Hallo!!

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Leo en Janet
Contacteer:

Hallo!!

Bericht door Leo en Janet »

Wij zijn Leo en Janet en hebben een vm ambulance 609D uit 1988 aangeschaft. Na een periode van 10jaar camperloos te zijn hebben we er weer zin in. De reden voor de aankoop van deze Mercedes is de charme van een ouder voertuig. Een beestje met karakter dus. Al vanaf 1971 zijn we motorrijders met een passie voor verrereizen, zowel per motor als wel met de camper. De laatste 10jaar dus alleen per motor.
De bedoeling is dit jaar deze Mercedes tot een reisklare bus om te toveren om deze in het volgend jaar te gaan gebruiken.

Maarrrrrr de reden om ons hier aan te melden is dat ik totaal geen knowhow heb van deze bus. Zelfs de banden spanning weet ik niet, of soort olie, ik noem maar iets simpels. Ik hoop hier dan ook in de toekomst hier mijn vragen te kunnen stellen en ook mijn ervaringen te kunnen delen. Ik ben technisch opgeleid en motorfietsen hebben geen geheimen meer, maar auto/dieseltechniek is toch weer wat anders.

Om te beginnen: is er ook ergens een werkplaats CD rom of handboek voor de 609D te verkrijgen?

Groetjes
Leo

PS: dit is em...

Afbeelding
dereiziger

Re: Hallo!!

Bericht door dereiziger »

Welkom hier, de meeste info die nodig hebt zal je hier via de zoekfunctie al wel kunnen vinden .

grt Ton
Afbeelding
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Hallo Leo en Janet, wekom hier :D

Je zit hier aan het goede adres wat betreft je mbje, op het forum der vieze handjes :D

En ook ik toer veel op de motorfiets, een van de twee komt op mijn bus kijk maar in de link hier onder :D

veel leesplezier hier, en kan je het niet vinden in de zoekfunctie vraag gerust.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Welkom op het forum!

Werkplaatsboeken heb ik wel een cd vol.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Welkom Leo en Janet!

Ik heb het afgelopen uur genoten van jullie vakantieverslagen! Prachtig (en in sommige stukken ook wel veel herkenning...) Ik zou zo weer naar Gilgit willen, of naar Göreme, of naar...

Veel succes en plezier met jullie Vario! Na de HY zal het wel lekker stevig aanvoelen :wink:
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Leo en Janet
Contacteer:

Dank jullie voor het warm welkom.

peter58 schreef:En ook ik toer veel op de motorfiets, een van de twee komt op mijn bus kijk maar in de link hier onder :D

grt peter
Peter, jij durft wel zeg....ik heb de foto's eens op mijn gemak bekeken, wat klus!!! Respect hoor!!
Admin schreef: ................naar Gilgit willen, of naar Göreme, of naar..........

Veel succes en plezier met jullie Vario! Na de HY zal het wel lekker stevig aanvoelen :wink:
Ja mooi hè dat Gilgit.. ik geloof niet dat je daar nu moet zijn, alles is daar een tikkie gespannen. En die HY... ja ja veel van geleerd..mooi karretje, heel ontwapenend. Als je aan kwam rijden gingen de grenzen automatisch open.. :mrgreen:
wimverlaat
Contacteer:

Bericht door wimverlaat »

Hallo Leo en Janet,
Hartelijk welkom op dit forum. Zoals jullie al gemerkt hebben en nog meer zullen merken in de toekomst, is dit het forum waar je deskundig antwoord krijgt op je vragen. Ik wens jullie veel plezier met je 609D.
Je vroeg of er werkplaats handboeken zijn voor je 609 D. Jeroen Koen (ook lid van dit forum) heeft voor de Mercedes Hanomag Club Dubbellucht een DVD Rom gemaakt met informatie over de diverse typen Mercedes bussen waaronder ook de 609D. Op de volgende link vindt je onder werkgroepen en het sub item documentatie de gewenste info http://www.dubbellucht.nl/
Met vriendelijke groet,
Wim van 't Verlaat
Het leven wordt vooruit geleefd en achteraf verklaard!
Website http://wim-vantverlaat.magix.net/website/
Detlev

Bericht door Detlev »

Ja, dat is leuk Wim, maar dan moeten ze wel eerst lid worden, anders zien ze daar niets!
Leo en Janet zijn natuurlijk van harte uitgenodigd om lid te worden :D
Mercedes 406 uit 1969
Leo en Janet
Contacteer:

Ik dacht al!!??? Afbeelding

We gaan inschrijven en bedankt voor de tips!
HenkWarmenhoven

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hallo Leo en Janet,
Ook namens ons, Karin en ikzelf, welkom op dit forum.
Dit forum kan ik het beste omschrijven als:
De club die geen club is..........
Maar wel heel veel behulpzame en vriendelijke mensen.
Groetjes,
Henk
(508 ex ned.ambulance)
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Plaats reactie