Remtrommel

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Tom

Remtrommel

Bericht door Tom »

Afbeelding
Afbeelding

Zie de twee vlakke stukjes waar de trommel over het asfalt geschuurt heeft. Trommel lijkt
verder goed. Moet ik er nog wat aan doen in verband met onbalans?

*'``'*:-.,_,.-:*'``'*:-:.-. Tom .-:.-:*'``'*:-.,_,.-:*'``'*
Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Remtrommel

Bericht door Admin »

Gelukkig niet! Asfalt laat van die mooi vlak geslepen vlakjes na....

Dit zijn platte vlakjes van bij de fabricage, vermoedelijk om het gewicht van de trommel beter gecentreerd te krijgen. Na het gieten worden alleen pasvlakken en het remoppervlak nagedraaid, anders zouden ze duurder uit zijn met de nabewerking en meer materiaal moeten weggooien.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII

Bericht door DVIII »

nou,... ik denk daar anders over , je zal zeker wat overhouden aan trilling als daar even 40 a 50 gram vanaf geslepen is.
remtrommels worden weldegelijk na gebalanceerd .
de simpelste oplossing is exact spiegelbeeld ook twee stukken van de rand afslijpen 8)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

je zal zeker wat overhouden aan trilling als daar even 40 a 50 gram vanaf geslepen is.

Behalve als die 40 a 50 gram er juist vanaf geslepen is in het kader van het balanceren. Over mijn trommels lopen bijzonder onregelmatige gietgallen...
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Tom

Bericht door Tom »

Allereerst bedankt voor de reaktie. Ik nam aan dat het slijtage plekken waren maar wat Ernst
zecht is natuurlijk ook goed mogelijk. Morgen zal ik de andere trommels eens bekijken of
die ook zo bewerkt zijn. Mij is het nooit opgevallen.

Tom
Tom

Bericht door Tom »

Heb vandaag de andere kant even losgemaakt en daar waren geen vlakke stukjes te zien.
Dus de raad van DVIII maar opgevolgt en de slijptol er maar even ingezet. Nieuwe bouten
moeren en ringen (ringen ook voor de andere wielen) plus de tapeinde voor de steekas en
hij is weer als nieuw. Kosten: 73,xx euro inclusief 10% dubbellucht korting.
Volgens Mercedes werden bij de waardetransportwagens elke keer als er een wiel afgeweest
was, nieuwe ringen gemonteerd. Voor ons wat overdreven maar kan nooit geen kwaad ze af
en toe te vernieuwen.

Tom
DVIII

Bericht door DVIII »

Die veerringen zijn inderdaad slijtgevoelig, dat wil zeggen de veerkracht gaat achteruit. maar de moeren zijn eigenlijk ook
verslijtbaar , de koppen worden rond en de draad wordt slechter.
als je veel met je wielen in de weer bent is het geen overbodige verbetering de ringen en moeren te vernieuwen.
in een eerder topic is al eens de indruk gewekt dat je met één handeling de wielbouten kunt vastzetten als het maar op
180 nM gebeurt. niets is minder waar , ik ga nooit veel verder dan 110 nM en ik controleer regelmatig of het nog wel goed zit. frisse veerringen en moeren geven een gerust gevoel omdat die zelden loswerken.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie