gordels

Plaats reactie
Unknown User

gordels

Bericht door Unknown User »

Hallo experts,

Ik wil al een hele tijd gordels in de bus voor bestuurder en bijrijder. De schroefgaten zijn al gemarkeerd.

Nu heb ik driepuntsrolgordels gekocht van 3 meter bij de automaterialenhandel, maar die zijn te kort...

Bij Mercedes kunnen ze niets over gordels vinden via het chassisnummer, ze gaan het uitzoeken via de importeur.

Ik kan me niet voorstellen dat niemand gordels in zijn bus heeft, dus wat zijn eventuele oplossingen. Ik kom ongeveer een meter tekort...

Ik wil het liefst een simpele oplossing, niet zoiets wat ik gelezen heb op het oude forum. Er moeten toch langere gordels bestaan die ook in mijn busje passen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Er moeten gordels zijn die in een Mercedes bus passen. Een jaar of 5 geleden heb ik er een paar uit een oude Zweedse ambulance gesloopt bij van Vliet in Nieuwerkerk ad IJssel.
Ik kon ze zo overzetten in mijn bus. Alleen ontbraken de stoelen in die ambulance en moest ik de bevestiging zelf maken. Half Juli ben ik terug in NL Zal dan kijken of er een merk op staat. Het is een degelijke uitvoering Een stalenb bus die tegen de deurstijl is gebout

Na shledanou,
Leen (op vakantie naar Nederland? )
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Gordels

Bericht door De Rooie Reus »

Ik heb even gekeken in de 508-bus en het volgende staat op de 3-puntsgordel:
eerst het logo van MB en dan: 0008608485
daaronder:
REPA 0001 4047
40084
AR
4 m

en daaronder het EU-goedkeuringsnummer en de datum van productie.


Ik hoop dat je er iets mee kunt.


Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ik heb ook even een email gestuurd naar onze zoon. Bij hem staat de auto in een loods. Ik laat je weten als er op onze gordels een merk staat geschreven.
Morgen ook maar even een sms er aan wagen. Anders denk ik dat de email pas met de vakantie wordt gelezen :) :) Anders dan zijn pa leet hij zijn email maar te pas en on-pas.

Na shledanou Leen
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: gordels

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo Dees&jeroen,

Ik heb vroeger in mij bedrijfswagen, MB 407 en later ook in mijn 508 camper het te korte gordel probleem alsvolgt op gelost :

Ik heb de rolautomaat niet onder aan de deurstijl bevestigd maar op een strip plat staal van ongeveer 15 cm lengte en die strip zit bevestigt middels de bout van het gordel punt boven aan de deurstijl.

De Fexibele kabel met de sluiting heb ik t.o.v. het vloer punt ook 15 cm verlengt ander zat de sluiting niet naast de stoel.

Op deze manier is vrijwel elke gordel aan te passen en met beide auo's bij 2 x een RDW omkeuring en 24 x een APK keuringen nooit één opmerking over gehad, wel "E keur" gordels en "8.8"stalen bouten gebruiken.
Groeten Bert Steenhuis.

Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005, 13:17
Locatie: Nieuwendijk

Bericht door Joost »

Hoi Dees&Jeroen,

Ik heb voor zeven zitplaatsen gordels ingebouwd. Allemaal afkomstig uit sloopbussen met dubbele cabines. Als het echte bestelwagens zijn en niet die minibusjes, dan zijn de gordels ook lang genoeg om ze direct in te bouwen. Wel goed kijken naar het E merk en de staat van de gordels (geen pluisjes en zo). De staat van de donor zegt ook erg veel :wink:

Vergeet ook de bouten en moeren niet want die zijn en erg handig en erg duur als je ze nieuw moet kopen.

Succes,
Joost
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten