Vandaag een beknopt mailtje naar mijn directe leidinggevende gestuurd en een blind kopietje naar de directeur.
Daarin beknopt uitgelegd wat er aan de hand is, wat de gezondheids gevolgen voor mij zijn, dat die gezondheids gevolgen mij verhinderen om te komen werken.
Dat ik graag een gesprek wil met mijn direct leidinggevende en de directeur om constructief aan een oplossing te gaan werken.
Ik heb in dat mailtje duidelijk te kennen gegeven dat ik wil werken aan een oplossing, en dat het ziek melden geen pressie middel is, maar puur zelf bescherming en een gezondheids kwestie is.
Helaas is denk ik de arbo arts nog steeds aan het hossen ergens want ondanks de belofte van de arbo dienst dat ik vandaag een telefonisch consult zou krijgen ben ik niet gebeld door de arts. Zelfs niet nadat ik er zelf rond de middag nog achter na heb gebeld en nogmaals de belofte kreeg dat ik gebeld zou worden.
Op een iets andere toer..
Ons riool was weer eens verstop, lang leve de bouwtechnieken van de 50er jaren.
Een (zoals gebruikelijk) ronde riool buis onder ons huis komt in onze voortuin in een rechthoekige bak uit waaruit weer een ronde buis verder naar het riool loopt onder de straat voor ons huis.
Zoals vorig jaar ook al was had zich in die bak natuurlijk van alles opgehoopt (letterlijk en figuurlijk) en was het uiteindelijk dicht geslibd.
Schep er bij, gat graven van een halve meter diep deksel van die bak er af, tuinslang er in wat hulp van de schep en hoppa daar ging de hoop.
We kunnen weer door spoelen.
Gelukkig zit er een uitermate geavanceerd waarschuwings systeem op die bak, als die namelijk vol is loopt ook de kelder vol met water..

Wel zo duidelijk.