Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Janneman
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Janneman »

Weer verder geklust aan de camper. Nu was de linkerkant aan de beurt. Een beetje roest onderaan voor het achterwiel... een beetje roest bleek dus erg verrot. na de buitenplaat er deel af geslepen te hebben bleek ook het binnenscherm aan gort. Zo'n binnenscherm is nog een hoop gedoe met omgezette randjes om er weer iets fatsoenlijks van te maken. En nu miste ik ook wel een brug want dat is een vervelende plek om te lassen als je er onder moet kruipen.

Maar goed, nieuw stuk binnenscherm gemaakt en erin gelast en daarna een nieuw stuk buiten plaat pasgemaakt en erin gelast. Alles bij een zeker 2 meter laswerk...

Geheel staat nu in de RX5, nu nog afkitten (binnenkant) en de buitenkant plamuren en dan ben ik er wel ff klaar mee. Moet ook want over 2 weken gaan we weg :mrgreen:

Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
karogegro

Bericht door karogegro »

:evil: beter gezegd, wat is er Vannacht gebeurd.....
Een of meerdere onverlaten hebben vannacht met een zg paintball pistool/geweer de camper onderhanden genomen. Ik heb zeven hits geteld, waarvan twee op de ramen en vijf op de camper.
Resultaat, een scheur/ster in een klapraam en vijf deuken in de beplating.
Het commentaar van de Heldersche gendarmerie....doet u maar aangifte via het internet...
God gloeiende gloeiende godv........e. Zijn ze nou helemaal van de potgerukt.
Die dingen vallen volgens mij onder de vuurwapen wet en hadden ze ik weet niet wat kunnen raken met alle gevolgen van dien.grrrrr.
Een bijzondere pist off Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Janneman
Contacteer:

Bericht door Janneman »

Ja, altijd jammer als er lieden zijn die niet van andermans spullen af kunnen blijven. En er uiteindelijk onder de noemer "ik had zoveel drank op dat ik me het niet kan herinneren" er nog mee wegkomen ook. :evil:

Ik heb deze week mijn bus waar nodig nog in de plamuur gezet, geschuurd en gespoten of geschilderd. Technisch lijkt het ook allemaal in orde (deze week ook 300 km 'proefgereden') wat ik gelijk wil afkloppen. Nou alles nog een beetje poetsen en dan over een week op pad.

Groetjes,
Jan
-----------------------
Groetjes,
Jan
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Onze UPS vonden we toch net te bruin en saai. Vandaag hebben we haar van een striping voorzien.

Gouden lijnen, viel nog niet mee om een creatief tintje aan te geven. :mrgreen:

Foto's volgen morgen.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

ben benieuwd..
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Nancy heeft een foto gemaakt,.....

Het blauwe is de afplaktape.

Afbeelding

En ja,.. ik ben een paar kilo aangekomen in diverse franse routietje's en een enkel duits autohof. Word aan gewerkt,.. :roll: . Mag nu niets meer. niet meer lekker eten drinken. Roken mag ik al evenmin.

Grt dennis
Laatst gewijzigd door Dennis en Nancy op 22 aug 2009, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Ik wilde al vragen wie die artistiekeling was Dennis.. :lol:

Sterkte met lijnen.
Ik weet er alles van.. :oops:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
paulv

Bericht door paulv »

Hi Dennis,

Sterkte met het/de lijnen, het ziet er nu al mooi uit :D .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Afbeelding

Vandaag heeft Skoolie met volledige inbouw weer op de weegbrug gestaan (op de foto met z'n vooras). Alle gegevens zijn nu bekend en het dossier is naar Brussel gestuurd. Afwachten nu maar.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII

Bericht door DVIII »

afijn de megacamper past maar net in dit keuringsstation , mogen ze ook wel eens uitdiepen :lol:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Mooi werk weer allemaal! Ik heb na de gedane arbeid ook nog ff goed gerust, bijna 3 weken naar de Duitse kust geweest. Ik snap totaal niet wat al die Duitsers hier moeten te kuilen graven, want de Duitse kust is net zo, zo niet mooier! We hebben iig goed genoten, paar steden geweest (Bremen, Home of the Hanomag onder andere) en paar keer op camperplekken gestaan en ook regelmatig in den vrije overnacht.

Toch wel lache, dat campervolk, oh-oh wat zijn we individueel en avontuurlijk op vakantie: met 50 man op een terrein staan, 's morgens filevorming bij de watertank- en loosput. Sowieso heb ik het idee dat een campervakantie af en toe alleen maar bestaat uit water tanken en lozen! :mrgreen:

Het bewijs dat er ook goeie en aardige Duitse camperaars bestaan werd geleverd door de bestuurder van deze FIAT maxi-de-ducato-3,8tonner-met-160-PS: hij had jarenlang Hanomags gereden en omdat dat dat grote ding van hem 3,8 tons was mocht ie maar 80, terwijl mijn 3,5 tonner 100 mag -alleen hij haalt het niet! :mrgreen:
Afbeelding
Die Ducato was trouwens een huurding, hij vond die voorwielaandrijving maar niks met zo'n groot en log ding. Zoals te zien had vriendinlief het ook wel naar het zin!

Later nog maar wat meer gelul met nog wat betere foto's, er wordt nu een gig of wat aan foto's gekopieerd die nog uitgezocht moeten worden! :mrgreen:

Groeten, Jeroen

PS Enneh, hij doet het nog steeds goed, zelfs geeneens olie hoeven bijvullen op 2000km... waar gaat dat heen met deze wereld?
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Nog een berichtje uit het rijk der Germanen: wij staan hier op vermoedelijk de grootste Stellplatz van Europa, deze week bij de Messe in Düsseldorf. Ik heb ze niet geteld, maar er schijnen hier zo'n 2000 WoMo's te staan, verreweg de meeste wit en verreweg de meeste van plastiek!
We zijn twee dagen wezen rondlopen op de grootste camperbeurs van Europa, "het Salon". Weinig nieuws en weinig nuttigs gezien. O ja, wel een inox buisje gekocht om de uitlaatdarm aan de Honda stroomgroep in Skoolie te koppelen.
Afbeelding

Bìnnen was het ook heel veel witte kunststof, hoewel een fel ander kleurtje kennelijk niet langer verboden is... Al die standaardcampers geloven jullie vast wel.

Het meest monsterlijke dat we gezien hebben is een oplegger van 18 m met aan twee kanten slide-outs, zodat de breedte op 5 m kwam, dus 90 qm woonoppervlakte. Zover niets mis mee, maar op klantspecificatie ingericht in de stijl van een 19e eeuws bordeel. Althans, zo kwam het bij ons over. Er zijn vast wel mensen die het prachtig vinden.
Afbeelding

Als we al het witte plastiek links laten liggen was er ook nog een "Männermobil", een camper die is gebouwd n.a.v. een wedstrijd m.b.t. wat een "echte man" nodig heeft in een kampeervoertuig, gebaseerd op een Detleff. Uiteraard een welvoorziene bar, een urinoir, een vaatwasser, twee giga-videoschermen binnen en één buiten, een tafelvoetbalspel, een gokkast en een kooi met een welgevormde dame tegen de ergste kou...
Afbeelding

De beursmeisjes die als gastvrouwen optraden bij deze camper waren geheel in stijl opgetuigd.
Afbeelding

's Avonds hebben ze hier ook amusement voor de "kampeerders". Daartoe is er een grote tent opgezet met daaromheen volop biertapperijen en Bratwurstverkaufsstellen. Voor de liefhebbers. Wij hadden geluk, want gisteravond was er bij wijze van uitzondering eens geen Beiers vertier, maar trad er een heel verteerbare band op, Crossfire uit Düsseldorf. Volop country en rock'n'roll covers en ook wat eigen nummers. Warm aanbevolen voor als je 'n feestje hebt.
Afbeelding

Na bijna twee dagen over die beurs slenteren, is het goed uitrusten. Het weer werkte daarbij vanmiddag volop mee.
Afbeelding

Morgenochtend weer door!
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
paulv

Bericht door paulv »

Afbeelding

Vanmiddag het hoogste punt bereikt van het huis de we met z'n tweetjes (Marja en ik) aan het bouwen zijn aan de Combade (= riviertje). Drie maanden rustig aan :oops: :oops: , een paar uurtjes per dag.
Niet het echte hoogste punt, het hoogste punt van de begane grond. Het echte woonhuis, houtskeletbouw, komt hier bovenop. Dit is slechts het "fundament", de garage, de "vestibule" met trapgat en de (was)machinekamer.
Morgen ga ik kijken of de vloerbalken nu wel klaar liggen, begin Augustus was mij beloofd :roll: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

zeg paul jullie camper past nooit door die garage deur hoor.. :shock:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Dan weet jij niet hoe steil die afrit naar de garage is Marius.. :mrgreen:

@Paul: Ziet er goed uit. :)
Wanneer komt de bezem in top?
karogegro

Bericht door karogegro »

Liever gezegd, wat is er de afgelopen weken gebeurd. Nou, een sollicitatie gesprek gehad, een week daarna (afgelopen maandag) aansluitend een keuring en psygologisch onderzoek en vandaag de uitslag gehad waaruit gebleken is dat ik hartstikke geschikt ben om machinist te worden bij mijn huidige wergever NS. Dat betekent dat ik naast mijn huidige functie van hoofdconducteur ook nog eens ga leren hoe je treintjes bestuurt :mrgreen:. Het aankomende half jaar dan de boeken in en praktijk ervaring op doen. Liever gisteren dan vandaag.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Vandaag de laatste dag voor de vakantie.
Morgen vertrekken we weer voor ffkes de hort op.

Campertje is voor zover ik kan zien, voelen en ruiken er klaar voor.
Scooter drager vorig weekend laten lassen en er onder geplaatst, de elektra daarvoor van de week s'avonds op mijn rug liggen onder het hok aangesloten.
Van ochtend wilde het torretje niet rond draaien terwijl ik toch echt de sleutel omdraaide.
Start accu overleden.. fijn daggie voor vertrek.
Dus net nog een nieuwe accu geplaatst.
Scooter zit er al achter op en zit netjes vast en opslot, morgen de rest inladen, dan nog een 40 jarig huwelijks feessie en na het eten hoppa naar het zuiden.
Frankrijk here we come.. :mrgreen:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Goeie reis et bon voyage
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

@ Jeroen: Saai hoor, zo'n rit die helemaal probleemloos verloopt.. 8) :wink:

Wat zijn die overvolle standplatze toch leuk he? De ontspanning druipt er af. :?
Om zoiets leuk te vinden moet je toch wel errug beroerd wonen? :shock:

@Ernst: Zowhee, jij hebt 'm flink uit je broek laten hangen: Helegaar een inox buisje gekocht.. :shock:
Grinnn, wat moet jij dan ook tussen al dat plastic speelgoed.. 8)

@Paul: Ziet er goed uit.:)

Wanneer komt de bezem in top? ( Da's toch gratis slempen? :mrgreen: )

@Toine: Gefeliciteerd.:)
Lang op moeten wachten, maar eindelijk kun je een écht vak gaan uitoefenen.. :mrgreen:
En ook dat gezeik van die reizigers niet meer aan je kop.
Lekker man.:D

@Marius: Zeker te weten dat die nieuw aangelegde bedrading niet de schuldige is van de dode accu? :wink: Grinnn..

Prettige vakantie. :)

Zoww, iedereen weer bijgel*ld?

Mvg, Leo.:D
Frank.fjph

Leo,
Al gemonteerd??
Frank
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Regen en wind, nog geen steunen, bedrading en doorvoeren.
Wat dacht je zelf? :lol:
Frank.fjph

En als het waait kun je ook leuk vliegeren met die dingen, merkte ik op mijn garage :o . En bij jou waait het volgens mij 2 x zo hard als hier............ :wink:
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Zoals gewoonlijk waait het hier twee keer zo hard jah. :lol:
Vannacht is er 1 of andere prikkelstruik losgewaaid van de muur.
Dat kloteding stond er al 20 jaar, maar vannacht heeft ie zeker een windstootje te veel gekregen. 8)

De tuin ligt vol met bladeren alsof het al volop herfst is.
Gelukkig hebben we een zitmaaier die de bladeren tot pulp maait, want harken lijkt verdacht veel op werken.. :shock:

En voor de personen die niet snappen waar Frank naar zit te vissen:
Ik heb een paar zonnepanelen van hem gekocht.
Grinnn... en nu hoor ik vloeken en verwondering, want die kale gup is toch tegen zonnepanelen? :mrgreen:
Jep, en dat blijft zo, want zonne-energie is gewoon veuls te duur.
Dit tweedehands setje doet er in NL nog steeds 13,5 jaar over om uit de kosten te komen. :?

Het wordt different cook wanneer je over Portugal praat waar je een fortuin zou moeten spenderen om een stroomaansluiting bij je schuurtje te krijgen.
Dan worden een paar forse panelen opeens aantrekkelijk voor de drinkwaterzuivering, automatische groenbevloeïng wanneer we er niet zijn enz.
En omdat Frank nu grote panelen had liggen, dacht ik maar even te anticiperen onze zonnige toekomst. :P

Zijn de nieuwsgierige aagjes ook weer op de hoogte.. :wink:
paulv

Bericht door paulv »

Het is goed dat ik zat toen ik dat (4x) las, ik moet even bijkomen :oops: .

Mvg.Paul
Bezoek altijd welkom!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Grinnnn, ik dacht wel dat jij de eerste zou zijn met reageren Paul.. :mrgreen:

Fyi: Een stroomdraadje kost daar zo'n 1000 euro per 100 meter.
Middle of nowhere heeft zo zijn nadelen.
Plaats reactie