :-(
Ze hebben de camper ongemoeit gelaten, hadden ze die maar gepakt daar zit namelijk een alarm in.

Bart,
Soms een engel
soms een duivel
maar altijd mijzelf
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Da's balen Bart, de schade inmiddels weer gerepareerd? Stelletje #$$% met hun #@$#% poten aan andermans spullen te zitten.... :(
---------

Gisteren kwam ik er achter dat mijn achterbuur hier 2 stuks BMW R90/6-en heeft: één EML met zijspan en naafbesturing en één gewone solo, maar met zo'n grote (walgelijke!) jaren '70 Gläser kuip. Ik kwam er achter doordat hij met die onnoze kickstarter van het ding*, die mijn R90S ook heeft, zich lens zat te trappen om hem te starten.

Dus ik liep met vriendinlief er expres even langs om even te kijken, en wou al bijna vragen 'doet ie het niet' tot ik mezelf bedacht dat als mij hetzelfde zou overkomen en ik met een complet motorpak in de volle zon mezelf lens zou staan te trappen ik ook niet echt op zo'n opmerking zou zitten te wachten!
Dus maar beleefd gevraagd of de startmotor soms kapot was... dat bleek dus het geval. Nou zit op zo'n hok net zo'n Bosch startmotor als op mijn eigen R90S en de Guzzi die ik hiervoor had -beide hadden in het begin vaak last van een lastig startrelais. Dus ik gooi een balletje op dat de boosdoener nog wel eens het relais zou kunnen zijn, en hij probeert het nog eens, en ja hoor, starten lopen met de startmotor! :mrgreen:

Groetjes
Jeroen

* die kickstarter zit haaks op de versnellingsbak waardoor je met je tenen moet trappen -en dat niet alleen, daar zit ook een voetsteun waardoor je haast geen slag hebt!
Geen wonder dat bij de iets nieuwere modellen, dat ding er niet meer op zit... ;)
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Wij hadden vandaag (inmiddels gisteren) niet echt onze dag...

- Vanmorgen bleek de draaiknop van de wasdroger rond te draaien zonder de schakelaar mee te nemen. Pas over een paar dagen gelegenheid om de zaak te demonteren.

- Uitslag van een MRI scan van m'n nek gekregen: stel tussenwervelschijven versleten.

- Een doos boeken in de auto geladen om die in de OBCZ (Official Bookcrossing Zone) te Best af te geven, volgens hun website zeven dagen per week open. Blijkt alles donker en staat er een kaart voor het raam "Maandag gesloten".

- In de loop van de middag vond ik het steeds mistiger worden. Geen wonder, heb vanmorgen vergeten m'n lenzen in te doen. Stom!

- Lekker gegeten bij vrienden in Best. Willen we naar huis, blijkt het rechtervoorraam van de Å koda verbrijzeld en het dashboardkastje geleegd. Wat moet een dief nou met onderhoudsboekjes??? Alle waardevolle zaken, zoals radio, zonnebrillen en de boodschappen achterin hadden ze laten liggen.
Net via het web aangifte gedaan, al denk ik niet dat ik voor inbraak verzekerd ben. Morgen maar een nieuwe ruit proberen te scoren, want ik heb die wagen momenteel hard nodig...

Maar er zijn genoeg mensen op deze aardkloot die helemaal geen auto, geen wasdroger, geen contactlenzen en geen boeken hebben, dus zo slecht hebben we het niet!
Groeten,

Ernst / Admin

Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Da's lullig .. :cry:

ALs je een kopie nodig hebt van het instructieboekje,.... Den Bosch is maar 30 km weg.... :lol:

Frank
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ik heb in het volgende dorp een perfecte garage, eenmanszaak http://users.skynet.be/fa360328/NVa/index2.htm die alleen maar Škoda diesel en Honda benzine doet omdat hij vindt dat de Honda diesels niet deugen, net zo min als de Škoda (VAG) benzinemotoren (hier in België rijdt men veel meer diesel dan in Nederland, de belasting is ook niet zo belachelijk hoog). Daar heb ik ook de Škoda gekocht, om er klant te kunnen blijven, na mijn goede ervaringen met de vorige Octavia.

Ik vind dat Bart maar voor die boekjes moet zorgen, hij verdient per slot van rekening ook aan me (al zijn de beurten hier minder dan de helft van wat ik in Nederland betaalde).
Groeten,

Ernst / Admin

Frank.fjph

Ik heb maar zo'n benzine Octavia, maar dat moet hier wel om de fin. reden die je noemde.

Bovendien is er hier de hetze tegen dieselmotoren , waarbij kennis van zaken achterblijft bij het politieke gewin van de betrokkenen.

Ik ben nog steeds van mening dat de hele antidiesellobby alleen gestoeld is op het financiele gewin, eerst zwart maken en dan zwaar belasting erover heffen.
In Den Bosch moet je oppassen met de Wolff, als ze je voor vrachtwagen aanzien mag je de stad niet meer door, zelfs niet de doorgaande weg langs station (onder Draak door)
Frank
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Of beter, wat is er gisteren gebeurd.

Het einde van een rampweekje op kleine schaal :mrgreen:

-keramische kookplaat heeft nog maar 1 werkende zone, waardoor bieten+piepers+gehaktballen wel erg lang duren om te klaar te maken!

-bijna geëlectrocuteerd door een lamp waarvan de schakelaar toch echt op UIT stond, LES: vertrouw nooit een lamp met zo'n aanraak-dimmer!

-en tot slot gebeurt er gisteren, terwijl ik voor mijn werk ff een ritje in Hoorn maakte, gebeurt er eerst dit:

Afbeelding
Lijkt nog niet veel te zien, maar de bumper kentekenverlichting is zover omhoog gekomen dat de kofferklep niet meer open gaat. Normaal zit die ook recht in lijn met het spatbord.

En ongeveer 1 seconde na die klap, dit:
Afbeelding

Wat is er dan precies gebeurd? Stond te wachten voor een rood stoplicht, die springt op groen, maar de Chrysler Voyager voor me rijdt niet. Ik kruip er langzaam naar toe, en toeter bescheiden om te laten weten dat het groen is en ie kan gaan rijden. Vrouw-aan-stuur in de auto achter me, incl. druk kwetterende zus en 4 kinderen die naar huis willen, denkt: 'die gaat' en scheurt weg, ramt mijn Corsaatje en duwt die in de Voyager voor me, die er nog steeds stond.

Dankzij m'n trekhaak is geloof ik de hele acherkant wat ontzet omdat de bumper 5-7cm omhoog gekomen is en de achterklep tijdens het rijden telkens openspringt -geen probleem, blijft toch achter de kentekenplaatverlichting hangen.

De voorkant lijkt erger dan het is, radiateur is iig niet geraakt en rijdt nog wel. Vandaag naar de Slopel-dealer geweest, geschatte schade is €1000,= ex BTW, als 't goed is komt maandag de taxateur. Chef werkplaats denkt dat hij door het laswerk van schoonvaders er nog wel 500-750 euro uit kan slepen met behoud van het wrak. Ondanks dat het maar een oud karretje was heb ik me rustig gehouden, maar was echt woest op dat mens gister!!!!! :evil:

Die auto had een forse afdruk van mijn trekhaak+bumper, de Voyager voor me had, op wat krasjes na, helemaal niks, omdat die doorgerold is. Stond niet op de rem...

Jeroen
Frank.fjph

Jeroen,......
Da's lullig altijd met oude auto, is totalllos voor je er erg in hebt, en dan heb je niks nieuws mee, m :cry:
maar er glort hoop zie ik, goede onerhandelaar bij de garage en een lsarrer in de bekenden kring............ :lol:

Dus zie er nog wat aan opver te houden........ behalvbe ergernis

Groeten,

Frank
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Ja, zeker lullig, een nieuwe wieldop is al meer dan de dagwaarde...

Hij's vandaag getaxeerd en die expert was echt een bal van de bovenste plank. Wilde al niet tegen de garage zeggen wat de schade was (vreemd) en belde mij daarna op om te zeggen dat ik 150 euro+wrak (waarde 50 euro) mocht hebben.

Niet al te vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik daar geen ander voor heb en dat het toch niet mijn schuld is etc etc. Ik kreeg het idee dat hij dacht dat ik er probeerde beter van te worden omdat hij nu begon te mekkeren dat hij geen bewijs had dat de voorkant niet al schade had?! Ik had toevallig vorige week (ook voor mijn werk) 15 computers+TFT monitoren mee en van die 'pimp my ride' had mijn collega toevallig wat foto's gemaakt en dat heb ik hem op een gegeven moment niet echt subtiel verteld (vriendelijk blijven hielp al niet meer).

Afgehamerd op 250 euro met behoud van het 'wrak'. Dus... zondag ff bumpertje scoren op de sloop, grote hamer en eind hardhout in de hand, boel weer wat recht timmeren zodat de klep weer sluit, ander bumpertje erop en gaan weer, hij spoort nog wel in elk geval volgens de expert.

Nou ja, fijn te weten dat je auto minder waard is als de nieuwe kookplaat die we net gekocht hebben! :mrgreen:

Groeten Jeroen
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Verzekeringen zijn alleen maar goed om overheen te kotsen Jeroen.. :?
En experts mogen ze van mij inzetten in Urganistan of hoe dat gat ook heet.

Dat jij er nog zo optimistisch onder blijft is mij een raadsel... :shock:

Groetjes, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Mijn ervaring is dat het tuig van de richel is!

Zo had ik ook een keer schade aan een auto: voorspatbord aan barrels.
Ik kon F150.00 krijgen want bla bla enzovoorts.
Ik zei das oke, maar ik hoef geen geld wil het in natura.
Hoe bedoel je dat zegt die die laaienlichter, ikke: ik schop ff voor dat geld bij jou wat deuken er in, dan is het weer geregeld, toch!?

Ik kreeg er zo maar 150 bij, aardige meneer he?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Frank.fjph

Verzekeringen blijven instanties waar meergeld naar toe gaat dan er vandaan komt, anders kunnen ze die dure gebouwen , directeuren en aandeelhouders ook niet betalen.................en dat moeilijk doen is om de bonussen te kunnen betalen...
:lol:
Frank
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik heb 2 bomen liggen in handzame stukken die ik nog moest kloven.

Dennis is natuurlijk liever lui dan moe dus wilde ik een Kloofmachine huren. Die dingen zijn zo groot dat er een aanhanger aan te pas moet komen om ze thuis te krijgen (vanuit het verhuurcentrum.) Nu heeft mijn Golf geen Trekhaak en we hebben geen aanhanger dus ik heb tegen beter weten in maar weer een kloofbijl gekocht bij de gamma.

Uiteraard ook dit bijltje kapot geslagen in ongeveer 15 minuten. :evil:

Steel gebarsten.

Nu lig ik dus vet te balen. Ik had zo ondertussen beter 3 kuub gedroogd en geklooft kunnen laten komen voor 100 euro.

Dennis
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Optimistisch, ach ja, had al zowat ruzie met die @#$5 expert (misschien kan ie inderdaad nog wat oorlogsschade taxeren in Uruzgan ofzo?) dus wat moet je? Heb vriendelijk uitgelegd dat het mijn schuld niet was en ik voor dat geld niks anders kan kopen en hem uitgedaagd mij te laten zien waar hij dan dacht dat wel kon. Daarna werd ik alleen maar onvriendelijker maar 't mocht niks baten.

Zit ook wel eens op Opel-forum te struinen en kwam daar iemand tegen die nog wel wat rotzooi voor zo'n Crossa wist en hij had ongeveer 't zelfde gehad. Met wat mazzel is alleen de rand waar het slot in valt krom en die is met geweld wel weer goed te krijgen -gewoon ff aan die @#$#@$ van een expert denken en dan komt het wel goed.

We zien 't wel, maar 10 seconden na de klap had ik al er al een k*o*egevoel bij, juist omdat het zo'n oud wagentje is.

Nou ja, kan zondag bij broer op de brug in W'werf dus dan maar eens kijken. Is alleen allemaal zoveel gezeik en geregel door het gepruts van een ander!

Groeten Jeroen
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Ha, de Crossa lijkt er weer wat op!

Vanmorgen ff op de brug de voorbumper eraf gehaald en mazzel gehad met de radiateur, zit wel een deuk in, maar is niet lek. Het front was nog redelijk OK, weer even wat teruggebogen. De plaat die in de bumper zit weer recht gebogen onder de pers, de uiteinden om het hoekje met een boutje aan de voorschermen vastgezet (de originele plastiekjes waren helemaal kapot getrokken) en 't zit weer.

Ook de achterbumper eraf gehaald en die bleek enkel bij de bevestiging in elkaar gedrukt, dat van binnen uit weer teruggeramd en ook de klep sloot daarna weer goed. Tot slot 'eeuwige Opel-kwaal' spatbordrandjes nog ff in de Hammerite gezet en 2 andere bandjes erom zodat ie in elk geval weer op 4 stuks van dezelfde maat staan in plaats van 3 verschillende.

Hij rijdt weer goed nu, dus 't kan weer ff! Alles wat ik er nu nog voor krijg, is winst zullen we maar zeggen.

Groetjes
Jeroen
Frank.fjph

Kijk zo levert zo'n expert toch nog wat op..........
Frank
Dennis en Nancy

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Dennis en Nancy »

Met het vastschoeven van de kentekenplaat aan de voorzijde van de 608 mezelf aardig bezeerd.

Ik sla met een schroevendraaier een gat in de kentekenplaat. Zet er een dikke schroef in en houd het geheel voor de bumper. Met een accuboor schroef ik het vast,.......

Hou altijd de #$%@^%# plaat vast. Ik heb een dikke buil en een aardige snee voor op mijn kop. bril gelukkig ongedeerd.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie