Wat is er vandaag gebeurd?
- Bommes
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
je kunt met een paar parkertjes de luifel borgen ter hoogte van die aluminium adapters waarmee hij aan de bus hangt.
Bij ons hangt de luifel trouwens gewoon in zo een voortent rail die je veel op caravans ziet, niet geborgd.
Bij ons hangt de luifel trouwens gewoon in zo een voortent rail die je veel op caravans ziet, niet geborgd.
-
errug verstandig dat borgen ! . een kennis van mij heeft zelfs de stormstokken die in de voorbalk verstopt zitten vast gemonteerd aan de bus zodat de luifel altijd geborgd staat tegen wind. je kan alleen tegen de stokken lopen die nu zoals bij een markies aan de bus vast zitten. ook heb ik hem de tip gegeven de bovenkant dicht te kitten met sika, zodat er geen regen tussendoor loopt .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
vandaag de krant gelezen en me bijna verslikt ! de duits-nederlandse handelskamer heeft zeven eisen neergelegd bij onze regering , oa betere wegen en spoorlijnen en het vak duits terug op de scholen. wanneer heb ik dat soort prietpraat eerder gehoord ? , mijn eis is dat ze maar eens over moeten gaan tot het spreken van fatsoenlijk nederlands en dan kunnen ze daarna fatsoenlijke dingen voorstellen toch ?
en ze houden zich vast aan het feit dat ze 120 miljoen willen investeren ( hebben ze dat dan ?)
en ze houden zich vast aan het feit dat ze 120 miljoen willen investeren ( hebben ze dat dan ?)
- Leo
- Site Admin
120 miljoen?
Da's een paar meter Betuwelijn. 8)
Da's een paar meter Betuwelijn. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Bommes
- Contacteer:
- Leo
- Site Admin
Daarom schrijf ik het ook. 

-
Maar ik heb er nog geen trein zien rijden elke keer als ik er langs reed....
Bovendien kunnen ze aan het eind van dat ding het betrer voor 120 milj aansluiten op het duitse net...
Bovendien kunnen ze aan het eind van dat ding het betrer voor 120 milj aansluiten op het duitse net...

-
- Contacteer:
Nee, nee, nee, er rijden inmiddels zo'n 100 treinen per 24 uur over die Betuwelijn, jawel ik had ook zo mijn bedenkingen, maar het lijkt te gaan werken. En 100 treinen met 50 wagons scheelt toch al gauw 5000 vrachtauto's per dag over de A15.Frank.fjph schreef:Maar ik heb er nog geen trein zien rijden elke keer als ik er langs reed....
Trouwens, het grote voordeel van de Betuwelijn is, dat we nu een fatsoenlijke A15 hebben.
Kostte wat, maar dan heb je toch wat..
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Even een tussentijdse update m.b.t. de voortgang van Skoolie:
De afgelopen dagen hebben we nog drie kastjes geassembleerd, aangepast voor mobiel gebruik en stevig verankerd in de bus. Vandaag het bureaublad (voor de kenners: aanrechtblad) op maat gemaakt. De voor deze toepassing aangeschafte barkruk blijkt perfect te passen, zowel qua afmetingen als qua kleur.
Verder deze week in de planning:
- levering bedekkingspanelen ladefonten en deuren;
- aankomst van de bestelde inbouwspoelbak voor de keuken.
En we zijn bezig een bovenkastje te modificeren om het fornuisje te gaan bevatten.

De afgelopen dagen hebben we nog drie kastjes geassembleerd, aangepast voor mobiel gebruik en stevig verankerd in de bus. Vandaag het bureaublad (voor de kenners: aanrechtblad) op maat gemaakt. De voor deze toepassing aangeschafte barkruk blijkt perfect te passen, zowel qua afmetingen als qua kleur.
Verder deze week in de planning:
- levering bedekkingspanelen ladefonten en deuren;
- aankomst van de bestelde inbouwspoelbak voor de keuken.
En we zijn bezig een bovenkastje te modificeren om het fornuisje te gaan bevatten.

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Janneman
- Contacteer:
Vandaag de camperbus uit de stalling opgehaald. Die heeft er toch een half jaar staan te staan. Accu erin, 2 keer gloeien en lopen. Saai....
Te verrichte werkzaamheden;
- beurtje
- startmotor laten reviseren (hapert nu en dan)
- andere dakluiken
- roest bijwerken, inclusief een beetje laswerk
En natuurlijk tussendoor nu en dan een weekendje weg. Als grotere trip staat Frankrijk op de planning, maar pas in September.
Groetjes,
Jan

Te verrichte werkzaamheden;
- beurtje
- startmotor laten reviseren (hapert nu en dan)
- andere dakluiken
- roest bijwerken, inclusief een beetje laswerk
En natuurlijk tussendoor nu en dan een weekendje weg. Als grotere trip staat Frankrijk op de planning, maar pas in September.
Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Er zaten bij dat setjes nog wel van die witte kunststof blokjes die je op je bus kunt schroeven waar je de stokken in kunt zetten. Die moeten er nog op, maar door de wind hebben we het maar niet gewaagd!DVIII schreef:errug verstandig dat borgen ! . een kennis van mij heeft zelfs de stormstokken die in de voorbalk verstopt zitten vast gemonteerd aan de bus zodat de luifel altijd geborgd staat tegen wind. je kan alleen tegen de stokken lopen die nu zoals bij een markies aan de bus vast zitten. ook heb ik hem de tip gegeven de bovenkant dicht te kitten met sika, zodat er geen regen tussendoor loopt .
Bedoel je die dingen?
Heb overigens de adapterplaten ook afgekit met Sika, om te voorkomen dat het water straks via de bouten naar binnen loopt. De wand bovenaan is nl. ribbelig en de plaat gewoon plat.
Groeten, Jeroen
Ps ook nog nieuws, de radiateur is lek! Dus daar bleef dat koelvloeistof die we af en toe misten, die stond in de balk onder de radiateur... Heb nog zo'n ding liggen, die neemt m'n broer ff mee morgen naar z'n werk om hem af te persen. Anders maar 10 dozen eieren mee! ;)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
-
op een dag zie je iets aan die auto wat je nog niet in je handen hebt gehad 

- Bommes
- Contacteer:
- Janneman
- Contacteer:
Vandaag de statrmotor onder mijn campertje uit gesleuteld.
Het viel vies tegen. Eerst de vlampijp van de uitlaat weggehaald, toen kon ik wel redelijk bij de startmotor. Maar bijna alle bouten zitten zodanig weggefrommeld dat je ze maar met hele kleine slagjes los kan maken.
Verder heb ik nog tijd verknoeit met een hulpstukje te maken zodat ik de inbusbouten waar de startmotor zelf mee vast zit los kon maken met een doppenset. Ja, dat kun je ook gewoon in de winkel kopen... maar zelf maken (van een oude inbussleutel) gaat ook prima.
Startmotor ligt nu bij een rivisiebedrijf. Ach als ie daarna weer 22 jaar meegaat
Groetjes,
Jan
Het viel vies tegen. Eerst de vlampijp van de uitlaat weggehaald, toen kon ik wel redelijk bij de startmotor. Maar bijna alle bouten zitten zodanig weggefrommeld dat je ze maar met hele kleine slagjes los kan maken.
Verder heb ik nog tijd verknoeit met een hulpstukje te maken zodat ik de inbusbouten waar de startmotor zelf mee vast zit los kon maken met een doppenset. Ja, dat kun je ook gewoon in de winkel kopen... maar zelf maken (van een oude inbussleutel) gaat ook prima.
Startmotor ligt nu bij een rivisiebedrijf. Ach als ie daarna weer 22 jaar meegaat

Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
-
Jan,
Sorry dat ik nu pas reageer, maar dacht dat ikhetal gedaan had.
Ik wilde zeggen dat ik bij mijn 207D hetzelfde probleem had en dat de oorzaak in de startknop bleek te zitten, in combinatie met slechte contacten in de draad (50) naar het startrelais.....
De oplossing was toen: een drukknopje onder het dashbord met een rechtstreekse kabel naar het startrelais.
Ik hoop voor jou dat het dat bij jou niet is... :?
Frank
Sorry dat ik nu pas reageer, maar dacht dat ikhetal gedaan had.
Ik wilde zeggen dat ik bij mijn 207D hetzelfde probleem had en dat de oorzaak in de startknop bleek te zitten, in combinatie met slechte contacten in de draad (50) naar het startrelais.....
De oplossing was toen: een drukknopje onder het dashbord met een rechtstreekse kabel naar het startrelais.
Ik hoop voor jou dat het dat bij jou niet is... :?
Frank
- Leo
- Site Admin
Wrom nie Frank?
Nou weet hij tenminste hoe die startmotor bevestigd zit. :mrgreen:
Nou weet hij tenminste hoe die startmotor bevestigd zit. :mrgreen:
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:DVIII schreef:op een dag zie je iets aan die auto wat je nog niet in je handen hebt gehad
Mooie spreuk om achterop te plakken trouwens! :mrgreen:
Groeten Jeroen
PS De radiateur bleek nog als nieuw van binnen -nu zaterdag enkel die zelfdenkende vin nog ff pasmaken en dan gaat die vakantie met hemelvaart helemaal goed komen!
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
-
Jeroen,
Een zelfdenkende fan????? op een Hanomag, haddenze dat toen al, of is dat zelfdenken van jou afhomstig....
En verder hoop ikdat ik j
ouw laatste zin ook kan schrijven na het weekend, want ik heb nu net een hele stapel onderdelen boinnen, en een open motorblok zonder carterpan en cilkop onder de bus hangen waar wind ( en zand
:( ) de hele week vrij spel hadden, zodat ik nu het gelukkig gaat regenen geen last meer van heb tijdens de montage......... :shock:
Dus aan de slagmaar met een kan ontvetter en een doos spuitbussen remreiniger....
Frank
Een zelfdenkende fan????? op een Hanomag, haddenze dat toen al, of is dat zelfdenken van jou afhomstig....

En verder hoop ikdat ik j

Dus aan de slagmaar met een kan ontvetter en een doos spuitbussen remreiniger....
Frank
-
hoe was het ook alweer , het goede begin is het halve werk, dan ben jij extra lang bezig dus :mrgreen:
het was natuurlijk wel beter geweest als de wind en het zand geen vrij spel hadden gehad.
zo kom je later weer in de rare storingen
het was natuurlijk wel beter geweest als de wind en het zand geen vrij spel hadden gehad.
zo kom je later weer in de rare storingen
- Janneman
- Contacteer:
Startmotor weer opgehaald. Probleem was een kaduuke bendix. Startmotor er weer onder gezet, stelde nu niks voor. Maar ik krijg er de vlampijp niet meer onder. Of eronder wel, maar de bouten bij het spruitstuk vast lukt me niet. Als ik onder de bus ligt draait het boven mee, als ik boven draai draait het onder mee... De buurman werken, de overbuurman met de sleurhut naar Spanje en de vrouw naar de libelle-beurs. Morgen dan maar verder.
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
-
ik las er wel eens een stukkie betonijzer op ( op de boutkoppies) draaien ze niet meer mee, doen ze WEL mee 

- Bommes
- Contacteer:
ring of steek sleutel met een t-wrap er klem op zetten wil ook wel eens helpen.
Heb zo mijn krukasmoer (distributie zijde) die niet los wilde los gekregen.
Grote ringsleutel maatje 36 er op, tegen een draag arm, t-wrap er omheen (anders werkte de zwaarte kracht tegen),
brandstof afsluiter op de pomp los gegooid en hoppa een tikje aan met de contactsleutel..
En los dat ie was..
Overigens had ik het al met een luchtsleutel en dop 36 geprobeerd, maar het kreng wilde echt niet los.
Een weekje kruip olie spuiten en de truuk met de sleutel en starten hielp wel.
Heb zo mijn krukasmoer (distributie zijde) die niet los wilde los gekregen.
Grote ringsleutel maatje 36 er op, tegen een draag arm, t-wrap er omheen (anders werkte de zwaarte kracht tegen),
brandstof afsluiter op de pomp los gegooid en hoppa een tikje aan met de contactsleutel..
En los dat ie was..

Overigens had ik het al met een luchtsleutel en dop 36 geprobeerd, maar het kreng wilde echt niet los.
Een weekje kruip olie spuiten en de truuk met de sleutel en starten hielp wel.
-
de truuk met de startmotor is niet geheel zonder risico , hoe zeggen ze dat "don't try this at home" , ik zou het nooit zo aanpakken de kans dat als het nog niet zomaar losgaat, je de krukas kan afschrijven is redelijk hoog.
- Leo
- Site Admin
Én je motor moet de goede kant opdraaien.. 8)
-
Voor die verrekte bout daar heb je een slagringsleutel nodig met een voorhamer, ik zoek er nog steeds een (de slagringsleutel) die moeten er toch zat over zijn na het sluiten van onze scheepsbouw,want daar hadden ze er bosjes (ADM).
Overigens dacht ik een slw 42 nodig te hebben.....effe meten dus.
En verder is er al weer iets gebeurt aan de 314 van mij: zuigers gereinigd en nieuwe zuigerveren gemonteerd, compressiemeeter geregeld en zoon gecharterd voor vanmiddag, dus wie weet loopt het kreng weer morgen.
Groeten, Frank
Overigens dacht ik een slw 42 nodig te hebben.....effe meten dus.
En verder is er al weer iets gebeurt aan de 314 van mij: zuigers gereinigd en nieuwe zuigerveren gemonteerd, compressiemeeter geregeld en zoon gecharterd voor vanmiddag, dus wie weet loopt het kreng weer morgen.
Groeten, Frank