10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
- Berthil
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Omdat we niet rekening in oZ/Gallon heb ik ze omgerekend.
Het is alleen de vraag welke gallon wordt bedoeld de engelse of de amerikaanse,
Daarom beide omreken tabellen.
Als er gerekent word met de Engelse Gallon:
Oz/10Gallon______percentage________cl in een tank van 80L
1 _________________0,063%_______________5 cl
2 _________________0,125%______________10 cl
3 _________________0,188%______________15 cl
Als er gerekent word met de Ammerikaanse Gallon:
Oz/10Gallon______percentage________cl in een tank van 80L
1 _________________0,075%_______________6 cl
2 _________________0,150%______________12 cl
3 _________________0,225%______________18 cl
Ik gebruik de aceton nu twee jaar en hij loopt nog prima, geen problemen geconstateerd.
Daarnaast gebruik ik ook de duurdere diesels, want die geven ook iets meer power.
Uit de grafiek kun je ook zien dat je er niet te veel in moet gooien, anders werkt het averrechts.
Groeten Berthil.
Het is alleen de vraag welke gallon wordt bedoeld de engelse of de amerikaanse,
Daarom beide omreken tabellen.
Als er gerekent word met de Engelse Gallon:
Oz/10Gallon______percentage________cl in een tank van 80L
1 _________________0,063%_______________5 cl
2 _________________0,125%______________10 cl
3 _________________0,188%______________15 cl
Als er gerekent word met de Ammerikaanse Gallon:
Oz/10Gallon______percentage________cl in een tank van 80L
1 _________________0,075%_______________6 cl
2 _________________0,150%______________12 cl
3 _________________0,225%______________18 cl
Ik gebruik de aceton nu twee jaar en hij loopt nog prima, geen problemen geconstateerd.
Daarnaast gebruik ik ook de duurdere diesels, want die geven ook iets meer power.
Uit de grafiek kun je ook zien dat je er niet te veel in moet gooien, anders werkt het averrechts.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Ook aan deze kant geen problemen met leidingen of motor (OM616) bij geregeld gebruik.
Mvg, Leo.:D
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Hoi,
Ik gebruik het dagelijks in m'n Renault Express.
normaal 1: 18 m met aceton royaal 1: 20!
Moet er wel bij vertellen dat ik een rustige rijder ben.
Groet Anton
Ik gebruik het dagelijks in m'n Renault Express.
normaal 1: 18 m met aceton royaal 1: 20!
Moet er wel bij vertellen dat ik een rustige rijder ben.
Groet Anton
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Ik ben aan het proberen met een goede 2 takt olie door de diesel. Misschien de aceton ook eens proberen.
Stationair loopt de OM314 met toevoeging van de 2 takt olie absoluut mooier rond en is iets stiller. Verbruik moet ik nog meten, rij momenteel niet zo veel met de UPS.
Dennis
Stationair loopt de OM314 met toevoeging van de 2 takt olie absoluut mooier rond en is iets stiller. Verbruik moet ik nog meten, rij momenteel niet zo veel met de UPS.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
geen wonder gebeurd, Ik heb geen verschil in verbruik gemerkt op deze tank. Vermogen scheelt ook niet.
Wel loopt hij rustiger en mooier rond. De OM314 'bonkt' iets als ik met (te?) laag toerental stationair sta te draaien. Dat is met de 2 takt olie erin een stuk minder.
Ga ik nu de komende tank eens de aceton proberen een daarna de premium diesel? Of zeggen jullie na 7 pagina's maak je niet druk om die aceton en tank gewoon de premium diesel.
Dennis
Wel loopt hij rustiger en mooier rond. De OM314 'bonkt' iets als ik met (te?) laag toerental stationair sta te draaien. Dat is met de 2 takt olie erin een stuk minder.
Ga ik nu de komende tank eens de aceton proberen een daarna de premium diesel? Of zeggen jullie na 7 pagina's maak je niet druk om die aceton en tank gewoon de premium diesel.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Hoeveel % 2-takt had jij toegevoegd Dennis?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
1 op 200.
De huidige nog volle tank ietsje meer 1 op 150.
Dennis
De huidige nog volle tank ietsje meer 1 op 150.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Klopt aardig.
Door zo'n mengsel worden je terugslagklepjes en verstuivernaalden gesmeerd en gaat hij dus mooier lopen.
Dat het in verbruik zou schelen heb ik nooit echt gemerkt.
Wbt aceton of Premium: Ik kan niet op je loonstrookje kijken Dennis.:D
Ik heb al geschreven dat de motor alvast een stuk schoner wordt wbt roetaanslag wanneer ik met Premium gereden heb.
Maar alleen voor de kracht is aceton goed genoeg.
Persoonlijk zou ik eerst een tank Premium verstoken om je karretje schoon te krijgen, daarna eens aceton proberen.
Mvg, Leo.:D
Door zo'n mengsel worden je terugslagklepjes en verstuivernaalden gesmeerd en gaat hij dus mooier lopen.
Dat het in verbruik zou schelen heb ik nooit echt gemerkt.
Wbt aceton of Premium: Ik kan niet op je loonstrookje kijken Dennis.:D
Ik heb al geschreven dat de motor alvast een stuk schoner wordt wbt roetaanslag wanneer ik met Premium gereden heb.
Maar alleen voor de kracht is aceton goed genoeg.
Persoonlijk zou ik eerst een tank Premium verstoken om je karretje schoon te krijgen, daarna eens aceton proberen.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- nismo joe
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 16 jun 2007, 17:17
- Locatie: Cuijk
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
ongeveer 70 ml in de volle tank v-power diesel gedaan.
Hij "sprint" nu van 50 naar 80 in ongeveer 32 seconden in de 4. Dat is vrij netjes dacht ik zo voor een OM616 :)
Ben nu erg benieuwd wat hij doet met de autoambulance erachter met auto erop :)
Afgelopen weekend had ik er alleen V-power diesel in zitten. Van 0-50 was hij even "snel" als de hanomag F55 van vrienden van mij met ook een autoambulance erachter. Alleen vanaf de 50 naar de 80 kon je een kwartier voor uittrekken. Tussen de 60 en 70 zit ergens een dood punt.
Ben dus erg benieuwd wat hij nu doet met aceton toevoeging icm trailer erachter.
Hij "sprint" nu van 50 naar 80 in ongeveer 32 seconden in de 4. Dat is vrij netjes dacht ik zo voor een OM616 :)
Ben nu erg benieuwd wat hij doet met de autoambulance erachter met auto erop :)
Afgelopen weekend had ik er alleen V-power diesel in zitten. Van 0-50 was hij even "snel" als de hanomag F55 van vrienden van mij met ook een autoambulance erachter. Alleen vanaf de 50 naar de 80 kon je een kwartier voor uittrekken. Tussen de 60 en 70 zit ergens een dood punt.
Ben dus erg benieuwd wat hij nu doet met aceton toevoeging icm trailer erachter.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:42
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Al voortlezend op dit interessante forum kom ook ik op het topic van de aceton. Ik heb er (uit dit forum tenminste) al best wel wat van gelezen en mijn voorlopige conclusie is dat je het kan proberen zonder risico's voor de levensduur van je motor of voor andere delen zoals pakkingen, dichtingen, slangen e.d. En dan ben ik dat dus ook van plan, de fles aceton van 1 liter (voor 3.60 euro) is al in bestelling. Ik rijd een (officiële benaming) Daimler Benz 602D (handelsbenaming ook wel Mercedes TN309D, motor OM617 3 liter 5 cyl. met 65kW of 88pk) handgeschakeld 5 versnellingen, ligt in / onder een Hymer 540 integraal camper van 1987. Ik ben pas een goeie 1000 km met het ding aan het rijden (na aankoop in Duitsland en 4 maanden lange invoerprocedure in België ...) en voorlopig noteer ik het gemiddelde verbruik (zonder aceton dus) rond de 1 op 8, waarbij gezegd moet worden dat ik de 90 km/u niet probeer te overschrijden ivm het verbruik (max. snelheid ligt rond 115).
Ik heb enkele concrete vragen rond het toepassen van aceton:
1. Wat zijn de te verwachten resulaten qua vermoegen/souplesse en verbruik voor mijn wagen? Koppel?
2. Ik lees dat je 0.15% (ofwel 1.5ml per liter diesel) moet bijmengen, maar lees ook berichten van betere resulaten bij 0.11%. Wat is het aan te raden percentage voor mijn wagen? Welke overwegingen kunnen spelen rond het variéren van het mengpercentage?
3. je kunt aceton kopen bij de DHZ of verfwinkel, apotheek, ... . Is alles hetzelfde? Of zijn er verschillen mbt de samenstelling of zuiverheid?
4. Er is al eea gekend over de risico's, maar misschien ook nog niet alles; áls er toch risico's blijken te bestaan voor de motor; op welk vlak liggen die dan?
Ik kijk uit naar jullie reacties, groetjes, Quin :)
Ik heb enkele concrete vragen rond het toepassen van aceton:
1. Wat zijn de te verwachten resulaten qua vermoegen/souplesse en verbruik voor mijn wagen? Koppel?
2. Ik lees dat je 0.15% (ofwel 1.5ml per liter diesel) moet bijmengen, maar lees ook berichten van betere resulaten bij 0.11%. Wat is het aan te raden percentage voor mijn wagen? Welke overwegingen kunnen spelen rond het variéren van het mengpercentage?
3. je kunt aceton kopen bij de DHZ of verfwinkel, apotheek, ... . Is alles hetzelfde? Of zijn er verschillen mbt de samenstelling of zuiverheid?
4. Er is al eea gekend over de risico's, maar misschien ook nog niet alles; áls er toch risico's blijken te bestaan voor de motor; op welk vlak liggen die dan?
Ik kijk uit naar jullie reacties, groetjes, Quin :)
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:42
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
experiment met aceton: Hymer 540 bj. 1987 op Mercedes 602D/309D OM617 5 cyl. diesel.
180ml aceton in volle tank 120 liter diesel = 0.15%.
Nu 30 km gereden; dus nog niets te zeggen van het verbruik. Wel is merkbaar dat de motor soepeler loopt en ook op lagere toerentallen iets meer trekkracht beschikbaar heeft.
Wordt vervolgd.
180ml aceton in volle tank 120 liter diesel = 0.15%.
Nu 30 km gereden; dus nog niets te zeggen van het verbruik. Wel is merkbaar dat de motor soepeler loopt en ook op lagere toerentallen iets meer trekkracht beschikbaar heeft.
Wordt vervolgd.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 21:42
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
(vervolg)
563 km totaal gereden tot zuid Belgie, dus ook stijgen en dalen. Kruissnelheid 90-95 km/uur, dat moet er wel even bijgezegd (het kan dus misschien zuiniger, met iets lagere snelheid, maar dan heb je m.i. een cruisecontrol nodig, want op de ene of andere manier lijkt de camper 'zelf' die snelheid op te zoeken).
Dan aan de pomp volgetankt: 70.14 liter diesel kunnen bijtanken (niet vergeten er dus weer 105 ml aceton in te kiepen, heb gehoord dat je dat niet in een volle tank erbij moet gooien ivm overlopen...?); resultaat 1 liter diesel (met 0.15% aceton) op 8.03 km.
Niet echt om over naar huis te schrijven, vind ik; wel heb ik de indruk dat hij iets beter optrekt. Wel ontbreken ook 'harde' meetgegevens van het verbuik zonder aceton, waarvan ik alleen maar schattingen gemaakt heb (schattingen lagen ook rond 1:8).
Wat denkt de technische lezer hiervan? Is het de moeite om met de aceton aan de gang te blijven?? Roept u maarrrr....
563 km totaal gereden tot zuid Belgie, dus ook stijgen en dalen. Kruissnelheid 90-95 km/uur, dat moet er wel even bijgezegd (het kan dus misschien zuiniger, met iets lagere snelheid, maar dan heb je m.i. een cruisecontrol nodig, want op de ene of andere manier lijkt de camper 'zelf' die snelheid op te zoeken).
Dan aan de pomp volgetankt: 70.14 liter diesel kunnen bijtanken (niet vergeten er dus weer 105 ml aceton in te kiepen, heb gehoord dat je dat niet in een volle tank erbij moet gooien ivm overlopen...?); resultaat 1 liter diesel (met 0.15% aceton) op 8.03 km.
Niet echt om over naar huis te schrijven, vind ik; wel heb ik de indruk dat hij iets beter optrekt. Wel ontbreken ook 'harde' meetgegevens van het verbuik zonder aceton, waarvan ik alleen maar schattingen gemaakt heb (schattingen lagen ook rond 1:8).
Wat denkt de technische lezer hiervan? Is het de moeite om met de aceton aan de gang te blijven?? Roept u maarrrr....
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Een hele tijd terug schreef ik al dat het bij mij in verbruik niks uitmaakt, dus je meting verbaasd me niks.
Het geeft wel een beetje meer power, en bij onderbemeten motoren is dat mooi meegenomen.:)
Maar verder is het nog steeds niet het wondermiddel waar de wereld op zit te wachten. Het blijft gepiemel in de marge. 8)
Mvg, Leo.:D
Het geeft wel een beetje meer power, en bij onderbemeten motoren is dat mooi meegenomen.:)
Maar verder is het nog steeds niet het wondermiddel waar de wereld op zit te wachten. Het blijft gepiemel in de marge. 8)
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Mijn OM314 doet ongeveer 1 op 8.3 tot 1 op 8.5 afhankelijk van snelheid. Op BP ultimate.
Kan ik 2takt toevoegen aan de BP ultimate of is dat niet zo'n strak idee? 8)
Dennis
Kan ik 2takt toevoegen aan de BP ultimate of is dat niet zo'n strak idee? 8)
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Ik heb gisteren 46 liter normale diesel getankt in de UPS in plaats van de BP ultimate waar de afgelopen 3 keer de tank mee heb afgevult.
Conclusie iets meer rook (blauw na stationair en incidenteel klein zwart plofje) en beduidend minder oempf,...... power dus!
Kortom,...... ik zal wel overgaan op de BP Ultimate.
Zijn er dezelfde resultaten met Shell V-Power?, mijn TDI reageerde hier iets anders op (meer rook)
Dennis
Conclusie iets meer rook (blauw na stationair en incidenteel klein zwart plofje) en beduidend minder oempf,...... power dus!
Kortom,...... ik zal wel overgaan op de BP Ultimate.
Zijn er dezelfde resultaten met Shell V-Power?, mijn TDI reageerde hier iets anders op (meer rook)
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- motohead
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:58
- Locatie: Abbekerk
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Diesel is al zo duur, dan ga je toch niet nog meer uitgeven voor diesel met een gouden randje.
Ik zou er af en toe een beetje slaolie indoen. Dat is nou het voordeel van die oude motoren.
groeten, Sandor
Ik zou er af en toe een beetje slaolie indoen. Dat is nou het voordeel van die oude motoren.
groeten, Sandor
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Tijdens mijn ritje met de F40 naar Portugal heb ik het 1 en ander kunnen uitproberen.
Totaal 5500km gereden op verschillende brandstoffen.
Hierbij kwam ik tot de volgende verbruikscijfers:
Normale diesel 1 : 6,7
Shell V-Power: 1 : 6,4
BP Ultimate: 1: 7,2
Normale diesel met een scheut aceton: 1 : 7,3 tot 7,6
De normale diesel voornamelijk op relatief vlakke weg gebruikt.
De rest in bergachtig gebied.
Na het tanken van Shell viel het meteen op dat de motor soft draaide, dus waarschijnlijk heeft de pomphouder de boel belazerd.
Over de hoeveelheid aceton kan ik geen mededeling doen; ik heb er maar wat ingelazerd.. :oops: Wat zo nu en dan resulteerde in een vrij scherp klinkend karretje die zeer graag de berg op wilde.. :P
Mvg, Leo.:D
Totaal 5500km gereden op verschillende brandstoffen.
Hierbij kwam ik tot de volgende verbruikscijfers:
Normale diesel 1 : 6,7
Shell V-Power: 1 : 6,4
BP Ultimate: 1: 7,2
Normale diesel met een scheut aceton: 1 : 7,3 tot 7,6
De normale diesel voornamelijk op relatief vlakke weg gebruikt.
De rest in bergachtig gebied.
Na het tanken van Shell viel het meteen op dat de motor soft draaide, dus waarschijnlijk heeft de pomphouder de boel belazerd.
Over de hoeveelheid aceton kan ik geen mededeling doen; ik heb er maar wat ingelazerd.. :oops: Wat zo nu en dan resulteerde in een vrij scherp klinkend karretje die zeer graag de berg op wilde.. :P
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 08 jun 2009, 23:52
- Locatie: Enschede
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Mijn normale auto rijdt ook op diesel. De laatste keer Excellium diesel getankt bij de Total, ik heb het idee dat dit eigenlijk niets scheelt. Ik heb het getest op 1 tank (ca 900 km) en kwam zelfs iets lager uit dan mijn gemiddelde over de afgelopen 3000km. 1:17.5 vs 1:20. Al maakt het sterk uit of ik snelweg (1:19, laat staan als ik richting de 140km/h ga ) of n-wegen rijd (1:25).
Ik ben ook zeer benieuwd naar het aceton verhaal, ik ga denk ik maar eens proberen of dit fijne 1.3 JTD motortje hier ook wat in ziet.
Ik ben ook zeer benieuwd naar het aceton verhaal, ik ga denk ik maar eens proberen of dit fijne 1.3 JTD motortje hier ook wat in ziet.
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Waarschijnlijk niet.:)storeman schreef: ik ga denk ik maar eens proberen of dit fijne 1.3 JTD motortje hier ook wat in ziet.
Voor zover ik de diverse topics op diverse fora heb uitgeplozen, merkt een moderne motor er weinig/niks van.
Wat natuurlijk niet betekent dat je het niet zou kunnen proberen.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 18:37
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een 6 cylinder OM352 diesel en 't bijmengen van 0,15% aceton?
- janvds
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
- Locatie: Amerongen
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
heb pas dieselreiniger gebruikt daar heb ik goede ervaringen mee, tijd met aceton toevoeging gebruikt.
We zijn naar Le Man geweest en de auto loopt stukken beter. getankt en dieselreiniger toegevoegd en ruim 700 km gereden en merkte dat het steeds beter reed en minder rookte.
jan vds
We zijn naar Le Man geweest en de auto loopt stukken beter. getankt en dieselreiniger toegevoegd en ruim 700 km gereden en merkte dat het steeds beter reed en minder rookte.
jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
Hobby 600 1986
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 18:37
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Is dieselreiniger 't zelfde als additief om de algen uit m'n dieseltank te houden?
En waar zou ik 't kunnen aanschaffen? (merk ofzo?)
MvG
Bernard
En waar zou ik 't kunnen aanschaffen? (merk ofzo?)
MvG
Bernard
- janvds
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
- Locatie: Amerongen
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Bernard
dat durf ik niet te zeggen, je koopt het bij de autoshop kost ong. 15 euro
er zijn paar merken denk dat ze allemaal het zelfde werken.
en ik tank nu weer gewone diesel
dat durf ik niet te zeggen, je koopt het bij de autoshop kost ong. 15 euro
er zijn paar merken denk dat ze allemaal het zelfde werken.
en ik tank nu weer gewone diesel
jan vds
Hobby 600 1986
Hobby 600 1986
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 18:37
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
En met een 6 cylinder OM352?
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
- Contacteer:
Re: 10 - 20% brandstofbesparing door toevoegen 0,15% aceton?
Ik maak me sterk dat wat geldt voor een OM314, ook geldt voor een OM352. Want die 352 is niets meer of minder dan anderhalve 314.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 0 gasten