hallo MedeDubbelLuchter's,
Ik wil nog ergens een extra tank plaatsen, het liefst onder de bus.
Tussen de aandrijfas en de houten vloer is nog een hoogte van ruim ±20 cm.
Dit is bij stisltand gemeten, maar als de achterkant van de bus tijdens het rijden doorveert, zal de beschikbare ruimte minder worden denk ik ?
Heeft iemand op deze plek al iets gemonteerd ? zo ja , hoe groot ?
ruimte boven aandrijfas
- Herman508
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 22:10
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
ruimte boven aandrijfas
Groet, Herman
.......................................................
MB 508D ex-ambulance '86, OM314 motor
.......................................................
MB 508D ex-ambulance '86, OM314 motor
- Herman508
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 18 apr 2005, 22:10
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Inderdaad Abel, wel iets om rekening mee te houden.
Maar de dieseltank (en LPG tank) liggen naast de as...
in de tank gaat PPO, dus een boel vette zooi maar in princiepe niet gevaarlijk.
Wat zou het max toerental zijn van de as ? als er met zo'n kleine omtrek iets uitvliegt moet het enige massa en een hoge omtreksnelheid hebben om door een PE tank te slaan. (of de hele as moet er tegenaan slaan...)
eventueel plaatselijk met een extra plaatje 'wapenen' ?.
Maar de dieseltank (en LPG tank) liggen naast de as...
in de tank gaat PPO, dus een boel vette zooi maar in princiepe niet gevaarlijk.
Wat zou het max toerental zijn van de as ? als er met zo'n kleine omtrek iets uitvliegt moet het enige massa en een hoge omtreksnelheid hebben om door een PE tank te slaan. (of de hele as moet er tegenaan slaan...)
eventueel plaatselijk met een extra plaatje 'wapenen' ?.
Groet, Herman
.......................................................
MB 508D ex-ambulance '86, OM314 motor
.......................................................
MB 508D ex-ambulance '86, OM314 motor
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 19 feb 2005, 23:53
- Locatie: Noordwolde
Hi
Zie dat je nog een reserve wiel heb, heb ik er bij mij afgesloopt kompleet met ophanging. Waarom heb je een reservewiel nodig als er al 6 op liggen.
Ik kom met mijn bus nooit boven de 3,5 --> 4,0 ton, volgens mij kun je dan ook wel tijdelijk afscheid nemen van je dubbel lucht, achter.
Je krijgt een hele hoop ruimte en het spaart je nog eens, wat is het 50 KG ?
Bart Keser,
Zie dat je nog een reserve wiel heb, heb ik er bij mij afgesloopt kompleet met ophanging. Waarom heb je een reservewiel nodig als er al 6 op liggen.
Ik kom met mijn bus nooit boven de 3,5 --> 4,0 ton, volgens mij kun je dan ook wel tijdelijk afscheid nemen van je dubbel lucht, achter.
Je krijgt een hele hoop ruimte en het spaart je nog eens, wat is het 50 KG ?
Bart Keser,
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten