ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft of er iets meer vanaf weet ..
Zou de leefaccu niet vervangen kunnen worden voor tractie batterijen . En wat zijn daar de voor en natuurlijk ook de nadelen van .
tractiebatterijen
- dereiziger
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
- Locatie: visvliet
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: tractiebatterijen
'Tuurlijk!
De veelgenoemde "semi-tractie-batterij" is een compromis tussen startaccu en tractie-accu.
Voordelen: langer leven
Nadelen: prijs, gewicht (afhankelijk van type).
Nadere info: Anton!
De veelgenoemde "semi-tractie-batterij" is een compromis tussen startaccu en tractie-accu.
Voordelen: langer leven
Nadelen: prijs, gewicht (afhankelijk van type).
Nadere info: Anton!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: tractiebatterijen
Hoi,
Start accu's voor het huishoudgebeuren voldoen niet, simpel weg; daar zijn ze niet voor ontworpen.
Een traxtie is wel gemaakt om langdurig stroom af te geven, niet zo hoog als een startaccu.
Je kunt ze herkennen aan de aanduiding c 5h dwz een ontlading in 5 uur dit komt weer overeen met een werkdag van 8 uur.
Je kunt dan bij een accu van bv. 1000 ampereuur 5 uur lang 200 ampere afnemen voordat ie leeg is.
In de praktijk worden er meest semietraxtie gebruikt daar deze met een lagere eindspanning geladen kunnen worden de echte traxtie vraagt meer zodat ie in onze auto's niet goed geladen kunnen worden.
Dit is de spanning waarmee ook je startaccu word opgeladen.
Groet Anton
Start accu's voor het huishoudgebeuren voldoen niet, simpel weg; daar zijn ze niet voor ontworpen.
Een traxtie is wel gemaakt om langdurig stroom af te geven, niet zo hoog als een startaccu.
Je kunt ze herkennen aan de aanduiding c 5h dwz een ontlading in 5 uur dit komt weer overeen met een werkdag van 8 uur.
Je kunt dan bij een accu van bv. 1000 ampereuur 5 uur lang 200 ampere afnemen voordat ie leeg is.
In de praktijk worden er meest semietraxtie gebruikt daar deze met een lagere eindspanning geladen kunnen worden de echte traxtie vraagt meer zodat ie in onze auto's niet goed geladen kunnen worden.
Dit is de spanning waarmee ook je startaccu word opgeladen.
Groet Anton
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten