Regels en richtlijnen voor iedere busklusser

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Regels en richtlijnen voor iedere busklusser

Bericht door Berthil »

Regels en richtlijnen voor iedere busklusser:

Om te berekenen hoelang een om- of verbouwproject duurt kun je de volgende formule hanteren:
Het aantal onderdelen X (het aantal kinderen per huishouding / gemiddelde vrije uren per dag) X het totaal aantal voertuigen in bezit X huidige aantal projecten. Deel dit getal door het aantal jaren sleutelervaring.

Universeel betekent dat beschreven onderdelen zijn ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal.

Het gadeslaan van reparaties is educatief voor kinderen. Je vrouw en de buren zullen het aanleren van schuttingtaal, gebezigd tijdens repareren niet educatief vinden.

Wanneer je je vieze vette handen wast in het aanrecht van de keuken is de nieuwe witte handdoek niet de beste optie om ze mee af te drogen.

Gebruik geen badhanddoek als poetslap en geen poetslap als badhanddoek.

De afwas doen is een goed middel om hardnekkige vetvlekken van je handen te krijgen.

Je vrouw vind de olie en vetvlekken op je nieuw beklinkerde straatje niet decoratief.

Inmasseren, intrekken en uitspoelen is niet voldoende om lagervet uit je haren te verwijderen.

Wanneer een looplamp goed onder de bus wordt geplaatst schijnt hij altijd in je ogen.

Als je onder de bus kruipt met een handvol ringsleutels blijkt diegene die je nodig hebt nog in de gereedschapswagen te liggen.

Wanneer je de goede sleutel te pakken hebt en weer onder de bus kruipt ga je er boven op liggen.

Imbus en torx sleutels zijn er in drie soorten, te klein, te groot en hebben we niet.

Een bahco is een verstelbaar stuk gereedschap dat ontworpen is om het proces van boutjes afronden te versnellen, verfwerk te beschadigen en vele vierkante centimeters huid af te pellen.

Schroevendraaiers zijn slechte koudbeitels, en koudbeitels zijn slechte schroevendraaiers.

Geloof de momentsleutel, die is echt nauwkeuriger dan je arm.

Hamers kunnen vaak vervangen worden door bovenvermelde gereedschappen.

Je hebt ook nog het greedschap voor eenmalig gebruik, Drop en Forget.

Bij gebruik van luchtgereedschap:
Na onder de bus gekropen te zijn kom je er achter dat de compressor nog uitstaat.

Nadat je de compressor aan hebt gezet staat de luchtsleutel in de verkeerde draairichting.

Verlengstukken en doppen vallen er altijd af wanneer je bezig bent de draairichting aan te passen.

En vergeet niet de wet van de zwaartekracht, dingen die vallen rollen altijd in de minst acceptabele richting.

Kleine onderdelen die onder je bus vandaan komen terwijl je er net onder kijkt vallen in je ogen, neus of in een oor. Afhankelijk van welke voorzorgsmaatregelen je hebt genomen.

Wanneer je tijdens de reparatie grabbelt uit je voorraad bouten en moeren, verzameld in vele jampotjes, zit er tussen die indrukwekende verzameling nooit die passende bout of moer.

Een opmerking waardig is ook het feit dat bouten en moeren eerst op temperatuur gecontroleerd worden. Of ze nog niet te heet om vast te pakken zijn.

Tijdens het gebruik van een brander om remleidingen los te branden zal een rookloos vuur ontstaan. Wanneer deze is uitgebrand valt de remleiding in zijn totaal uit elkaar.

Er zijn weinig dingen die met WD-40, een snijbrander en een voorhamer niet loskomen.

Levenslang gesloten lagers zijn inderdaad afgesloten voor het leven.
Hoelang dit leven duurt blijft altijd een mysterie.

Buren zijn stipte 112-bellers bij het zien van een lichaam onder een brandende bus.

Vrijwillige brandweerlieden hebben een gruwelijke hekel aan vals alarm.
Ze houden wel van bier en pinda's.

De momenten dat je hand uitschiet en iets scherps of heets raakt, of op andere wijze pijn ervaart, is het moment waarop je geen werkhandschoenen draagt.

Koud weer vermeerdert de pijn in je hand gedurende deze acties met ongeveer 600 %.

E.H.B.O. artikelen zijn goedkoper mits aangekocht in bulk.

Electriciteitstape en papieren handdoeken doen het goed als bandage.

Carburateur cleaner is een uitstekende wondjes vinder.

Remmenreiniger maakt meer schoon dan alleen maar remmen, maar werkt slecht op kunstof.

Wanneer men per ongeluk in de ogen spuit, zullen beide genoemde chemicaliën snel verdampen. Afgezien van de pijn gebeurt dat niet wanneer de beide oogleden gesloten blijven.

Wanneer een arts in het ziekenhuis je voornaam weet en je een verjaardagskaartje stuurt, wordt het tijd om de bus gewoon bij de garage brengen.

Tegen de bus aanschoppen van frustratie maakt de lijst met reparaties alleen nog maar langer.

Het onderdeel dat je veilig hebt weggelegd is nergens te vinden.

Iets dat om 1 uur s'nachts onmogelijk leek te zijn schijnt om 4 uur s'middags bijzonder makkelijk te lukken.

Wanneer de reparatie is afgerond start de bus niet.

Het niet starten van de bus word in het algemeen veroorzaakt door een electriciteitskabeltje dat je vergeten bent aan te sluiten, en welke met geen mogelijkheid te bereiken is.

Hetgeen dat je jezelf herhaaldelijk voorneemt niet te doen, doe je.

Huilen helpt niet, maar verlicht wel de stress (behalve als je broers je zien).

Tijdens het sleutelen is het hebben van een getrainde hond die goed apporteert best een uitkomst.

Je weet dat het een lange dag word wanneer je onderdelen-adres zegt "een wat?"

Niemand gelooft het wanneer je zegt: ik heb het al eens gemaakt, maar ik was er niet gelukkig mee.


Tot slot:
Er is niets zaligmakender dan het zelf gefixed te hebben.

Groeten Berthil
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Regels en richtlijnen voor iedere busklusser

Bericht door Leo »

Wil ik nog toevoegen:

Volg nooit een forumadvies op.
Meestal weten ze het beter dan jij, en da's de bedoeling niet.. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Regels en richtlijnen voor iedere busklusser

Bericht door DVIII »

toevoeging sub 2 , geef nooit adviezen , voor je het weet verteld men het door :mrgreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Regels en richtlijnen voor iedere busklusser

Bericht door Bommes »

Wat voor advies je ook krijgt je weet zelf toch beter hoe het moet.

Je komt altijd pas na een uurtje sleutelen op het punt dat je net dat ene speciaal gereedschap nodig hebt dat je niet hebt.

Aangeschaft speciaal gereedschap is altijd onvindbaar op het moment je het nodig hebt.

Op geplande klus dagen regent het meestal.
Is het droog kun je je bus niet voor je deur kwijt.

Buurt agenten zeuren als er een bus zonder motor en zonder gril een aantal dagen op de stoep staat.
Met gril er in stopt het klagen, helaas rijd de bus dan nog steeds niet.

Het heeft geen zin om de fabrikant aan te schrijven als je bus het ook nog doet zonder die over gehouden onderdelen na je laatste klus dag.

Waterpompjes, boilers, koelkasten, truma verwarmingen houden er altijd mee op tijdens je vakantie.

Als je klus geld op is gaat er net iets grandioos duurs kapot en staat je bus nog een paar weken nodeloos stil.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Regels en richtlijnen voor iedere busklusser

Bericht door Wim »

Sleutel je op straat in de "buurt" van een straatkolk zorg er dan voor dat je die snel kan openen !!
Want "ontsnappend" gereedschap en onderdelen verplaatsen zich verrassend snel in die richting .

Groeten Wim
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Regels en richtlijnen voor iedere busklusser

Bericht door Leo »

Een dak begint pas te lekken nadat je hem grondig hebt geisoleerd.
Vóór die tijd dacht je dat het condens was.. :?

Een camperdakluik is een voorwerp wat tijdens montage kleiner is dan het gezaagde gat,
lekt wanneer het regent,
en niet open blijft staan als het warm is.
Wordt ook wel gebruikt als onfeilbare wekker tijdens de vakantie; wanneer je de verduistering vergeet schijnt gegarandeerd om 6 uur s'morgens de zon in je gezicht.

Pas wanneer je de splinternieuwe afzuigkap trots aan je vrouw demonstreert blijkt dat je een extra blazer in je bus hebt.

Met een digitaal fototoestel kun je andere sleutelaars laten zien waar je mee bezig bent.
Laat 'm daarom opruimen door je vrouw zodat hij onvindbaar is.
In een noodgeval brengen lege batterijen uitkomst.

Wanneer je hand begint te sissen is de las nog niet afgekoeld.

Een lashandschoen is een voorwerp wat er voor zorgt dat een lasspetter lekker lang in je huid kan branden.
Het werkt extra goed wanneer je de opening tussen overallmouw en handschoen slecht afplakt.

Bij laswerkzaamheden onder de bus leg je pas een tuinslang naast je wanneer je overall door lasspetters 3X in brand heeft gestaan.
Natuurlijk wél de eerste keer vergeten om de kraan open te zetten.
De volgende keren kun je er niet bij omdat je klem ligt tussen chassis en straattegels.

Met een 500Watt halogeenlamp kun je een plastic oliedop uitstekend veranderen tot een vormeloze massa.
Werkt ook goed tegen isolatie van elec-leidingen.

Bij het controleren van carterdruk áltijd je gezicht boven de geopende olievul-opening houden.
Het wordt tijd voor revisie wanneer men daarna tegen je zegt dat Zwarte Piet dit jaar wel érrug vroeg is.

Ondersteboven draait een moer rechtsom los.
Blijf linksom draaien tot hij afbreekt.

Gebruik op een ratel altijd een stukje pijp om meer kracht te kunnen zetten.
Dan wordt je gereedschapleverancier vanzelf een goede kennis.

Zet je biertje tijdens het sleutelen altijd vlák bij je.
Dat schopt wat gemakkelijker om.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Regels en richtlijnen voor iedere busklusser

Bericht door DVIII »

werk bij voorkeur alleen , dan durf je je leesbril op te zetten nadat je drie keer een volle plaat hout verkeerd gemeten en gezaagd hebt :evil:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten