Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
eelke
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2007, 23:28

Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden

Bericht door eelke »

Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden?
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik dacht dat een 60x al leeg zo'n 3.5 ton weegt, dus dat word niets!
Of "groot" rijbewijs halen of een kleinere aanschaffen.

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden

Bericht door Frank.fjph »

Volgens mij is de 609 serie van na 1987 (ecovan/vario) en is die nooit in NL in een uitvoering onder de 3500kg geleverd, en dan kan je het vergeten

Frank
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden

Bericht door Dennis en Nancy »

Onze 608 met aluminium opbouw woog leeg al 2900kg en dan is ze kaler dan kaal!

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden

Bericht door Arnold Smeets »

eelke schreef:Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden?
Je kunt de afdeling homologatie en conformering van MB bellen en jouw chassisnummer doorgeven, zij kunnen aangeven of het qua papierwinkel kan. Een auto boven 3500 kg valt in een andere typegoedkeuring dan een auto onder 3500 kg en niet altijd is terugkeuren zomaar haalbaar. Als het wel mogelijk is kunnen zij aangeven of je eventueel nog wijzigingen moet aanbrengen.

Met het bericht dat het mogelijk is en met die lijst van wijzigingen zou je eerst moeten (laten) beoordelen of die wijzigingen wel nodig zijn, wie weet zijn ze al eens uitgevoerd. Daarna zou ik eerst met de RDW overleggen, neem de auto en ga naar het keuringsstation en vraag het daar. Die mensen weten van de hoed en de rand, degenen aan de telefoon op het call centre (die beantwoorden ook e-mail) weten het niet tot absoluut niet. Noteer even de naam van degene die je te woord staat, altijd makkelijk als je nog eens wat moet vragen en ook makkelijk als je komt keuren en zijn collega er anders over zou denken.

Daarnaast zit je nog steeds met het gewicht, de uiteindelijke compleet ingerichte auto moet royaal onder de 3500 kg uitkomen, met de passagiers er bij. Met 2900 kg kaal gewicht die hierboven genoemd is heb ik daar toch wel weinig vertrouwen in!

Bedenk dat je risico er niet in zit dat je beladen auto boven het administratief toegestane gewicht zit maar dat door overschrijding van dat gewicht je verzekeringsmaatschappij heel erg moeilijk kan doen bij uitkeren. Ofwel: wel uitkeren maar vervolgens op jou verhalen.

Daarnaast heb je kans op bekeuringen onderweg en als je het te bont maakt mag je ter plekke uitladen. Dit komt voor (norm is meer dan 10%) overbeladen bedrijfswagens regelmatig voor maar inmiddels wordt de politie ook strenger voor andere voertuigen. Als je echt te zwaar bent gaan ze ook moeilijk doen over de APK, je hebt dan die van een personenauto terwijl je auto een vrachtwagengewicht heeft. Vinden ze niet leuk!

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
eelke
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2007, 23:28

Re: Kan een Mercedes 609 op B-rijbewijs en camper gekeurd worden

Bericht door eelke »

Hey bedankt voor de uitleg ik denk dat dit idee van de baan kan voor mij :) zal wel bij mn 508 blijven..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten