reservewiel òf...?
-
- Contacteer:
reservewiel òf...?
Meer en meer zie je spuitbussen op de markt verschijnen met een bandenreparatieschuim.
Het reservewiel is een grote zware sta in de weg...'k zou 'm dan ook best thuis willen laten.
Heeft emand een zinnig advies?
Het reservewiel is een grote zware sta in de weg...'k zou 'm dan ook best thuis willen laten.
Heeft emand een zinnig advies?
- Bommes
- Contacteer:
Re: reservewiel óf?
Ik moet zeggen dat nog nooit een lekke band heb gehad dus dat hij langzaam leeg liep.
Wel tot 2 keer ote een klapband met de camper, dan helpt zo een spuitbusje niet echt meer, dus ben je blij als je op zo een moment een volwaardig reservewiel bij hebt.
Ik heb dus geen ervaring met een spuitbus, maar wilde dit toch ff melden.
Wel tot 2 keer ote een klapband met de camper, dan helpt zo een spuitbusje niet echt meer, dus ben je blij als je op zo een moment een volwaardig reservewiel bij hebt.
Ik heb dus geen ervaring met een spuitbus, maar wilde dit toch ff melden.
-
- Contacteer:
Bommes schreef:
.
hoe krijg je zo'n klapband voor elkaar?
als je de juiste load index hebt en je ververst de banden om de pakweg 6 jaar zou je daar toch geen last van moeten hebben?
- Bommes
- Contacteer:
in theorie niet nee, maar een keertje een stoeprandje met een splinter nieuwe band mee pakken waarbij er een koordlaagje breekt maakt de kans op een klapband al weer een stuk groter.
-
Hallo allemaal,
Ik probeer een foto bij te voegen van een totaal aan gort gereden band, nu 3 jaar geleden. Dan ben je blij dat je een echt reservewiel bij je hebt, en dus ook geen thuiskomertje. Nee, voor mij beslist geen spuitbus!!
Met een dubbellucht kun je het misschien nog proberen om achter met een band minder te rijden, maar dat zal ik alleen in uiterste nood doen.

Groeten,
Henk Warmenhoven
PS: Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto bij kan voegen? DANK JE SASKIA!
Ik probeer een foto bij te voegen van een totaal aan gort gereden band, nu 3 jaar geleden. Dan ben je blij dat je een echt reservewiel bij je hebt, en dus ook geen thuiskomertje. Nee, voor mij beslist geen spuitbus!!
Met een dubbellucht kun je het misschien nog proberen om achter met een band minder te rijden, maar dat zal ik alleen in uiterste nood doen.

Groeten,
Henk Warmenhoven
PS: Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto bij kan voegen? DANK JE SASKIA!
Laatst gewijzigd door HenkWarmenhoven op 15 jan 2009, 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
- Saskia
-
Op ander forum heeft ts al bevredigende antwoorden gekregen :shock: :?
Peter
Peter
- paulv
Ik heb 2 spuitbusjes bij me voor langzaam leeglopende banden. Heb ik met mijn bestelbus prima ervaringen mee :D .
Ik heb nu ook wat van die in de "solutie?" gedrenkte "pijpenraggers" bij me om als het nodig is zelf wat grotere gaten te dichten. Heb ik ook prima ervaringen mee :D .
Maar ik heb ook mijn gewone reservewiel bij me. Twee jaar terug heb ik DRIE lekke banden tegelijk gehad met Kerstmis, alles dicht
. Twee lekke banden achter gemonteerd en het reservewiel, kwam ik toch mooi weg :D .
Groeten, Paul
Ik heb nu ook wat van die in de "solutie?" gedrenkte "pijpenraggers" bij me om als het nodig is zelf wat grotere gaten te dichten. Heb ik ook prima ervaringen mee :D .
Maar ik heb ook mijn gewone reservewiel bij me. Twee jaar terug heb ik DRIE lekke banden tegelijk gehad met Kerstmis, alles dicht

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
- Leo
- Site Admin
Daar heb ik op zich geen probleem mee, vermits topicstarter hier even de oplossing van zijn probleem laat weten.beatrix18 schreef:Op ander forum heeft ts al bevredigende antwoorden gekregen :shock: :?
Want ik heb een gruwelijke hekel aan topics die niet afgerond zijn en slechts een forum vervuilen.
Mvg, Leo.
moderator.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
Dat bedoel ik!
Hij neemt nu dus zijn sta in de weg toch maar mee.
Bij mij (en vele anderen) staat ie niet maar hangt ie!
Peter
Bij mij (en vele anderen) staat ie niet maar hangt ie!

Peter
-
- Contacteer:
bespeur ik hier het opgeheven hollandse vingertje?beatrix18 schreef:Dat bedoel ik!
Bij mij (en vele anderen) staat ie niet maar hangt ie!![]()
![]()
Peter

ben ik nu een echte stouterd?
maar goed, het enige argument wat vóór het meezeulen van het reservewiel spreekt, is dat ik met een relatief groot geval wat een camper is niet om het hand wil zijn als de zaak onverhoopt écht stuk gaat; je kunt 'm tenslotte vaak niet even uit de weg zetten zoals een klein luxe wagentje.
ik blijft het spuitbusje toch maar meeslepen voor het geval m'n motorfietsband(en) zouden op spelen. 8)
zo.. mag ik dan nu weer meespelen?

-
Ha ha,
Beter een Hollands vingertje dan een Chinees zwaard!
Natuurlijk mag je nog steeds mee spelen, maar je snapt Leo hoop ik toch ook wel..
Zelf was ik ook met je vraag bezig en tussen door kwam ik je vraag en conclusie op het andere forum tegen. :shock:
Dan was het leuk geweest als wij ook wisten dat je vraag al naar tevredenheid was beantwoord.
Volgende vraag.....!
:D
Peter
O ja, met dat hangen bedoel ik mijn reservewiel. Kan dat bij jou niet?
Beter een Hollands vingertje dan een Chinees zwaard!

Natuurlijk mag je nog steeds mee spelen, maar je snapt Leo hoop ik toch ook wel..
Zelf was ik ook met je vraag bezig en tussen door kwam ik je vraag en conclusie op het andere forum tegen. :shock:
Dan was het leuk geweest als wij ook wisten dat je vraag al naar tevredenheid was beantwoord.
Volgende vraag.....!

Peter
- Saskia
-

Bijvoorbeeld...

Peter
- Bommes
- Contacteer:
beatrix18 schreef:![]()
, mooie foto, en heb jij er twee?
Peter

:mrgreen:
-
- Contacteer:
'k was er gewoon nog niet toe gekomen om ook op dit forum een reaktie te plaatsen, dat is al...beatrix18 schreef:Ha ha,
Volgende vraag.....!:D
Peter
dat hangen... tjah..
Ik gebruik een laag Ducato onderstel (zoals de busjes hebben)
Het originele wiel hangt tussen/achter de achterwielen.
Het chassis is met 600 mm verlengd, zo ook de trekhaak.
Je zou dus zeggen, reservewieltje ook naar achteren, maar de trekhaakverlenging heeft een schoor om de optredende dwarskrachten te kunnen weerstaan.
De trekhaak op de originele plek laten zitten is ook geen optie, je kunt er door de chassiverlenging gewoonweg niet meer bij.
IK ga nu eens kijken of ik weg kom met het reservewiel midden onder de camper, opgehangen met een beugel a la de resevewielbeugel van Alko onder caravans.
'k moet wel passen en meten, want er steken al de nodige delen door de vloer heen naar beneden... gasflessenruimte, de beide huishoudaccu's. vers-watertank, vuil-watertank (op de originele plaats van het reservewiel) 't is dringen geblazen :?
't Is wel een leuke puzzle zo'n karretje!
- Anton
Hoi,
Bij mijn camper van Italiaanse makelij zit het reservewiel onder de motorkap.
Ding zit vast met een grote bout, kan dat bij jou dan niet?
Groet Anton
Groet Anton
-
- Contacteer:
bij onze Ducato 1 is dat ook zo.Anton schreef:Hoi,
Groet Anton
de Ducato 3 (2ltr jtd) die we nu gebruiken om om te bouwen heeft 'm onder de auto.
als het ding onder de motorkap zou kunnen worden gepropt zou dat fantastisch zijn!
welk type Ducato heb je?
kun je zo mogelijk een plaatje ervan posten?
alvast bedankt!
- Anton
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
uiteindelijk hebben we een goed plekje gevonden voor het reservewiel.
De chassisverlenging is een heel stuk naar onderen verhuist, tot op het niveau van de trekhaak.
Daardoor onstaat er een mooie bak onder de achterzijde. Daarin vind het reservewiel een plekje. (past precies).
De chassisverlenging is een heel stuk naar onderen verhuist, tot op het niveau van de trekhaak.
Daardoor onstaat er een mooie bak onder de achterzijde. Daarin vind het reservewiel een plekje. (past precies).
- Anton
Re: reservewiel òf...?
Hoi,
Kijk aan een fraaie oplossing.
Zo vaak zul je dat wiel niet nodig hebben.
Groet Anton
Kijk aan een fraaie oplossing.
Zo vaak zul je dat wiel niet nodig hebben.
Groet Anton
-
- Contacteer:
Re: reservewiel òf...?
ik hoop dat je gelijk hebt!Anton schreef: Zo vaak zul je dat wiel niet nodig hebben.