Michelle & Ik (heiko) zijn trotse eigenaren van een L409G ex-rijkswachtbus van de zuiderburen. Dit bezineslurpende monstertje heeft ons hart gestolen toen we hem een aantal jaar geleden alweer zagen staan bij een belgische handelaar.
Het duurde dan ook niet lang tot we besloten tot aankoop over te gaan. Na eerst een aantal maanden plannen te hebben gemaakt, en materialen verzameld heb ik de bus in een aantal weken omgebouwd naar campeerwagen. We hebben gekozen voor een indeling waarbij we zelf slapen op de treinzit (dubbele banken tafel) met bedverbreders, daarachter een kast en toilet, achtering een hoogslaper (dwars) voor onze dochter met mogelijkheid tot tweede stapelbed, voor ons jongste zoontje (4maanden). aan de rechter kant geheel keuken met onder en boven kasten.
De rijkswacht had mooie servogestuurde zoeklichten, eberspacher standkachel en twee dakventilatoren die we allemaal hebben gehandhaafd. Verder het dak voorzien van een witte verflaag en grote dakdrager voor mijn surfspullen, ik mag namelijk graag kitesurfen!
Nou misschien tot de najarsmeeting in zeeland want ook daar zijn we natuurlijk van de partij!
Groet Heiko, Michelle, Nuchi & Tycho