Dieselslot tegen diefstal..??
-
Dieselslot tegen diefstal..??
Goedenmorgen,
Om mijn 508 te beschermen tegen diefstal, had ik het idee een een madneetventiel te monteren tussen de dieselaanvoer naar het OM-314 blok, En dan op een verborgen plek een schakelaartje te zetten, zodat bij diefstal hij nooit de straat uitkomt, ivm gebrek aan diesel.
Dus bij mercedes een Brandstofafsluitventiel artnr: B66548198 opgehaald € 30.93 excl, dus dat viel wel mee.
Ik heb reeds onder de wagen gekeken, naar een geschikte plek om de klep tussen de aanvoerleiding te monteren, maar er zit ook nog een losse keerklep in het doosje, voor de retourleiding.??
Vraag.. Heeft iemand hier al een mee bezig geweest, en stel dat je vergeet om zelf de klep aan te zetten, en de motor gaat dus uit, hoe moet je dan weer diesel op gang in de motor krijgen.?? (ontluchten).
Of trekt de motor de diesel wel weer omhoog.?
Opzich moet het monteren wel te doen zijn, er zit aan de klep, 2 x slangaansluiting 8mm en ook aan de keerklep, wat zou de beste plek zijn.??
Zou wel zonde zijn namelijk als je op een dag buiten staat, en je 508, is weg waar je zoveel sleutellol mee hebt.
Groeten.
Gerard
Om mijn 508 te beschermen tegen diefstal, had ik het idee een een madneetventiel te monteren tussen de dieselaanvoer naar het OM-314 blok, En dan op een verborgen plek een schakelaartje te zetten, zodat bij diefstal hij nooit de straat uitkomt, ivm gebrek aan diesel.
Dus bij mercedes een Brandstofafsluitventiel artnr: B66548198 opgehaald € 30.93 excl, dus dat viel wel mee.
Ik heb reeds onder de wagen gekeken, naar een geschikte plek om de klep tussen de aanvoerleiding te monteren, maar er zit ook nog een losse keerklep in het doosje, voor de retourleiding.??
Vraag.. Heeft iemand hier al een mee bezig geweest, en stel dat je vergeet om zelf de klep aan te zetten, en de motor gaat dus uit, hoe moet je dan weer diesel op gang in de motor krijgen.?? (ontluchten).
Of trekt de motor de diesel wel weer omhoog.?
Opzich moet het monteren wel te doen zijn, er zit aan de klep, 2 x slangaansluiting 8mm en ook aan de keerklep, wat zou de beste plek zijn.??
Zou wel zonde zijn namelijk als je op een dag buiten staat, en je 508, is weg waar je zoveel sleutellol mee hebt.
Groeten.
Gerard
O lord won't you fix my Mercedes Benz
- vanhooltje
Re: Dieselslot tegen diefstal..??
Na montage kan je je diesel met de handpomp op het motorblok eenvoudig doorpompen/ontluchten.
Stel dat je het vergeet nix an de hand, schakelaar om en starten. Motor zuigt de brandstofleiding vacuum, na dat de klep opend schiet de diesel vanzelf weer waar het hoord te zijn, of er moet een lekje zitten.
waar de beste plaats is kan ik je niet vertellen, ik heb geen verstand van MBjes :?
grt peter
Stel dat je het vergeet nix an de hand, schakelaar om en starten. Motor zuigt de brandstofleiding vacuum, na dat de klep opend schiet de diesel vanzelf weer waar het hoord te zijn, of er moet een lekje zitten.
waar de beste plaats is kan ik je niet vertellen, ik heb geen verstand van MBjes :?
grt peter
Groet, Peter
Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek
http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT
Ook op
Ook op

-
erg dure oplossing en ook nog eens electrisch ! , waarbij de eenvoudige doorpompen oplossing bij vergeten de klep aan te zetten ook nogal een understatement is.
OK de electrische klep is ergens wel handig omdat je electrisch er dan ook een signaal kan mee ingeschakelen.
bijvoorbeeld de toeter. met een verborgen dubbele schakelaar ( UIT toet, IN brandstofklep ) kun je jezelf alarmeren alsook de boef verjagen.
de eenwegklep moet in de retour in doorgang NAAR de tank ertussen.
OK de electrische klep is ergens wel handig omdat je electrisch er dan ook een signaal kan mee ingeschakelen.
bijvoorbeeld de toeter. met een verborgen dubbele schakelaar ( UIT toet, IN brandstofklep ) kun je jezelf alarmeren alsook de boef verjagen.
de eenwegklep moet in de retour in doorgang NAAR de tank ertussen.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
Ff snel een 314 ontluchten wil nog wel eens smerig tegenvallen wanneer inspuitpomp & verstuiverleidingen leeg staan.
Het is dus zaak om óf een goed geheugen te hebben, óf een duidelijk teken te krijgen dat die klep dicht staat.
Persoonlijk zou ik zorgen dat m'n startknop niet werkt wanneer de klep gesloten is.
Een beetje dief zal dan onder de auto kruipen om het orgel met een schroevendraaier te starten, maar helaas voor hem komt ie dan niet ver. :P
Vermits het een Normally Closed (=gesloten wanneer er geen spanning op staat) klep is natuurlijk, anders hoef je alleen maar weg te rijden zonder spanning op het vehikel.
Want dat is dus een nadeel van zo'n oud gebakje: Je hebt geen elec op het voertuig nodig om er mee weg te rijden.
Voor iedere oplossing is er wel een probleem.. :mrgreen:
Mvg, Leo.:D
Het is dus zaak om óf een goed geheugen te hebben, óf een duidelijk teken te krijgen dat die klep dicht staat.
Persoonlijk zou ik zorgen dat m'n startknop niet werkt wanneer de klep gesloten is.
Een beetje dief zal dan onder de auto kruipen om het orgel met een schroevendraaier te starten, maar helaas voor hem komt ie dan niet ver. :P
Vermits het een Normally Closed (=gesloten wanneer er geen spanning op staat) klep is natuurlijk, anders hoef je alleen maar weg te rijden zonder spanning op het vehikel.
Want dat is dus een nadeel van zo'n oud gebakje: Je hebt geen elec op het voertuig nodig om er mee weg te rijden.
Voor iedere oplossing is er wel een probleem.. :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Gerard Exis
Mijn oplossing heeft niets met dit systeem te maken, maar werkt een pedaalslot niet goed?
Ik heb van een stuk oud stevig ijzer zelf een pedaalslot gemaakt die ik dus ook veel gebruikt, kosten alleen een goed slot.
Zo eenvoudig te maken dat zelfs ik dat kon :mrgreen:
Als we de 508 achterlaten zit dat slot er zo op, gas en rempedaal is geblokkeerd, natuurlijk zit er geen hangslotje op die je zo even doorknip of openhak maar een lock-loy slot. Ook heb ik het zo gemaakt dat je er niet makkelijk bij kom om het slot te forceren. Ja ik weet het als ze hem willen stelen kunnen ze hem in dit geval wegslepen, dan hebben we de tracking system, als dat niet helpt weet ik het niet meer, heb ik gedaan wat ik kon.
Ik heb van een stuk oud stevig ijzer zelf een pedaalslot gemaakt die ik dus ook veel gebruikt, kosten alleen een goed slot.
Zo eenvoudig te maken dat zelfs ik dat kon :mrgreen:
Als we de 508 achterlaten zit dat slot er zo op, gas en rempedaal is geblokkeerd, natuurlijk zit er geen hangslotje op die je zo even doorknip of openhak maar een lock-loy slot. Ook heb ik het zo gemaakt dat je er niet makkelijk bij kom om het slot te forceren. Ja ik weet het als ze hem willen stelen kunnen ze hem in dit geval wegslepen, dan hebben we de tracking system, als dat niet helpt weet ik het niet meer, heb ik gedaan wat ik kon.
-
Pedaaltjes doorknippen, klompen aan en rijden maar. :mrgreen:
Dennis
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Gerard Exis
Hee Dennis, alles goed ?? pedaaltjes doorknippen, wat voor schaar ga jij meenemen?
-
Zo'n ding wat elke fietsenjattende junk je wel wilt verkopen voor een paar euro. halve meter groot en klein knipmondje!
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een pedaalslot op de UPS!
Home Made :mrgreen:
Dennis
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook een pedaalslot op de UPS!
Home Made :mrgreen:
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Gerard Exis
Maar knip je daarmee de pedalen door?? niet zo veel ruimte voor dacht ik zo, maar heb daar niet zo bij stilgestaan 

-
Je kan bij mij net boven het pedaalslot de pedalen doorknippen en dan zijn de pedalen te bedienen, moeilijk dat wel.
Ik zit nog altijd te broeden op een handremslot en verder ben ik veel interesse in het dieselslot of een homemade variant daarvan.
Iemand een idee om een dieselslot te maken liefst zonder electriciteit want ik wil niet de accu´s leegtrekken.
ALLES is goed bereikbaar in het vooronder van onze 608 Ups.
Dennis
Ik zit nog altijd te broeden op een handremslot en verder ben ik veel interesse in het dieselslot of een homemade variant daarvan.
Iemand een idee om een dieselslot te maken liefst zonder electriciteit want ik wil niet de accu´s leegtrekken.
ALLES is goed bereikbaar in het vooronder van onze 608 Ups.
Dennis
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Leo
- Site Admin
:shock: :shock: :shock:Dennis en Nancy schreef:Iemand een idee om een dieselslot te maken liefst zonder electriciteit want ik wil niet de accu´s leegtrekken.
Een afsluiter heeft mijns inziens alleen nut als de motor draait Dennis.
En dan heb je stroom zat..
Maar wat ik al eerder schreef: Zoek een NC-afsluiter op.
Die staat dicht als er geen prik op staat.
Wil je zelf rijden, dan zet je er prik op en staat hij open.
-
een gewoon kraantje?.
eventueel op afstand te bedienen met een stuk flexibele as of oude km tellerkabel.
groet
jos
eventueel op afstand te bedienen met een stuk flexibele as of oude km tellerkabel.
groet
jos
- vanhooltje
wat ook goed werkt is een schakelaar tussen je start draad, verstop het schakelaartje ergens waar ze um niet verwachten.
Schakelaar om njente starte, kunnen ze um ook niet weg rijden :D
grt peter
Schakelaar om njente starte, kunnen ze um ook niet weg rijden :D
grt peter
Groet, Peter
Ook op
Ook op

- Leo
- Site Admin
Stukkie ijzer van 5 cent en hij start Peter.
En hij blijft nog lopen ook.
Zo'n schakelaartje werkt alleen tegen échte amateurs.
En hij blijft nog lopen ook.

Zo'n schakelaartje werkt alleen tegen échte amateurs.
-
tuurlijk Leo, maar de meeste dieven zijn amateurs, en als je tegen profs moet gaan beschermen moet je een betonnen bunker meeslepen waar je de bus dan in moet zetten
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
- Leo
- Site Admin
Dat klopt wel, maar door wie worden die ouwe bussen gestolen?
De laatste diefstalserie van Mercedesbussen was toch écht professioneel werk.
Dan kun je voor je eigen gemoedsrust wel wat schijnveiligheden inbouwen, maar wat schiet je daar mee op als je 'm alsnog simpel kunt starten?
De laatste diefstalserie van Mercedesbussen was toch écht professioneel werk.
Dan kun je voor je eigen gemoedsrust wel wat schijnveiligheden inbouwen, maar wat schiet je daar mee op als je 'm alsnog simpel kunt starten?
- vanhooltje
daar heb je natuurlijk gelijk in leo, een schroevendraaier en hij loopt.
Maar dan moet je wel onder de auto of het hele motor kap verwijderren, en dat kost tijd en maakt herrie.
En dat willen ze nou net niet.
Kan ook een massa schakelaar met slot zijn, en zo dat ze niet bij de polen kunnen.
Er zijn plentie manieren om um te beveiliggen, maar tegen profs doe je nix.
Of net als dave zegt een betonne bunker :mrgreen:
grt peter
Maar dan moet je wel onder de auto of het hele motor kap verwijderren, en dat kost tijd en maakt herrie.
Kan ook een massa schakelaar met slot zijn, en zo dat ze niet bij de polen kunnen.
Er zijn plentie manieren om um te beveiliggen, maar tegen profs doe je nix.
Of net als dave zegt een betonne bunker :mrgreen:
grt peter
Groet, Peter
Ook op
Ook op

-
Bij mij gaat dat dus supersimpel en zonder geluid,..peter58 schreef:daar heb je natuurlijk gelijk in leo, een schroevendraaier en hij loopt.

" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "