aanhaalmoment wielmoeren 508 bj 86,
-
aanhaalmoment wielmoeren 508 bj 86,
Goedenavond,
Deze week mijn voorremvoeringen vernieuwd, maar bij het terugzetten van de wielen, vroeg ik mij af wat het juiste aanhaalmoment is, om de wielen weer vast te trekken.
Alvast bedankt, voor de reactie's
Geraldo.
Deze week mijn voorremvoeringen vernieuwd, maar bij het terugzetten van de wielen, vroeg ik mij af wat het juiste aanhaalmoment is, om de wielen weer vast te trekken.
Alvast bedankt, voor de reactie's
Geraldo.
O lord won't you fix my Mercedes Benz
- GerardM
- Contacteer:
Re: aanhaalmoment wielmoeren 508 bj 86,
180 Nm

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- Tom
En na xx kilometer nog een keer natrekken!
-
ik zou eerder bij 110 Nm blijven . regelmatig controleren moet je toch. ook is het nooit verkeerd om nieuwe veerringen en moeren te kopen. daar spaar je een hoop kosten mee uit. te vast draaien gaat ten kosten van de bertouwbaarheid van de moeren en als je ooit een lekke band krijgt , gaan de moeren niet los zonder brute kracht.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
Bedankt.!!
Ik heb de wielen na getrokken, zullen er wel niet meer afvallen, beste een lekker gevoel weer, compleet de remmen voor gereviseerd, alleen dat ontluchten is nog niet zo makkelijk, volgende week nog maar eens opnieuw doen, want het gevoel op het pedaal, is of er nog steeds lucht inzit.
Foto's uploaden lukt niet, jammer maar bestand te groot.??
Geraldo
Ik heb de wielen na getrokken, zullen er wel niet meer afvallen, beste een lekker gevoel weer, compleet de remmen voor gereviseerd, alleen dat ontluchten is nog niet zo makkelijk, volgende week nog maar eens opnieuw doen, want het gevoel op het pedaal, is of er nog steeds lucht inzit.
Foto's uploaden lukt niet, jammer maar bestand te groot.??
Geraldo
O lord won't you fix my Mercedes Benz
-
voor dat ontluchten kun je jezelf een enorm plezier doen door een flink stuk aquarium slang te halen bij de betere ijzerboer
met een meter of zes transparante slang van 5 mm inwendig kun je de remcilinders aan het wiel aansluiten ( op het ontluchtings nippel) en direct terug in het reservoir pompen tot er werkelijk geen belletje meer te zien is in het circuit.
bij het verste wiel beginnen en binnen een kwartier ben je koopman !
met een meter of zes transparante slang van 5 mm inwendig kun je de remcilinders aan het wiel aansluiten ( op het ontluchtings nippel) en direct terug in het reservoir pompen tot er werkelijk geen belletje meer te zien is in het circuit.
bij het verste wiel beginnen en binnen een kwartier ben je koopman !
-
hallo allemaal,ik ben nieuw op het forum.is een zeer interessant forum!ik ga ook meedoen in het advies geven van techniesse dingen,is ook mijn vak,het blijft interessant.zo ook het antwoord van dv111,maar om remolie verzadigd van lucht weer het voorraad in te sturen,dat is dus niet erg slim,er blijft wel lucht in je vloeistof zitten!!
niet geschoten is altijd mis!
-
fijn nog een deskundige erbij , maakt de slaagkans bij moeilijke vragen alleen maar groter! .
-
dank je,DVIII,zo denk ik er ook over.
niet geschoten is altijd mis!
IK gebruik mijn olieafzuig apparaat voor het ontluchten van de remmen . Vacuumslang aansluiten op de ontluchtingsnippel, vacuum pompen nippel los en het is zo klaar.
Pieter.
Pieter.