Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Frank.fjph

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Frank.fjph »

Leo,

Ik had mijn bewoordingen nog zo voorzichtig gekozen, want ik had natuurlijk ook meteen aan Paul (zijn reaktie)gedacht. :lol: :lol: 8)

FRank
paulv

Bericht door paulv »

Het gaat nu al weer wat beter met mij :wink: , dank voor jullie medeleven.

Leo, nu je toch om bent in de öko hoek :mrgreen: , dan is een micro waterkracht centrale misschien ook wel iets voor jou.

In de zomerse bloedhitte de zonnepanelen, in de bewolkte winter aangevult met waterelectro :lol: . Dan heb je Watt, alleen wat water met een metertje verval nodig. Ik zit ook al te kijken aan de Combade voor een plekje :wink: http://www.powerpal.com/lowhead.html

Voor iets meer dan 1000 pond heb je al een 500W turbine. (moet goedkoper kunnen, ze komen tenslotte uit Vietnam :wink: ) http://www.powerpal.co.uk/RPP%2009_01.pdf

Je hebt ook van die turbines die je gewoon over de rand van een brug in het rivierwater gooit :D , de zgn.Tow-Behind Hydro Turbine. Iets voor bewolkte dagen?
http://www.seawink.nl/index.php?load=me ... pgenerator
Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Hoi Paul,

weer niet schrikken, maar 1 van onze kopers-eisen is altijd al geweest.... een riviertje wat het hele jaar stroomt.
Da's natuurlijk niet om te zwemmen, want zo sportief ben ik niet. :oops:

Water-Voltjes zaten dus al een hele tijd in m'n kop. :mrgreen:
Kijk hier ook maar eens: http://www.absak.com/catalog/index.php/cPath/33_89

Vanzelfsprekend zit ik aan een zelfbouwprojektje te denken.
Het belangrijkste - een lage toeren dynamo- heb ik al jaren op de plank liggen.
Helaas moet je eerst weten hoeveel het verval & wat de hoeveelheid beschikbaar water is voor dat je iets kunt bouwen.
Anders had het spul hier al kant en klaar gestaan.

Jahjah, Leo goes Öko... Zelfs de bus is al groen geschilderd. :twisted:

Mvg, Leo.:D
ps; bijkomend voordeel van een riviertje is natuurlijk dat er vaak forel in de rondte zwemt. :roll:
Dan kun je natuurlijk dagenlang met je poten in het water gaan staan om een paar van die stomme beesten bij elkaar te hengelen, maar dat schiet niet op.
Nope, dat wordt een druk op de elec-knop en dan kan de hond ze ff uit het water halen terwijl ome Leo ondertussen zijn rooktonnetje opstookt.. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII

Bericht door DVIII »

nomdedju , ik wist wel dat die anti öko types de electra uit de zonnepanelen zouden gebruiken om vis te electrocuteren. je kunt ook geen dag van je post zijn , wordt toch gewoon vegetariër ! ( was hitler ook geen vegetarier) ( ai Godwin's law !)(buiten dat, ben een poosje out geweest na gelezen te hebben dat een zeker persoon zonnepanelen had gekocht)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Leo,

Zeg nou toch gauw dat je een dieselvuurtje onder je panelen gaat stoken, dan kan hier iedereen weer back to normal...
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Ok,ok, ik zal het dan maar verklappen: Ik verkoop ze door met 800% winst.

Iedereen weer gerustgesteld?

Nee? Mooi zo, want ik zou het ook niet geloven.. :twisted:

Zal ik het nog ff erger maken dan?
Ben lid geworden van Grienpies, MilieuVerkrachting, NatuurFossielen, WaddenAlleenVoorGeitenwollensokkenVereniging en ben een groot fan geworden van de JoeNaaitUsSteeds.
Ik ga m'n ouwe troep verkopen en heb vanmiddag een splinternieuwe auto gekocht om de luchtballon...pardon...economie te stimuleren. Vanzelfsprekend wél gekocht op krediet, anders helpt het niks he?
Dat stukkie Portugal kopen we natuurlijk alleen om te speculeren, want het is nergens zo goed als in Nederland.
Oh jah, ben ook opeens groot voorstander van windmolens geworden.
En ik ga morgen naar de kerk. :roll:

Pfffft, wat een mens allemaal niet moet verzinnen om de rust op zijn forum te verstoren..:mrgreen:
Frank.fjph

En dat heb ik allemaal op mijn geweten....???? :shock: :roll: :roll: :D :lol: :lol:

Frank

PS Ik heb vanmiddag de eerste 2 vervangende panelen al op dak gelegd, nog 4 te gaan en dan kan de subsidie binnenstromen.... :lol: :idea: :idea: :idea:
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Ik geloof dat Leo van zijn geloof gaat afvallen als ik het zo lees!! :mrgreen:

Is dat een nieuwe griep variant Leo?
De gameemetdetijdgriep virus of zo? :D

Het is toch niet besmettelijk of zo he hoop ik, want je zou nog langs komen met een gel accu. :shock: :mrgreen:

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Ik en meegaan met de tijd??? :lol:
Kon Einstein stenen eten?
Verder commentaar overbodig denk? :mrgreen:

Ben nog steeds niet in jouw buurt geweest.
Die accu komt wel goed.
Vergeet je ze geen onderhoudslading te geven?
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Een mens verzint wat wanneer hij zich rotverveeld omdat zijn bus bij de APK'er staat..
Een paar verzinsels van vannacht:

De regering
zit vol met dichters

Ze dichten

het ene gat
met het andere.

-----

De onverantwoordelijke economie verantwoord verwoord:

Een luchtballon, een luchtballon
Oh, waar gaat dat heen?

Eerst hemelshoog de hemel in

Dan valt hij als een steen

----

Economen zijn net zo stom als Icarus.
Die dacht ook dat hij kon vliegen.

------

Als de economie totaal ineenstort
wordt de Nederlandse boer dan rijk
of wordt hij afgeslacht door randstedelingen
die vinden dat ze "recht op eten" hebben?

-----

Is het u nog niet opgevallen dat het "grof huisvuil" de laatste tijd voornamelijk uit grof vuil bestaat en uit heel weinig huis?

-----

Eerst was ik een armoedzaaier die in een oude auto reed.
Nu ben ik een profiteur die in een wegenbelastingvrije auto rijd.

-----

Mexicaanse griep: Een zomergriepje die in het vliegtuig naast een farmaceut gezeten heeft..

====

Je hebt er natuurlijk niets aan.
Maar 1 ding scheelt: Ook ik heb er niks aan. :P
Edoch, het is hier een Leuterveldje, dus ik dacht: "kom, laat ik ook eens intellectueel doen.." :oops:

Mvg, Leo.:D
Frank.fjph

Eindelijk geleuter op het veldje...... :roll: :shock: :idea: :lol:
DVIII

Bericht door DVIII »

hafijn het moet niet gekker worden, na ledpredikanten, zonnepaneelpriesters, raapoliedominee's, gastroniczendelingen en bandendokters hebben we een mb100motorpromotor en een heuse orakelreutelaar op dit forum actief.
wie zegt dat er soorten uitsterven ? van mij mag het, allemaal even beschermd ! :mrgreen:
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Afgelopen 2 dagen een Truma gaskachel gemonteerd in onze stacaravan. De oude gaskachel was een matige van engelse afkomst en op Propaan (LPG).

De Truma S5002 op aardgas is in ieder geval goedkoper stoken en heeft meer opbrengst. Meteen maar even een ringverwarmingkje aangelegd naar de keuken en slaapkamer.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

HA!!

Toch nog wat stuk gemaakt op vakantie: de keerring aan de voorkant van de achteras (waar de aandrijfas er tegenaan gebout zit) is lekkende -vorige week hele zaterdag aan het !#@$$#%# geweest om die kroonmoer los te krijgen waarmee die flens vast zit, zelfs met een wringijzer van een meter en nog een stuk pijp erop gebeurde er gewoon helemaal NIETS. Beitels, boortjes etc, het hielp allemaal niks...

Vader was gister vrij en die is er mee naar z'n werk gereden, dikke luchtratel erop tot de stukken kroonmoer in de rondte vlogen en hij is weer dicht... wat kan zoiets vast zitten!

Nou nog ff een lekkende remcylinder achter fixen (heb je net voor alles gehad, begint het achter weer overnieuw!) en dan nog ff weekendje pleite, en dan moet ie weer de stalling in omdat ie anders bedolven wordt onder de bietenoogst. :mrgreen:

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
DVIII

Bericht door DVIII »

HO, ik hoor het BOS nog zeggen bij BNR , de belasting gaat ook kleine bedragen innen ??
kreeg ik laatst een naheffing op een overschrijving van een oldtimer van maar liefst negen euro, ach dacht ik lullo's. Je moet namelijk meteen vrijstelling AANVRAGEN boven de 3500kg en dat heb ik een paar dagen later gedaan. dat kost dus 9 euro dacht ik. meteen betaald . Krijg ik vandaag post in het blauw , acht euro teveel aangeslagen. en onder de vijf euro hoef je niet te betalen :| ..... ben ik dus een euro kwijt want onder de vijf euro krijg je ook niet terug. dus als Bos dit nog een poosje doet , dat "strenge" heffen kan die mooi schoenen kopen die bij zijn act horen .....de PIPO !
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Sja, daar in DH zijn ze goed met schuiven! Net als het moeten schorsen van een belastingvrije motor omdat je hem anders moet verzekeren... van de winter van 2 stuks Kawasaki's maar eens 1 werkende maken zodat ze die free 22,50 per jaar (en dat al 9 jaar!) ook niet meer van me krijgen. Moet ook nog een nieuwe kentekenplaat kopen, dus schiet weer lekker op met de regelvermindering!

Oh ja, en gister die achterremmen los gehaald en dat zag er toch wel raar uit! Beide cylindertjes achter waren lek en hij trilde en bonkte ook zo tijdens het remmen.
De linkerkant viel nog wel mee, daar bleken de 'kroontjes' die in de remcylinder zitten en het cupje omwijd houden wat in elkaar gedrukt te zijn dus die uitgewelsd met een dop 16 en de passen nu weer mooi in de holle kant van het (nieuwe) cupje. Cylinder zelf nagemeten en gehohnd, die bleek nog goed. Ook geen roest oid aan de binnenkant. De voering was wat nat, dus ff flink geschuurd en klaar weer. Hij remde voor m'n gevoel toch altijd al wat veel aan de achterkant en met die vette voering is dat ook gelijk minder ;)

De rechterkant was een heel ander verhaal! D'r zitten van die vorkjes in de cylinders die in een holling in het zuigertje vallen (ook hier waren de kroontjes aardig plat gedrukt dus die ook weer netjes gemaakt en nieuwe cupjes erin) en waar dan je remschoen weer in valt. Deze heeft blijkbaar niet goed gezeten (verkeerd gemonteerd ofzo?), want één van de pootjes van het vorkje was krom waardoor deze er niet meer || uitzag, maar |\ en de remschoen dus niet meer in het vorkje zat te duwen, maar rechtstreeks op het zuigertje waardoor die helemaal in elkaar geduwd was. Voering was kletsnat en helemaal opgevreten en afgebrokkeld waardoor de nagels er doorheen kwamen. Gelukkig had ik in de grote rommeldoos nog een vorkje (bij het terug buigen werd een scheurtje zichtbaar) en een goed zuigertje liggen, ook hier weer even meten, hohnen, roest checken en het boeltje weer in elkaar. Op de plek van de nagel met een grove vijl een deuk gevijld zodat die nagel niet meer in de trommel slijt. Eerst maar eens kijken of alles nu dicht blijft, voor ik nieuwe voeringen ga monteren, want van de beide rechterkanten is niet veel meer over, helemaal opgelost (letterlijk, bij het schuren vielen de stukjes er gewoon af). Proefritje gedaan en het bonken en schudden is nu over -die voering heeft al een hele tijd niet goed gezeten omdat hij dat al vanaf het begin heeft!

Was weer een produktief zaterdagje voor vaders en mij... het pilsje erna, liet zich best smaken, net als de pannekoeken die vriendinlief bij thuiskomst klaar had staan! :)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Gelukkig wordt er aan de Hanomag weer gesleuteld Jeroen.
Ik begon toch écht ongerust te worden hoor.. :mrgreen:
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Einde vakantie! :?

Mag zometeen weer weg. 4 adressen Frankrijk. waaronder een mooi rondje parijse peripherique :mrgreen: ,.... om uiteindelijk in chemille leeg te komen.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

Gisteren terug van vakantie..
Beetje een bewogen en roerige vakantie.

Ik had op de heen weg nog niet gezegd dat de camper zo fijn reed, of het ding begint te trillen boven de 100.
Dit deed hij de eerste keer dat we er mee weg gingen ook al en was over na het balanceren van de 4 achter wielen.
Vervolgens ruim 1000km gereden en niets meer van gevoeld tot dan aan toe dus..
De oorzaak nog onbekend..?? alle loodjes zitten nog op de wielen en het meest vreemde is dat het op de terug weg op de snelweg weer weg was en ik zonder trillen ruim boven de 100 kon rijden.
Vervolgens bij het rijden van erg kleine bochtjes (maximale stuur uitslag) komt er een schrapend geluid uit de achterzijde.
Banden die aanlopen lijkt me vreemd want die sturen niet achter.. :roll:
misschien het differentieel..?? kan dat..???
Daarnaast bleek het ding te trillen tijden het remmen, ook van uit achter naar mijn gevoel, dus ook de remmen moeten weer open.

De 2de dag op de camping overlijd er een camping gast terwijl wij zitten te ontbijten recht in ons blik veld.
Vrienden van ons stond ook op die camping en stonden er naast en zij heeft nog samen met een andere buurman geprobeerd hem te reanimeren wat helaas dus niet heeft geholpen.
Pompiers er bij die verder gingen met reanimatie, huisarts er bij, en uiteindelijk zelfs een trauma helikopter er bij die tijdens het landen op de camping bijna alle luifels al opgeruimd had voor de camping gasten.. :?
Uiteindelijk heeft het dus niet mogen baten en is de man dus tijdens zijn vakantie op zijn 73 jarige leeftijd komen te overlijden.
Zijn vrouw is de dag er na met de taxi naar lyon gebracht en van uit daar met het vliegtuig naar schiphol gevlogen.
Wat een drama zeg en geloof me het maakt alles relatief als je het recht voor je ogen ziet gebeuren.
Onze goede vrienden en met name zij was erg van slag, ze hebben zeker 10 minuten de man gereanimeerd in het erg kleine eriba caravantje voordat de pompiers er waren...

Toen we een aantal dagen daarna weer verder reden liep met achteruit een helling opsteken de rechter achter band vast in het spatbord.
Na het legen van de tanks nog steeds bij elke kuil een enorm schraap geluid uit die richting, wat uit eindelijk dus resulteerde in een klapband rechts achter.
Gelukkig dubbel lucht dus ik kon nog een paar honderd meter door rijden.
Ter plaatse het binnen spatbord verwijderd zodat er iets meer ruimte was om te veren en de band verwisseld.
De tom tom hield er ineens meerdere malen mee op en gaf enkel een rood kruis in beeld.
Ik reed te dicht langs een paar bomen en reed bijna de luifel er af, het ding is nu 2 centimeter in zijn rails naar achter geschoven en er ontbreekt een bescherm kap aan de voorzijde, even als het water kapje van een van de schoorsteentjes op het dak.. :shock:
Kilometer teller kabel gebroken op de terug weg...
Bij inschakelen groot licht viel alle andere verlichting inclusief dashboard verlichting uit..
In een heftige regenbui op de snelweg hielden de ruitenwissers het voor gezien, de dag er na het motortje open gemaakt en het geheel weel kunnen maken gelukkig..
De centrale vergrendeling hield er mee op, om het een dag later weer te doen en een paar dagen later er voorgoed mee te stoppen.

Ik heb een paar keer op het punt gestaan ht ding in de fik te steken of bij de verkoper in Duitsland door zijn voorgevel te rijden met hopelijk de man er tussen..!!!
Maar goed nogmaals dat alles valt in het niet na de ervaring op de 2de dag op de camping.. het is maar materiaal en het belangrijkste is dat we samen gezond zijn en elkaar nog hebben.
Wat een drama zeg als je net als die vrouw gaat douchen en terug komt in je caravan en je man is gewoon dood..
Ze had geen rijbewijs ze kon niets..en ze heeft nog 1 nacht in die caravan alleen moeten slapen.. :cry:
Wij hebben er met onze vrienden echt wel een traantje om gelaten, en we kende de man helemaal niet.
Onze vrienden zijn overigens vorige week maandag nog wel naar zijn crematie in Enschede geweest om het voor hun af te sluiten.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Tjonge wat een puinhoop, dan stel de vakantie toch heel anders voor!
Volgend jaar hoplelijk beter want je moet er weer een jaar opteren.

Sterkte

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Marius,

Je hebt inderdaad een bewogen vakantie gehad, zeg! Zo ongeveer alles wat aan je camper kapot kon gaan, heeft dat ook gedaan... Maar je hebt gelijk als je inziet hoe relatief onbelangrijk al die techniek eigenlijk is.
Denk er zo over: je gaat de komende tijd fijn sleutelen en verslag doen op dit forum. Die buurman kan dat niet meer!
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Detlev

Bericht door Detlev »

Ach, zo blijf je lekker bezig en heb je nog n's wat te vertellen.... :wink:
Bij ons brak ergens op het Franse platteland weer eens de bout van de mechanische koppeling (bekend 406 probleempje) die heb ik weer bij zo'n 40 graden in de volle zon met zo'n idioot vestje aan liggen te repareren, wat uiteindelijk lukte!
Afbeelding
Halverwege de reis het ziekenhuis in vanwege aanhoudende pijn in buik en na bijna een hele dag onderzoek en 4 foto's, 8 buisjes bloed, twee infusen en een doos pillen, na het afrekenen van euro 90 (en dat nadat ik direct geholpen werd!) weer op weg :D Wat een service in die ziekenhuizen daar, kunnen ze hier nog wat van leren.
Een week voor we weer terug reden een enorme knal, nadat ik weer bij zinnen kwam bleek de voorruit ineens uit duizenden kleine ruitjes te bestaan....
Afbeelding
Mercedes gebeld, adres in de buurt, maar 6 km verder. Maar ja, het was zaterdag....maandag morgen 8 uur voor de deur, man in pak vond het een probleem.....maar uiteindelijk bestelde ie de ruit, kosten slechts 965 euro :shock: woensdagmiddag uiterlijk donderdag morgen is ie er zegt de beste man nog (ik heb zelfs een ondertekende bestelbon!)
Donderdag morgen bellen we en wat zegt ie: ruit??? nee, die hebben we niet besteld. :?
Gelukkig hadden we in Duitsland afgesproken om naar Willy's globetrottertreffen te gaan met wat anderen, ik bel Merijn en die zegt meteen: ik regel dat wel, bel m'n garage in Nederland en Fulco moet nog komen, die pikt die ruit wel op!
Wij meteen weg, 365 km zonder voorruit naar Mendig in Duitsland....allebei een veiligheidsbril op en zoveel mogelijk van onze zomerkleren aan, halverwege zelfs een rode jurk van mijn vriendin om m'n nek geknoopt, moet er allemaal geweldig hebben uitgezien, ook gezien de reacties onderweg......Op het treffen bleek al gauw dat er genoeg ruiten experts waren, toen Fulco met de ruit aankwam (euro 70) zat ie er binnen een half uurtje in!
Afbeelding
Overigens een erg leuk treffen daar in Mendig!
Laatst gewijzigd door Detlev op 23 sep 2009, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes 406 uit 1969
DVIII

Bericht door DVIII »

alles kan stuk ....
Frank.fjph

Denk maar zo, zelfs het niet bestellen van een voorruit heeft zijn voordeel........(EU 895.= :lol: :lol: )

FRank
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Afgelopen zondag, bij het verlaten van de Elf Fantasy Fair, brak de laatste halve meter van de uitlaat af en omdat die onder de achterwielen kwam daarna zo plat als een duppie :cry: . Dat was al eens eerder gebeurd een jaar of twee geleden, toen heb ik het gelast maar nu maar besloten een nieuw stuk erop te zetten. Dus op maandag naar de MB dealer, pijpje besteld en vandaag a raison van 48 euro opgehaald. Ik blijf toch keer op keer onder de indruk van de onderdelenservice van MB. Wel vertelde mij het magazijnmannetje dat vanuit MB dit jaar al twee keer een prijsverhoging op onderdelen van 20% is geweest :x .

Vanavond het ding eronder geschroefd, wat staat dat toch weer mooi zo'n glimmende pijp, kan weer 23 jaar mee :D .

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Plaats reactie